تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806768154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفان و موافقان قانون دفاع از پاکستان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مخالفان و موافقان " قانون دفاع از پاکستان"


دولت پاکستان درگیر جدال برای تدوین قانون سخت گیرانه برای مبارزه با تروریسم است که فعالان مدافع حقوق بشر و احزاب مخالف آن را سرکوبگرانه توصیف و با آن مخالفت کرده اند. این قانون شبیه به قانون پاتریوت است که امریکا تصویب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد، " قانون دفاع از پاکستان " به نیروهای امنیتی این کشور اجازه می دهد افراد مظنون را تا 90 روز بدون اعلام محل بازداشت یا اتهاماتی که علیه آنان مطرح شده است در بازداشت نگه دارند.
اسلام آباد درگیر جدال بر سر " قانون دفاع از پاکستان "

بر اساس قانون جدید، بازداشت شدگان باید بی گناهی خود را اثبات و دادگاه را متقاعد کنند که در اقدامات تروریستی نقش نداشته اند در حالی که اصل بر بی گناهی متهم است تا محکومیت او ثابت شود. این قانون شباهت زیادی به قانون موسوم به پاتریوت دارد که امریکا پس از ماجرای 11 سپتامبر اتخاذ کرد و بر اساس آن راه برای اقدامات و عملیات جاسوسی از مردم و برخورد خشن و بدون توضیح با افراد به بهانه ارتباط با تروریسم باز شد.
دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان پیش نویس این قانون را در تلاش به منظور پایان دادن به خشونت و بی ثباتی در این کشور مجهز به سلاح هسته‌ای ارائه کرده است.
پاکستان از سال 2007 صحنه شورش گروه طالبان پاکستان است که در آن بیش از 6800 نفر در انفجارها و حملات مسلحانه کشته شده اند. این کشور هسته ای همچنین با جنبش جدایی طلب خشونت آمیز در ایالت بلوچستان در جنوب غرب کشور و خشونت های فزاینده طایفه ای مواجه است که گروه های غیرقانونی مانند لشکر جنگوی عامل آن هستند. دولت پاکستان به منظور کاهش دادن خشونت به دنبال اجرای قانون مبارزه با تروریسم و در پیش گرفتن رویه قضایی سخت گیرانه است.
تروریسم در پاکستان

مجمع ملی که یکی از دو بخش پارلمان پاکستان محسوب می شود و در کنترل حزب مسلم لیگ نواز شریف است این هفته قانون جدید را تصویب کرد. ولی حزب مردم که حزب اصلی مخالف دولت است می گوید برای جلوگیری از تصویب شدن این قانون در مجلس سنا (بخش دوم پارلمان) تلاش خواهد کرد.
فرحت الله ببار عضو مجلس سنای پاکستان گفت : با تصویب این قانون، پاکستان به کشوری پلیسی تبدیل خواهد شد. وی هشدار داد این قانون، بازداشت ظالمانه افراد را بدون اعلام آن، قانونی می کند مسئله ای که گروه های مدافع حقوق بشر در پاکستان همواره از آن انتقاد کرده اند. فعالان پاکستانی می گویند حدود 2000 نفر بعد از بازداشت شدن به دست دستگاه های امنیتی ناپدید شده اند که بسیاری از آنان ساکن بلوچستان بودند.
ببار گفت : این قانون همچنین کشتن افراد بدون طی شدن رویه قضایی را قانونی می کند زیرا به نیروهای پلیس و ارتش اجازه می دهد به هرکس که به او ظنین هستند تیراندازی کنند.
حتی سازمان دیده بان حقوق بشر نیز از مجلس سنای پاکستان خواست با این قانون در شکل کنونی اش مخالفت کند و آن را برای اصلاح شدن به مجمع ملی بازگرداند. براد آدامز ، عضو این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد، پیش نویس قانون دفاع از پاکستان در شکل کنونی آن، حقوقی که قانون بین المللی و قانون اساسی پاکستان آن را تضمین کرده است زیر پا می گذارد.
مشاهد حسین رئیس کمیسیون دفاعی در مجلس سنای پاکستان گفت گمان نمی کند که این قانون به شکل کنونی اش تصویب شود. وی گفت طبق این قانون اختیارات نامحدودی به نیروهای امنیتی و پلیس برای تیراندازی و کشتن داده شده است که احتمال سوء استفاده از آن وجود دارد از این رو ما این قانون را غیرقابل قبول می دانیم.
در صورتی که مجلس سنا و مجمع ملی پاکستان با اصلاح این قانون موافقت نکنند، احتمال دارد این پیش نویس در نشست مشترک سنا و مجمع ملی بررسی شود. حتی در صورت تصویب شدن این قانون، جنبش انصاف پاکستان به ریاست عمران خان اعلام کرده است علیه این قانون به دادگاه عالی پاکستان شکایت خواهد کرد.
 


یک شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن