تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815447335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استعدادهای ناشکفته ای که در کنج خانه ها پرپر می شود/ مناسب نبودن امكانات شهري دغدغه کوتاه قامتان آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی مهر گزارش می دهد/
استعدادهای ناشکفته ای که در کنج خانه ها پرپر می شود/ مناسب نبودن امكانات شهري دغدغه کوتاه قامتان آذربایجان شرقی
تبریز- خبرگزاری مهر: بزرگمردان و زنان کوتاه قد آذربایجان شرقی به علت برخی از ضعفهای فرهنگی موجود در جامعه، از حضور در اجتماع و مکان های عمومی دوری می کنند و بدینسان استعدادهای آنها نیز بدون اینکه به شکوفایی برسد در کنج خانه ها پرپر می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، این کوتاه قامتان بلند همت به علت اینکه از مسخره شدن در جامعه خانه نشین هستند، باعث شده که استعدادهای بسیاری از آنها شکوفا نشود. نبود شغل، بیمه، نبود امکانات مناسب در جامعه برای آنها و ازدواج از مشکلات اصلی بزرگ مردان و زنان کوچک آذربایجان شرقی است.
 
50 نفر عضو انجمن کوچولوهای ایران در آذربایجان شرقی هستند نماینده انجمن کوچولوهای ایران در آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مدت فعالیت این انجمن در استان اشاره کرد و اظهار داشت: این انجمن حدود دو سال است که در استان فعالیت می کند و در حال عضو گیری و معرفی بزرگ مردان و زنان کوچک به جامعه کوتاه قامتان بلند همت است. فریبا اسکندری بازیگر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی افزود: این انجمن از شهرستانهای استان نیز برای رهایی بزرگ مردان و زنان کوچک از گوشه گیری دعوت به عضو گیری می کند.  وی با اشاره به تاریخچه تشکیل انجمن کوچولوهای ایران در کشور گفت: این انجمن برای نخستین بار توسط حمید ابراهیمی در سال 87 در تهران آغاز به فعالیت کرده است.

نماینده انجمن کوچولوهای ایران در آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد عضوهای این انجمن گفت: تاکنون توانسته ایم 50 نفر را به این انجمن عضو کنیم و فعالیت عضوگیری در استان همچنان ادامه دارد. اسکندری افزود: متاسفانه در برخی از شهرستانها امکان رفتن و عضویت هم نوعان وجود ندارد. وی تقویت روحیه، فراهم کردن بستر ازدواج، افزایس اعتماد به نفس و ایجاد نشاط و انجام فعالیت های هنری را از مهم ترین برنامه های این انجمن برشمرد. اسکندری خاطرنشان کرد: در این انجمن بزرگ مردان و زنان کوچک با مشاهده توانایی ها و موفقیت های یکدیگر به اجتماعی شدن و انجام فعالیت ها علاقه مند می شوند. وی مهم ترین هدف از تشکیل این انجمن را در استان، درخواست حقوق شهروندی بزرگ مردان و زنان کوچک دانست و اظهار داشت: در جامعه هیچ امکاناتی برای ما پیش بینی و انجام نشده و همنوعان ما نمی توانند مانند افراد عادی از امکانات جامعه بهره مند شوند. اسکندری نبود شغل، نبود بیمه، نبود خودروهای سواری مناسب برای معلولان را از جمله مهم ترین مشکلات کوتاه قامتان استان عنوان کرد. وی همچنین در ادامه گفت: نبود عابر بانک های مناسب، وجود جوی های بزرگ و نبود امکان گذر نکردن از آنجا، نبود اتوبوس های واحد مناسب برای سوار معلولین را از دیگر مشکلات هم نوعان خود دانست.
 
تعداد بانوان کوتاه قامت عضو شده بیشتر از آقایان است اسکندری نبود مکان مناسب را مهم ترین مشکل انجمن کوچولوهای ایران در آذربایجان شرقی دانست و از خیرین خواست تا با ایجاد مکان مناسب ما را در ادامه فعالیت ها کمک کنند. وی ادامه داد: تعداد بانوان عضو شده در این انجمن بیشتر از مردان است، چرا که برخی از مردان به علت مشغول بودن در کار و تامین معاش زندگی خود هستند. یکی از مردان کوتاه قامت بلند همت مهم ترین مزیت تشکیل انجمن کوچولوهای ایران را تقویت روحیه هم نوعان خود دانست و اظهار داشت: با ایجاد این انجمن هم نوعان موفقیت های یکدیگر را مشاهده کرده و با تاثیرگیری از آنها برای شکوفایی استعدادهای خود تلاش می کنند.

نوروز سلیمانی ایجاد انگیزه، اجتماعی شدن و فراهم کردن بستر ازدواج کوتاه قامتان بلند همت از مزیت های دیگر این انجمن عنوان کرد. وی با اشاره به تاثیرگذاری مثبت این انجمن بر هم نوعان خود گفت: متاسفانه این انجمن تاکنون در استان جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است، اما اگر مسوولان و متولیان امر توجه جدی به فعالیت های مثبت این انجمن داشته باشند موجب رهایی گوشه گیری هم نوعان ما می شوند. سلیمانی اضافه کرد: بنده در دوران کودکی به علت تمسخر مردم در گوشه گیری به سر می بردم و به نوعی جامعه گریز شده بودم.
 
کوتاه قامت بودن بنده ارثی است سلیمانی ادامه داد: با آغاز بازیگری در گروه های نمایش استان در دوره تحصیلی راهنمایی به اجتماع وارد شدم. وی خاطرنشان کرد: کوتاه قامت بودن بنده ارثی است، چرا که پدرم نیز همانند خودم بود. این مرد کوتاه قامت بلند همت به استعدادهای خود اشاره کرد و افزود: بازیگری در گروه های نمایش، طراحی قالی و خوشنویسی از استعدادهای بنده است. سلیمانی ادامه داد: انجام فعالیت های هنری آرامش بخش است و فعالیت های هنری را به علت داشتن علاقه ام ادامه می دهم. وی با اشاره به مشکلات اصلی هم نوعان خود گفت: یکی از مشکلات اصلی هم نوعان بنده نبود شغل و درآمد مناسب است و بنده نیز برای تامین معاش زندگی خود در سوپر مارکت فروشندگی می کنم. نوروز سلیمانی افزود: شغل اصلی پدر بنده فروشندگی بود که پس از فوت او این کار را به عنوان شغل خود انتخاب کردم. سلیمانی از مسوولان خواست تا با حل مشکلات و نیازهای هم نوعان خود باعث آرامش روحی و روانی آنها شوند. وی خاطرنشان کرد: بسیاری از هم نوعان بنده به علت نداشتن شغل به ازدواج تن نمی دهند و در کنار خانواده خود زندگی می کنند. سلیمانی همچنین در ادامه گفت: بنده حدود هشت سال است که متاهل هستم و با یکی از هم نوعان خودم ازدواج کردم. وی با ابراز تاسف افزود: در پایتخت به علت فرهنگسازی مناسبی که انجام شده است، برخورد با هم نوعان بنده مثل افراد عادی است، اما متاسفانه در شهرستان ها افراد با تمسخر ما را از اجتماع دور کرده و خانه نشین می کنند.
 
تنها کوتاه قامت در فامیل هستم یکی از بانوان کوتاه قامت نیز گفت: بنده تنها کوتاه قامت در فامیل هستم و معلولیت ام ارثی بوده و دیگر افراد خانواده و فامیل افراد عادی هستند. لیلا بطحایی افزود: بنده دیپلم کامپپیوتر و فوق دیپلم رشته حسابداری هستم و به جاهای مختلف زیادی برای یافتن شغل مراجعه کرده ام، اما متاسفانه به علت اینکه مثل افراد عادی نبودم برای کار کردن پذیرفته نشدم. وی همچنین در ادامه گفت: با توجه به اینکه کارفرماها به علت معلولیت ما هیچ شغلی نمی دهند، روحیه ما ضعیف می شود. وی، خانه نشینی را یکی از مناسب ترین عامل برای دوری از تمسخر مردم جامعه دانست و اضافه کرد: بنده و همنوعانم به علت اینکه مورد تمسخر افراد جامعه به خصوص کارفرماها قرار نگیریم، خانه نشینی را مناسب ترین راه برای دوری از حضور در جامعه می دانیم. بطحایی به استعدادهای خود اشاره کرد و ادامه داد: بنده به مدت چند سالی در زمینه آرایشگری فعالیت می کردم و این هنر را از مادرم یاد گرفته بودم، اما به علت وجود برخی از مشکلات این شغل را ادامه ندادم. وی خاطرنشان کرد: رفتار همکلاسی هایم در مدرسه و دانشگاه بسیار خوب بود، اما متاسفانه در جامعه به علت اینکه فرهنگسازی نشده است مورد تمسخر افراد قرار می گیریم.

بطحایی با اشاره به مزیت های ایجاد انجمن کوچولوهای ایران گفت: یکی از مزیت های این انجمن کشف استعدادهای هم نوعان و اجتماعی کردن آنهاست. وی نداشتن تفریح و نداشتن روحیه مناسب را یکی از مشکلات هم نوعان خود عنوان کرد و اظهار داشت: هم نوعان ما به علت اینکه مورد تمسخر دیگران قرار نگیرند از تفریح و حضور در جمع دوری می کنند. این زن کوتاه قامت همچنین در ادامه گفت: این انجمن با جمع کردن هم نوعان به آنها فرصت انجام فعالیت های فرهنگی را می دهد تا مثل افراد دیگر جامعه به کشور خدمت کنند. بطحایی خاطرنشان کرد: برخی از هم نوعان ما به علت اینکه سال ها خانه نشین بودند و پس از مدت ها به این جمع پیوستند، باعث ایجاد امیدواری و نشاط و تقویت روحیه آنها شده است. وی از مسوولان خواست تا با ایجاد امیدواری درهم نوعان خود باعث تقویت روحیه آنها شوند و با ایجاد امکانات به ما هویت دهند.
 
امید است با فرهنگسازی در بین عموم مردم جامعه و همچنین تامین نیازهای اصلی بزرگ مردان و زنان کوتاه قد آذربایجان شرقی و دادن هویت به آنها توسط مسوولان و متولیان شاهد شکوفایی استعدادهای آنها در عرصه های مختلف باشیم.
................................
گزارش از : زهرا ناصران




۱۳۹۳/۱/۲۳ - ۱۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن