تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820469282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانبخش ایزدی: مساله عدم صدور ویزا طبق توافقنامه مقر باید پیگیری شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جهانبخش ایزدی: مساله عدم صدور ویزا طبق توافقنامه مقر باید پیگیری شود تهران-ایرنا- یک استاد روابط بین الملل گفت: ایران این حق را دارد که در قالب ماده 6 توافقنامه مقر مساله صدور ویزا برای نماینده در سازمان ملل را پیگیری کند یا در قالب مکاتباتی این مساله را به سازمان ملل منعکس نماید.


جهانبخش ایزدی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی گفت: اتفاقی که در این زمینه افتاده است وجه سیاسی و حقوقی دارد و به طور معمول بین دو وجه سیاسی و حقوقی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اجرای ماده حقوقی به مساله سیاسی بستگی دارد ادامه داد: مسائل حقوقی بدون ارتباط با مسائل سیاسی نیست. به وی‍‍‍ژه در نظام بین الملل تا زمانیکه اراده سیاسی قوی از سوی طرفین نباشد مساله حقوق به آسانی اجرا نمی شود.
ایزدی تصریح کرد: مساله حقوقی که در زمینه عدم صدور ویزا وجود دارد این است که آمریکا به عنوان میزبان در چارچوب دیپلماسی مقر متعهد است برای دیپلمات ها ویزا صادر کند و تسهیلات کشورها را در تردد بین سازمان ملل و کشورشان تامین کنند.ابتدا وزارت خارجه آمریکا از انتصاب ابوطالبی ابراز نگرانی کرد و بعد کنگره به اتفاق آرا صدور ویزا را منع کرد.این بیانگر اراده ایست که در ساختار حقوقی آمریکا وجود دارد.
این استاد روابط بین الملل در ادامه به برخی از راهکارهای ایران در زمینه پیگیری این موضوع اشاره کرد و افزود: در داخل کشور می توانیم بحث های رسانه ای مخصوصا در قالب بحث های حقوقی انجام داد و حتی اگر از این طریق موفق به حل مساله نشویم به هر حال بحث حقوقی جدیدی در دنیا باز شده و مساله شفاف می شود و ممکن است در شعاع این مساله اقدام اخیر آمریکا روشن شود.
وی از جمله راهکارهای دیگر را شکایت ایران به سازمان ملل ذکر کرد و افزود: در قالب ماده 6 توافقنامه مقرایران می تواند به سازمان ملل شکایت کرده و اعتراض کند یا در قالب مکاتبات این مساله را به سازمان ملل منعکس کند هر چند بعید می دانم این مساله به جایی برسد، زیرا شخص دبیر کل اهل چالش نیست .
ایزدی در عین حال دو راهکار ذکر شده را دارای جنبه تبلیغاتی دانست و گفت: البته ایران می تواند به مجمع عمومی طرحی در جهت محکومیت آمریکا ارائه دهد و این طرح به هر میزانی که رای آور باشد به نفع ایران خواهد بود.
این استاد روابط بین الملل همچنین گفت: ایران می تواند در قالب مجمع عمومی یا کشورهای مستقل از دیوان دادگستری بین المللی تقاضای مشورتی کند در این صورت ایران می تواند از این مساله بهره برداری نماید.
سیام(4)م.ش ** 1418
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن