تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806641752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران سفید مازندران؛ یادم ترا فراموش/ رانش سوغات بهاری بحران برف


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران مهر گزارش می دهد؛
بحران سفید مازندران؛ یادم ترا فراموش/ "رانش" سوغات بهاری بحران برف
تنکابن - خبرگزاری مهر: بحران برف مازندران در آستانه سه ماهگی است و حادثه دیدگانی که زیر سقفهای شکافته و انبارها چشم انتظار حمایتهای دولت هستند و نگران آن هستند تا مبادا همانند بحران برف سال 86 فراموش شوند.



به گزارش خبرنگار مهر، 12 بهمن 92 سالروز حادثه ای تلخ در مازندران است که تبعات این بحران با گذشت بیش از 70 روز هنوز وجود دارد و برف زدگان استان از آن رنج می برند. تخریب سقف منازل، خسارتهای سنگین بخش کشاورزی و باغی، آسیب به تاسیسات راه، شهری، بیمارستانی و ... از جمله آسیبهایی است که بر پیکره مازندران وارد شده است. با گذشت حدود سه ماه از واقعه تلخ بحران سفید، مردم مناطق خسارت دیده همچنان چشم انتظار تدبیر دولت برای رفع آسیب هاست و به گفته برخی از حادثه دیدگان و مسئولان، به رغم تخصیص اعتبارات برای جبران آسیبها، هنوز رقمی به آسیب دیدگان پرداخت نشده است.

محمد حسینی یک شهروند تنکابنی که بر اثر بارش سنگین برف، سقف انبار مرکباتش فرو ریخته است و همچنان منتظر دریافت تسهیلات و کمکهای بلاعوض برای مرمت است، می گوید: با گذشت بیش از دو ماه، هنوز ریالی برای جبران خسارات دریافت نکردیم و مسئولان، نداشتن اعتبار را بهانه قرار می دهند. وی افزود: بخشی از مرکباتی که برای شب عید ذخیره کرده بودم تا بفروش برسانم در داخل انبار و به دلیل ریزش سقف از بین رفت و مجبور به فروش آن بصورت افشره شدم. ریالی برای جبران خسارات در بخش کشاورزی تخصیص داده نشده است شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در این زمینه به خبرنگار مهر می گوید: بیش از 80 درصد خسارات وارده ناشی از بارش برف بر بخش کشاورزی بوده است که متاسفانه تاکنون ریالی برای جبران آن تخصیص نیافته است. وی افزود: همچنین خسارت دیدگان واحدهای تجاری و صنعتی که دپار ضرر و زیانهای هنگفتی شده اند، فراموش شدگان این فهرست هستند که امید است دولت آنان را نیز مدنظر قرار دهند. وی ضمن گلایه از بی اطلاعی فرمانداران سه شهرستان رامسر، تنکابن و عباس آباد از اعتبارات تخصیص یافته برای جبران خسارتهای بحران برف گفت: بی اطلاعی فرمانداران از این موضوع نمونه ای از بی توجهی مسئولان استان به شهرستانهای غرب استان است.

توزیع ایرانیت بین خسارت دیدگان مدیرکل بنیاد مسکن مازندران نیز گفت: از آنجائیکه مقداری از ورقهای ایرانیت بجا مانده از طوفان چندسال پیش استان در انبارها موجود بود، تصمیم بر این گرفتیم تا ضمن ثبت نام از متقاضیان خسارت دیده و به میزان آسیب وارده اقدام به توزیع ایرانیت کنیم. محمدهاشمی افزود: برآورد خسارات از بخش مسکن ناشی از بحران برف صورت گرفته و خسارتها در قالب پرداخت تسهیلات و کمکهای بلاعوض جبران می شود. سید امیر حسینی جو فرماندار عباس آباد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از جزیره ای عمل کردن برخی از مدیران بانکهای استان گلایه کرد و گفت: چرا مدیریت واحد وظیفه نظارت بر عملکرد بانکهای عامل را بر عهده نمی گیرد. وی با عدم رضایت از مسئولان بیان داشت: تاکنون تسهیلات اعطایی به آسیب دیدگان برف، ورقهای ایرانیت بوده که آن نیز موجب محرومیت آنها از اعتبارات بلاعوض و وامهای کم بهره شده است. رانش زمین سوغات بهاری برف سنگین شعبانعلی سروری فرماندار رامسر نیز با بیان اینکه بروز رانش در برخی مناطق روستایی بویژه راههای بین روستایی در شهرستان که تا مرمز انسداد کامل راهها پیش روی کرده است، یکی از معضلات جدی مردم این شهرستان پس از بحران برف بهمن ماه بوده است.

وی خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات و برنامه ریزی برای جبران خسارات وارده شد و گفت: آسیب دیدگان چشم انتظار حمایتهای دولت هستند و این حادثه همانند بحران سال 86 نباید فراموش شود. مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور از تخصیص 49 میلیارد تومان وامهای کم بهره با بازپرداخت 12 ساله و پنج میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای جبران خسارات برف زدگان استان مازندران خبر داد. وی افزود: همچنین 15 میلیارد تومان اعتبار نیز در زمان بحران به عنوان تنخواه درنظر گرفته شد. وی عنوان کرد: دولت مصمم است که مراحل تعیین و پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان حداکثر تا پایان روز 31 فروردین به اتمام برسد. 1247 روستا درگیر بحران برف بودند معاون برنامه ریزی استاندار مازندران با بیان اینکه هزار و 247 روستای استان درگیر بحران برف اخیر شده بود، میزان خسارت به بخش های مختلف را بیش از 12 هزار و 753 میلیارد ریال اعلام کرد. علی احسانی در تشریح خسارات بحران برف استان گفت: این حادثه 700 هزار نفر از جمعیت استان در 23 شهر و 17 بخش و روستاهای تابعه را درگیر کرد و به بخش های مختلف از جمله کشاورزی، تولیدی، باغات، منابع آبی و گلخانه ها خسارت سنگینی وارد کرده است.

وی اظهار داشت: در این حادثه دو هزار و 30 میلیارد ریال به اماکن عمومی و تجاری، 369 میلیارد ریال به تاسیسات بهداشتی و آموزشی و سه هزار و 324 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی خسارت وارده شده است. وی میزان خسارت به ساختمانهای عمومی و اداری را 925 میلیارد ریال، خسارت وارده به پل ها، معابر روستایی و شهری را 605 میلیارد ریال و مجموع خسارت وارده به بخش کشاورزی را هشت هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد. احسانی بیان داشت: خسارت وارده به بخش کشاورزی درحالیست که هنوز خسارات پنهان وارده به باغات مرکبات ارزیابی نشده است. معاون برنامه ریزی استاندار مازندران، با اشاره به بازدید معاون رئیس جمهور و سنخنگوی دولت، اظهار داشت: تاکنون 20 میلیارد تومان اعتبار به صورت تنخواه برای جبران خسارت به استان ابلاغ شده است. به گزارش خبرنگار مهر، ارتفاع برف بی سابقه بهمن ماه سال 92 در استان مازندران در مناطق غربی به بیش از یک متر و 70 سانتی متر رسیده بود و یک هفته این مناطق را درگیر کرده بود و نیاز است با همت و عزم جهادی مدیران برای جبران خسارتهای وارده اقدام شود.


۱۳۹۳/۱/۲۴ - ۰۶:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن