تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812564874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت متعهد شده تمام پاورقي‌هاي توافق ژنو را هم انجام دهد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دولت متعهد شده تمام پاورقي‌هاي توافق ژنو را هم انجام دهد!
سعيد زيباكلام در مراسم گراميداشت روز ملي فناوري هسته‎اي كه در تالار فخرالدين اسعد گرگاني برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در توافق ژنو بسياري از بندهاي ترجمه شده آن توافقنامه كه توسط وزارت‎ امور خارجه ترجمه شده، مخدوش است و با اصل آن تفاوت دارد.
استاد دانشگاه تهران با بيان اينكه در توافقنامه ژنو بندها و مواردي در پاورقي‎ها آمده است كه اين پاورقي‎ها را طرف مقابل با يك هوشمندي و هوشياري تمام به آنها پرداخته و امروز دولت ما متعهد به انجام آن شده است، گفت: اين توافق خيلي بلاها بر سر ما خواهد آورد.
به گزارش فارس، سعيد زيباكلام در مراسم گراميداشت روز ملي فناوري هسته‎اي كه در تالار فخرالدين اسعد گرگاني برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در توافق ژنو بسياري از بندهاي ترجمه شده آن توافقنامه كه توسط وزارت‎ امور خارجه ترجمه شده، مخدوش است و با اصل آن تفاوت دارد.
وي ادامه داد: اگر به بند بند توافق‎هاي انجام شده در ژنو كه به فصل‎هاي مختلفي تقسيم شده و يكي از آن فصل‎ها اقدامات داوطلبانه ايران است دقت كنيم به نتايجي مي‎رسيم كه بسيار تعجب برانگيز است.
زيباكلام گفت: آيا به واقع در توافقنامه ژنو همه خطوط قرمز نظام رعايت شده است؟ آيا تمام ساختار برنامه هسته‎اي ايران به طور كامل حفظ شده است؟ چرا وزير امور خارجه كشورمان در طول مذاكرات نسبت به محرمانه بودن بسياري از موارد تأكيد داشته است؛ در حالي كه هيچ كدام از طرف مذاكرات و مقامات امريكايي هيچ اصراري به محرمانه بودن مطالب نداشتند و آيا آن سندي كه منتشر شده به واقع سند توافق‎ شده در ژنو بوده است؟
عضو سابق وزارت امور خارجه ايران خاطرنشان كرد: دانشمندان هسته‎اي ايران و مجموعه نظام جمهوري اسلامي ايران و مردم ايران اسلامي براي رسيدن به اورانيوم غني شده 20 درصد خون دل‎هاي فراواني را خورده‎اند و حتي گاهي شده كه شهيد احمدي روشن پس از روزها و شب‎ها كار و فعاليت در پاي سانتريفيوژها همان‌جا خوابش مي‎برد.
زيباكلام تأكيد كرد: اما متأسفانه امروز و پس از انجام توافقنامه ژنو آن غني‌سازي 20 درصد كه خون دل‎ها برايش خورده شد و احمدي روشن‎ها برايش شهيد شدند، امروز به پنج درصد رسيده است.
وي افزود: در توافقنامه ژنو بندها و مواردي در پاورقي‎ها آمده است كه اين پاورقي‎ها را طرف مقابل با يك هوشمندي و هوشياري تمام به آنها پرداخته و امروز دولت ما متعهد به انجام آن شده است.
عضو سابق وزارت امور خارجه ايران اذعان داشت: يكي از موفقيت‎هاي جوانان غيور اين بوده كه موفق به ساخت نسل جديدي از سانتريفيوژها شده بودند كه مسئولان كشور ما در مذاكرات ژنو متهعد شده‎اند حق ندارند از اين سانتريفيوژها كه شش برابر بهتر از نسل قديم هستند استفاده كنند و بايد از نسل قديم استفاده كنند.

   حساسيت غرب در مورد رآكتور آب سنگين اراك دليل دارد
زيباكلام خاطرنشان كرد: يكي از مسائلي كه طرف مذاكره و به‎خصوص امريكا بر آن تأكيد و حساسيت فراوان دارند، رآكتور آب سنگين اراك است و دليل حساسيت و تأكيد آنها و تلاش براي تعطيلي و نابودي آن اين است كه جوانان متخصص ايران اسلامي اين رآكتور را با فناوري بومي و بسيار پيچيده طراحي كرده‎اند كه فراتر از فعاليت اين رآكتور نفس ساخت و طراحي آن است.
وي اضافه كرد: زماني كه من پاورقي 3 را خواندم اين سؤال برايم ايجاد شد كه به واقع قبول اين موارد از طرف ايران كليدي براي تعطيلي كامل رآكتور اراك نيست؟ من نمي‎دانم چقدر دنيا براي بعضي‎ها ارزشمند است كه براي آن اينقدر بايد به ملت دروغ بگويند.
عضو سابق وزارت امور خارجه ايران متذكر شد: هفته‎اي نمي‎گذرد كه مسئولان اعلام مي‎كنند كه رآكتور آب سنگين اراك به قوت در حال فعاليت است؛ كدام فعاليت؟ كجا كار مي‎كند؟ آژانس در اين مدت چك كرده كه حتي يك قطعه جديد در اين مجموعه نصب نشود و بخش‎هاي ديگر نبايد كار كند و حتي نبايد آب سنگين به اين مجموعه وارد شود.
زيباكلام تصريح كرد: روزي نمي‎شود كه مسئولان امريكايي در خصوص رآكتور اراك صحبت نكنند و آنها به اين سادگي از اين رآكتور نخواهند گذشت.
وي بيان كرد: ما در توافقنامه ژنو متعهد شده‎ايم كه حتي نبايد يك گرم به ذخيره اورانيوم خود اضافه كنيم و اين به اين معني است كه ايران بايد غني‎سازي اورانيوم خود را تعطيل كند. عضو سابق وزارت امور خارجه ايران متذكر شد: ايران در توافقنامه ژنو متعهد شده كه حق ندارد هيچ تأسيساتي را براي غني‎سازي اضافه كنند و اين موضوعي است كه دوستان در دولت و وزارت امور خارجه آن را فتح‌الفتوح مي‎دانند و آيا اين به معني تعطيلي غني‎سازي نيست؟
زيباكلام گفت: تمام مراكز صنعتي دنيا از جمله ايران يك واحدي به نام واحد تحقيق و توسعه دارند كه در اين واحد چيزي توليد نمي‎شود بلكه بسياري از تحقيقات عملي در آنجا انجام مي‌شود اما ايران در توافقنامه ژنو متعهد شده كه به تحقيقات نظارت شده‎اي ادامه خواهد داد كه در خصوص اورانيوم غني شده نباشد.

   دولت خطوط قرمز را رعايت نكرده است
وي اظهار داشت: در تمام بند بند توافقنامه ژنو طرف مقابل به دنبال اين بوده كه نه تنها نبايد هيچ تأسيساتي به غني‎سازي ما اضافه شود بلكه بايد تمامي تأسيسات ما برچيده شود؛ آيا اين رعايت خطوط قرمز بوده است؟
عضو سابق وزارت امور خارجه ايران اظهار داشت: ما در توافقنامه ژنو متعهد شده‎ايم كه اطلاعات تمامي تأسيسات، داشته‎هاي اورانيوم غني شده و هر چيزي كه مرتبط با اين موضوع است كه ظرف مدتي مشخص به طرف مقابل ارائه دهيم و از تاريخ آن توافقنامه تا امروز در واقع ما اين اطلاعات را به طرف مقابل تحويل داده‎ايم و امريكا خود اذعان دارد كه در اين چند سال تا به حال به هيچ عنوان نتوانسته تا به اين حد به چنين اطلاعاتي در يك كشوري كه مستقل است دست پيدا كند.
زيباكلام ادامه داد: در توافقنامه ژنو ما اجازه بازديد سرزده، بازديد بدون حضور بازرسي ديگر در مجموعه را به صورت روزانه به طرف مقابل داده‎ايم و اين به واقع استقلال و حاكميت ملي ماست؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 23 فروردين 1393 - 09:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن