تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820980057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال سلطانی فر از تحقیق و تفحص از میراث فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استقبال سلطانی فر از تحقیق و تفحص از میراث فرهنگی تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری از تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از این سازمان استقبال کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا مسعود سلطانی فر روز یکشنبه در حاشیه آیین بازگشایی مرکز اسناد و کتابخانه این سازمان در جمع خبرنگاران گفت: بحث تحقیق و تفحص از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اکنون در مجلس مطرح است و پیشتر به همه دستگاه های نظارتی کشور نیز گفتم که به شدت از تحقیق و تفحص استقبال می کنم.
وی افزود: آماده هستیم کارها و فعالیت هایی که در 7 و 8 سال گذشته در این سازمان انجام شده را در اختیار مجلس قرار دهیم.
سلطانی فر اظهار کرد رسالت خود می دانیم که آخرین سند، فیلم، اسلاید و کتابی که در این مرکز وجود دارد و در جابجایی ها مفقود، نابود و یا خدشه ای به آن وارد شده را بر گردانیم.
وی گفت: در جابجایی اسناد این مرکز از تهران به شیراز آسیب هایی به پرونده های بسیار حساس وارد شده که باتلاش همکاران در چندماه گذشته این اسناد و کتابها ساماندهی شده که از امروز برای استفاده دراختیار پژوهشگران، محققان و دانشجویان قرار می گیرد.
سلطانی فر درباره توسعه این مرکز افزود: برای توسعه ظاهری، شکلی و محتوایی مرکز اسناد و کتابخانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه هایی داریم.
وی در باره شناسایی آثار و سایت های تاریخی گفت: برای شناسایی آثار و سایت های تاریخی که رقم آن به حدود یک میلیون اثر می رسد منابع اندکی داریم و با منابع دولتی هرگز نمی توانیم این کار را انجام دهیم.
سلطانی فر افزود: در زمان حاضر از یک میلیون اثر تاریخی فقط 32 هزار اثر یعنی حدود 3 درصد ثبت وشناسایی شده است.
وی در عین حال گفت: برای ثبت و شناسایی این آثار نیاز به نیروی انسانی و منابع مالی هستیم تا بتوانیم در حفظ وحراست از این آثار قدم برداریم.
سلطانی فر در خصوص همکاری و توافق با کتابخانه ملی گفت: درصدد هستیم یادداشت تفاهمی با کتابخانه ملی برای گسترش همکاریها منعقد کنیم.
وی در مورد جایگاه ایران در گردشگری گفت: ایران اکنون در زمینه های جاذبه های گردشگری در رتبه 10 جهان و از لحاظ امنیت گردشگری جزو 20 کشور جهان قراردارد.
رضا صالحی امیری رییس کتابخانه ملی ایران نیز گفت: اسناد و کتابهای زیادی در اختیار داریم که سرمایه های ملی و بسیار ارزشمندی است که در این رابطه تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی منعقد کرده ایم.
وی افزود: تبادل اسناد، کتاب، برگزاری همایش های ملی و انجام کارهای پژوهشی از جمله این همکاری ها است.
فراهنگ (3) ** 1569**1588
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن