تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798746220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه گردشگری همدان در گرو تامین زیر ساخت ها/ احداث هتل زمینه ای برای رشد صنعت گردشگری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان مهر گزارش می دهد/
توسعه گردشگری همدان در گرو تامین زیر ساخت ها/ احداث هتل زمینه ای برای رشد صنعت گردشگری است
همدان - خبرگزاری مهر: استان همدان پتانسیل های فراوانی برای جذب گردشگر دارد اما با وجود همه این پتانسیل ها زیر ساخت های لازم برای توسعه گردشگری در استان فراهم نشده و یکی از این زیر ساخت ها کبود هتل و یا نبود مراکز اقامتی تفریحی در استان همدان است.



به گزارش خبرنگار مهر، امروزه گردشگری و توسعه آن عامل مهمی در ایجاد اشتغال و درآمد زایی در هر جامعه ای بوده و به عنوان یک صنعت درآمده است، استان همدان نیز به عنوان پنج استان برتر گردشگری در کشور به شمار می رود که پتانسیل های فراوانی را برای جذب گردشگر دارد و با توجه به این پتانسیل ها گردشگری می تواند عامل مهمی در توسعه و اشتغالزایی استان به شمار رود. از طرفی مدیران ارشد استان و مسئولان نیز همواره به این موضوع تاکید داشته اند که استان همدان باید در جذب گردشگر و صنعت توریسم حرف اول را بزند اما این کار نیاز به توسعه زیر ساخت ها در استان همدان دارد. اما بنا به گفته مدیران و مسئولان استان متاسفانه استان همدان زیر ساخت های لازم را برای جذب گردشگر ندارد و یکی از این زیر ساخت ها نبود هتل و تخت به اندازه کافی در استان است و این در حالیست که امروزه هتل ها و معماری آنها و امکانات رفاهی هتل می تواند نقش مهم و بسزایی را در جذب گردشگر بازی کند و تاثیر زیادی را در جذب گردشگران خارجی نیز ایفا می کنند و حتی مراکز اقامتی تفریحی نیز سهم بسزایی را در توسعه صنعت توریسم در هر منطقه به عهده دارند.  از سویی با به وجود آوردن امکانات رفاهي و تفريحي در شهرهای استان همدان و مناطق اطراف آن می توان از مزاياي اقتصادي صنعت گردشگري بهره برد و هتلهاي بوتيک مدرن با معماري کم نظير نيز مي‌توانند يکي از عوامل جذب توريست و اشتغالزايي باشند. هتل ها جزوی از پرستیژ گردشگری هر منطقه هستند مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در این مورد به خبرنگار مهر گفت: پرستیژ صنعت گردشگری هر منطقه به هتل های آن بستگی دارد و شاید بعضی ها بگویند هتل ها در حال حاضر پر نمی شوند و این ملاک کار نیست. علیرضا ایزدی با بیان اینکه هتل پرستیژ و ویترین یک شهر محسوب می شود، ابراز داشت: شهری که بخواهد خود را در زمینه گردشگری مطرح کند باید ویترین مناسب داشته باشد و ویترین گردشگری به چند بخش تقسیم می شود که مهمترین آن هتل است. وی ادامه داد: دومین مورد در بحث ویترین گردشگری دید و منظر شهری است که دید و منظر شهری در همدان در مجموع قابل قبول است و شهر همدان شهر تمیزی است. هتل های استان همدان تنها 1700 تخت دارند مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان ابراز داشت: در استان همدان در مجموع برای اسکان مسافران در هتل ها و متل ها و مهمانپذیر ها تنها هزار و 700 تخت وجود دارد که این تعداد با هدف جذب گردشگر در استان همدان همخوانی ندارد. ایزدی عنوان داشت: زمانی در استان می توانیم در حوزه گردشگری حرف برای گفتن داشته باشیم که در قیاس با استان هایی مانند اصفهان و شیراز و مشهد که هر کدام حداقل 40 هزار تخت دارند بتوانیم به این عدد نزدیک شویم. وی با اشاره به اینکه گردشگری که وارد استان می شود نیاز به هتل و خدمات دارد، افزود: در استان همدان تعداد تخت ها برای اسکان و جذب گردشگر بسیار کم است و باید این مشکل در استان حل شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: برای ساخت هتل در استان راهی به جز جذب سرمایه گذار در استان وجود ندارد و در حال حاضر چند سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در استان و همدان اعلام آمادگی کردند. مراکز اقامتی تفریحی در استان همدان ساخته شود ایزدی بیان داشت: امروزه هتل صرفا مکانی برای خواب نیست و هتل ها باید در حوزه رفاه و تفریح وارد شوند و رفاه به تخت خوب و اتاق خوب و غذای خوب برمی گردد ولی تفریح نیز باید در کنار هتل وجود داشته باشد. وی در این مورد افزود: باید فضاهای اقامتی تفریحی ایجاد شود تا مسافر بتواند از اقامت خود در این فضا ها لذت ببرد. مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان ابراز داشت: مشکل دیگری که در هتل های همدان وجود دارد این است که هتل های استان تور گردانی ندارند در حالیکه در استان های دیگر مانند مشهد این امر وجود دارد و این تور ها علاوه بر اینکه تردد های بیهوده در شهر را کاهش می دهد زمینه ای برای آشنایی گردشگر با اماکن تاریخی است و از طرفی موجب اشتغال راهنما نیز می شود. استان همدان زمینه خوبی برای توسعه گردشگری دارد استاندار همدان نیز یکی از شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی در استان همدان را توسعه و ارتقا گردشگری استان معرفی کرد و ابراز داشت: استان همدان زمینه خوبی برای توسعه گردشگری دارد و در زمینه توسعه گردشگری استان همدان با سازمان میراث فرهنگی کشور مذاکرات مفصلی انجام شده و باید از تمام ظرفیت های استان همدان برای توسعه اقتصادی استان بهره برد. محمد ناصرنیک بخت با بیان اینکه با پنج سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در استان همدان رایزنی شده است، عنوان داشت: سرمایه گذاران خارج از استان با مذاکرات انجام شده برای سرمایه گذاری در استان همدان اعلام آمادگی کرده اند. وی ابراز داشت: متاسفانه زیر ساخت های لازم و مناسب برای گردشگران در استان همدان وجود ندارد و باید این زیر ساخت ها تقویت شود.

ساخت هتل با معماری جذاب موجب رشد صنعت گردشگری می شود کارشناس گردشگری نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: هتلهاي به روز و استاندارد مي تواند در جذب گردشگران تأثير گذار باشد و موجب رونق صنعت توريسم شود. محمد هاشم پاکیزه ابراز داشت: گسترش هتلهايي با استاندارد جهاني و معماري جذاب بومي بستر لازم جهت رشد صنعت گردشگري مي شود كه اين خود موجب انتقال پيام، فرهنگ و تمدن بالاي مردم به ديگر كشورها، ايجاد اشتغال، افزايش در آمد و بهره مندي همه اقشار جامعه است. وی عنوان داشت: امروزه تنها دليل سفر جاذبه هاي طبيعي و آثار باستاني نيست، بلکه درياچه هاي مصنوعي، استخرهاي مجهز، پارکهاي آبي سرپوشيده و هتلهايي با معماري کم نظير نيز نقش مهمي در جذب توريست و درآمدزايي دارد. کارشناس گردشگری با بیان اینکه در دنياي امروز، توريسم نقش مهمي در توسعه اقتصادي شهرها دارد، افزود: با به وجود آوردن امکانات رفاهي و تفريحي در شهرها و مناطق اطراف آن از مزاياي اقتصادي صنعت گردشگري بهره برد.

پاکیزه ابراز داشت: هتلهاي بوتيک مدرن با معماري کم نظير نيز مي‌توانند يکي از عوامل جذب توريست و اشتغالزايي باشند. با توجه به مطالب عنوان شده  می توان ابراز داشت که توسعه هتل ها و مراکز اقامتی تفریحی و از سویی توسعه زیر ساخت های مناسب در استان همدان زمینه خوبی را برای جذب گردشگر در استان فراهم می کند که توسعه زیر ساخت ها در استان همدان و یا ایجاد هتل ها و مراکز اقامتی تفریحی نیازمند سرمایه گذاری در این بخش است. از سویی برای توسعه گردشگری در استان همدان باید به دنبال جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان بود که اخیرا بنا به گفته مسئولان استانی با چند تن از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان همدان رایزنی های انجام شده که انتظار می رود رایزنی ها نتیجه بخش باشد. ------------------ گزارش: زهرا ذوالفقاری


۱۳۹۳/۱/۲۳ - ۰۸:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن