تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810425607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرريز مشكلات خميني شهر به اصفهان بازخواهد گشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان حاجي حيدري :
سرريز مشكلات خميني شهر به اصفهان بازخواهد گشت
خميني شهر – خبرگزاري مهر :شهردارخميني شهر گفت: اگر خميني شهر از طريق مسئولان استاني حمايت نشود سرريز مشكلات و معضلات آن به سمت اصفهان سرازير مي شود.



به گزارش خبرنگار مهر ،علي اصغر حاجي حيدري شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه از لحاظ جغرافيايي بين خميني شهر و اصفهان هيچگونه جدايي وجود ندارد،اظهار داشت: اين شهر همواره مهاجر پذير بوده به نحوي كه در حال حاضر يكي ازشهرهاي پرتراكم كشور با بيش از 300 هزار نفر جمعيت است.

وي تاكيد كرد: اگر خميني شهر از طريق مسئولان استاني حمايت نشود سرريز مشكلات و معضلات آن به سمت اصفهان سرازير مي گردد.

شهردار خميني شهر با بيان مثالي ادامه داد: محله جعفر اباد محل اسكان افرادي شده كه با كمترين ارقام خانه دار مي شوند و حق و حقوق قانوني و شهروندي را به شهرداري پرداخت نمي كنند و به دنبال خود معضلات فرهنگي را به اين منطقه آورده اند.

حاجي حيدري تصريح كرد:شهرداري به طور منطقي بايد ماليات و عوارض پرداختي مردمان اصيل اين شهر را صرف پيشرفت همان محلات كند و توسعه مناطقي همچون جعفر آباد بايد با حمايت مالي معاونت عمراني استانداري صورت گيرد.

خميني شهر فقط خوابگاه ساكنان است

وي در ادامه گفت: اتصال خميني شهر به اصفهان از سوي ديگر موجب شده كه اين شهر فقط خوابگاهي براي ساكنان ان باشد به عبارت بهتر خريد،كسب و كار و مراجعات پزشكي شهروندان به سمت اصفهان سوق يافته است.

وي با بيان اينكه اين خود ما مديران اين شهر در اين زمينه ضعف داشته ايم و نتوانسته ايم حق و حقوق مردم را بگيريم، بيان داشت: خميني شهر علي رغم برخورداري از صنعتگران بزرگ هنوز فاقد يك منطقه صنعتي است.

شهردار خميني شهر ياداور شد: بيشترين فعاليت صنعت سنگ كشور به كارخانه داران و معدن داران اين شهر مربوط مي شود كه وجود بيش از يك هزار واحد صنعتي مربوط به فراوري سنگ در شهرك صنعتي محمود آباد اصفهان مويد اين مطلب است.

حاجي حيدري افزود: قرار بود كه بورس سنگ ايران در خميني شهر ايجاد شود كه اين امر به جايي نرسيده اما همچنان با هيئت امناي سنگبري ها در اين راستاي رسيدن به اين هدف تلاش مي كنيم.

خانه مطبوعات خميني شهر افتتاح مي شود

وي در خصوص ظرفيت هاي تاريخي و گردشگري اين شهر اعلام كرد: قدمت اين منطقه را تا سه هزار سال عنوان كرده ان اما طبق آخرين تحقيقات دكتر الهياري استاد تاريخ دانشگاه اصفهان اين قدمت تا هفت هزار سال هم مي رسد.

شهردار خميني شهر با اشاره به بازديد هفت هزار نفري مسافران و گردشگران در خانه هاي تاريخي اين شهر در نوروز امسال افزود: خانه هاي تاريخي سرتيپ،و مجير و همچنين برج كبوتر دستگرد زماني براي مردم اين شهر هم ناشناخته بود كه با تلاش جدي سازمان رفاهي و تفريحي شهرداري بازسازي و در معرض ديد عموم قرار گرفت.

حاجي حيدري از مرمت خانه هاي تاريخي عماد سيادت و زهتاب ها خبر داد و گفت: خانه مطبوعات خميني شهر ظرف دو ماه آينده در خانه زهتاب ها تاسيس مي شود.

توسعه چشمه لادر  و بام سبز با حمايت بخش خصوصي

وي وجود جشمه لادر با آبشاري به ارتفاع 30 متر را يكي از پتانسيل هاي خداداي متصل به اين شهر عنوان كرد و بيان داشت: در ايام نوروز امسال بيش از دو هزار خانواده از اين مكان ديدن كردند.

شهردار خميني شهر تاكيد كرد: براي زيباتر ساختن اين مكان با صرف يك ميليارد تومان اعتباردر حال احداث استخري بزرگ براي نگه داشتن آب چشمه هستيم و از سوي ديگر شرايط بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در ايجاد شربت خانه و رستوران در اين محل را فراهم خواهيم كرد.

حاجي حيدري با انتقاد از بي توجهي و خشكي مجوعه " بام سبز " گفت: اين محل مرتفع و زيبا در سال هاي اخير مورد بي توجهي قرار گرفته است اما با تدابيري انجام شده 60 هزار متر باغ كازروني در اطراف آن مكان را خريداري كرده ايم كه قصد داريم با حمايت بخش خصوصي رستوران گردشگري در آن ايجاد كنيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اصغر فرهادي اولين برنده جازه اسكار ايران را از مفاخر اين شهر عنوان كرد و گفت: سعيد بيابانكي شاعر معروف كشور و مرحوم فيض الاسللام سدهي شارح نهج البلاغه و همچنين آيت الله اشرفي اصفهاني از ديگر افراد سرشناس و مهم اين شهر تاريخي هستند.

امور عمراني از پيمانكاران بخش خصوصي به شهرداري بازگردانده شد

شهردار خميني شهر در ادامه در خصوص بحث هاي عمراني اظهار داشت: با توجه به اينكه شهرداري از ماشين آلات خوبي برخوردار است ترجيح داديم كه امور عمراني را از پيمانكاران بخش خصوصي گرفته و متولي اجراي ان خود شهرداري شود.

حاجي حيدري با تاكيد بر اينكه در آمد خوب در صرفه جويي است، افزود: در سال مبلغي حدود 800 ميلون تومان به جيب پيمانكاران مي رفت كه با بدست گرفتن امور توانستيم اين رقم را به شهرداري برگردانيم.

وي از تدوين 15 طرح ترافيكي خبر داد و گفت:ساخت ميدان ايت الله صهري ،اصلاح عبور  شش خيابان دوطرفه ورودي به ميدان امام (ره) از ديگر اقدامات انجام شده است.

شهردار خميني شهر يادآور شد:در اواخر سال گذشته تخفيف 30 درصدي عوارض ساختماني برداشته شد كه با اين عمل رقم يك ميليارد 600 ميلون تومان به مباحث مالي شهرداري كمك كرد.

حاجي حيدري  با بيان اينكه حدود 60 ميليارد بودجه شهري براي پروزه هاي عمراني بسته شده است ،گفت: خيابان 17 شهريور پس از 30 سال به طور اساسي آزاد سازي و مرمت مي شود.

مانع تبديل باغات به سنگبري مي شويم

 وي در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص ادامه روند تبديل باغات خميني شهر به عنوان ريه ها تنفسي اصفهان به سنگبري ها گفت: با تبديل اراضي كشاورزي به سنگبري مخالفم و جلوي اينكار را خواهيم گرفت.

شهردار خمني شهر ياآور شد: البته منطقه صنعتي دوشاخ از حالت كشاورزي خارج شده بود كه در حال حاضر محل فعاليت سنگبري هاي شهرستان است.

حاجي حيدري در پاسخ به سوال دوم خبرنگار مهر درباره نبود هتل در اين شهر گفت: شهرداري برنامه اي براي هتل سازي ندارد و بخش خصوصي بايد وارد اين حيطه شود اما بايد در نظر داشت كه ساخت هتل بايد توجيه اقتصادي براي مالك آن داشته باشد.

وي با بيان اينكه در صورت اشباع هتل هاي اصفهان مسافران به سمت خميني شهر سوق پيدا مي كنند، افزود: در حال حاضر حوالي گذر پمپ بنزين خيابان دانشگاه صنعتي اصفهان شخصي زميني براي ساخت هتل خريداري نموده اما هنوز اقدام براي ساخت آن نكرده است.

وجود تونل كهندژ هنوز به اثبات نرسيده است

شهردار خيميني شهر در  ادامه درباره تونل معروف كهندژ به يكي از خبرنگاران گفت: وجود اين تونل زير زميني كه آتشگاه را به كهندژ در خميني شهر كنوني وصل مي كرده است هنوز در حد يك ادعاست و  هنوز به درستي به اثبات نرسيده است.

حاجي حيدري در باره الحاق خميني شهر به اصفهان اعلام كرد: ترجيح مي دهيم با توسعه و بهبود شرايط اين شهر ذهنيت بهتري در بحث الحاق به اصفهان را ايجاد كنيم تا اين عمل با گشايش بهتري انجام شود.


۱۳۹۳/۱/۲۴ - ۰۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن