تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814798536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملیات انتقال بزرگترین سکوی گازی ساخته شده در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: عملیات انتقال بزرگترین سکوی گازی ساخته شده در ایران


بارگیری و انتقال بزرگترین سکوی گازی ساخته شده در کشور آغاز شد . با بهره‌ برداری از این سازه، روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش (Sour Gas) از مخزن واقع در پارس جنوبی استخراج می‌شود . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حمید رضا رضائیان اصل، مدیر عامل شرکت کشتی‌ سازی و صنایع فرا ساحل ایران(ایزوایکو) گفت : این سازه در شرکت مبین‌سازه گستر خلیج‌فارس ، زیرمجموعه ایزوایکو ، ساخته شده است.
آغاز عملیات انتقال بزرگترین سکوی گازی ساخته شده در ایران

وی با اشاره به اینکه کارفرمای این طرح ، شرکت نفت و گاز پارس(POGC) بود است، افزود: با بهره‌برداری از این سازه، روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش(Sour Gas) از مخزن واقع در پارس جنوبی استخراج می‌شود.
مدیرعامل شرکت کشتی‌ سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) خاطرنشان کرد : فاز 16پارس جنوبی شامل یک جاکت ( پایه سکو) چهار پایه اصلی، یک پلتفرم سرچاهی، دو جاکت سه پایه، دو پل ارتباطی، سکوی میانی و یک مشعل است.
رضائیان خاطرنشان کرد: این سکو با 97 و نیم درصد پیشرفت ساخت در هنگام بارگیری ( پس از بارگیری حدود بیش از 99و نیم درصد)، 73درصد پیش راه‌ اندازی و 13درصد راه‌ اندازی، تکمیل‌ ترین سکوی آماده شده در 10سال اخیر برای بارگیری است.
وی با اشاره به اهداف این طرح تصریح کرد: مهندسی، تامین کالا و ساخت، نصب و راه اندازی سکوی استخراج گاز دریایی با متعلقات آن است.
مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به زمان نصب این سکو بیان کرد: در بارگیری این سکو بهترین متخصصان و مهندسین داخلی حضور دارند و 7هزار نفر ساعت کار مهندسی برای بارگیری آن انجام می‌شود.
رضائیان با اشاره به برخی دیگر از مشخصات این طرح اظهار داشت : این طرح در مدت زمان 4و نیم سال آماده شده است  و 260میلیون دلار اعتبار دارد.
وی با اشاره به اینکه با نصب این سکو ایران بهتر می‌تواند از منابع گازی مشترک با کشور قطر بهره‌برداری کند، گفت: این سازه در محدوده عسلویه و در فاصله 125کیلومتری ساحل نصب می‌شود.


شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن