تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821197051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الجزیره: اقدام فلسطینی ها برای پیوستن به پیمان ها و سازمان های بین المللی اقدامی حساب شده بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

الجزیره: اقدام فلسطینی ها برای پیوستن به پیمان ها و سازمان های بین المللی اقدامی حساب شده بود تهران - ایرنا - شبکه ˈالجزیره اعلام کرد: اقدام ˈتشکیلات خودگردان فلسطینˈ برای طرح درخواست پیوستن فلسطین به عنوان یک کشور به 15 پیمان و نهاد بین المللی یک اقدام حساب شده بود.


الجزیره روز شنبه نوشت که تشکیلات خودگردان در پی بروز بحران در مذاکرات با رژیم صهیونیستی و خودداری این رژیم از آزاد کردن چهارمین گروه از اسرای فلسطینی، اعلام کرد که با توجه به اینکه مذاکرات با اسرائیل به هیچ نتیجه ای نرسیده، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به عضویت نهادها، پیمان ها و موافقتنامه های بین المللی درمی آورد.
به گزارش این شبکه، بر همین اساس در نوبت اول درخواست عضویت فلسطین در 15 نهاد و پیمان بین المللی ارایه شد که نتیجه خوبی هم به دنبال داشت، زیرا از یک سو سوییس از پیوستن فلسطین به موافقتنامه های چهارگانه ژنو خبر داد و از سوی دیگر دبیر کل سازمان ملل از پذیرش فلسطین در 15 کنوانسیون و نهاد بین المللی استقبال کرد. ˈبان کی مونˈ به ˈمحمود عباسˈ رییس تشکیلات خودگردان اطلاع داد که درخواست های 15 گانه فلسطینی ها را دریافت کرده و به اعضای سازمان ملل اطلاع داده که عضویت فلسطین در این پیمان ها از روز دوم ماه آینده میلادی اجرایی می شود.
اکنون فلسطین، عضو هر چهار موافقتنامه ژنو و پروتکل اضافی اول آن شده است. فلسطین از نظر جامعه جهانی یک ˈکشور تحت اشغالˈ است. برخی تحلیلگران می گویند که پیوستن به موافقتنامه های ژنو، یک اقدام تاریخی است، زیرا موافقتنامه های ژنو مربوط به حمایت از افراد غیر نظامی در شرایط جنگ و اشغال است. بر اساس این موافقتنامه ها، نیروهای اشغالگر وظایف مشخصی در قبال سرزمین اشغال شده، دارند.
فلسطینی ها معتقدند که عضویت در توافقنامه های بین المللی به تحکیم شخصیت قانونی کشور فلسطینی به عنوان یک کشور مانند سایر کشورهای جهان کمک می کند و با کمک این عضویت ها، می توان برای مقابله با نقض حقوق ملت فلسطین از سوی اشغالگران اقدام کرد.
این موفقیت ها نشان می دهد که اقدام فلسطینی ها برای کشاندن موضوع فلسطین به صحنه بین المللی حساب شده و دقیق بود. برخی ناظران می گویند که فلسطینی ها توانستند از وضعیت جدید خود به عنوان کشور ناظر غیر عضو در سازمان ملل بهره برداری مناسبی را به نفع احقاق حقوق ملت فلسطین داشته باشند. بر اساس وضعیت کشور ناظر غیر عضو در سازمان ملل که فلسطینی ها در تابستان سال 2012 به آن نایل شدند، می توانند به توافقنامه ها، پیمان ها و نهادهای بین المللی ملحق شوند که یکی از آنها ˈتوافقنامه رمˈ است. این توافق پایه تاسیس دادگاه جنایی بین المللی بود.
عضویت در این دادگاه، ˈبرگ مهمیˈ در دست فلسطینی ها است که اسرائیلی ها را به وحشت می اندازد، اما به نظر می رسد فلسطینی ها می خواهند این برگ را برای استفاده در زمان مناسب پیش خود نگه دارند.
خبر درخواست فلسطین برای عضویت در نهادها و پیمان های بین المللی کابینه ˈبنیامین نتانیاهوˈ را در اسرائیل آنچنان به خشم آورد که تنها راه را اعمال مجازات های اقتصادی علیه تشکیلات خودگردان دید. فشارهای اقتصادی و مالی مانند برداشتن بدهی های مالی فلسطین از درآمدهای مالیاتی فلسطینی ها از جمله این مجازات ها است.
خاورم 1491**1651
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن