تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806442939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نسل کشی در اردوگاه جنين لکه ننگ ديگری در تاريخ منحوس رژیم صهیونیستی/ روایتی از اجسادی که زير آوارها باقی مانده و بوی تعفن گرفته بود!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش/
نسل کشی در اردوگاه جنين لکه ننگ ديگری در تاريخ منحوس رژیم صهیونیستی/ روایتی از اجسادی که زير آوارها باقی مانده و بوی تعفن گرفته بود!
جنين در 12 آوريل سال 2002 صحنه يکي ديگر از قتل عام هاي صهيونيست ها در حق مردم مظلوم و بي دفاع فلسطين بود. نسل کشي در جنين ادامه سلسله نسل کشي هاي هولناک اسراييليها در سکوت محض جامعه بين المللي و جوامع مدعي حقوق بشري است.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، جنين که به نام آوارگان اردوگاه جنين نيز شناخته مي شود منطقه اي در کرانه باختري رود اردن در سرزمين فلسطين است. شهر جنين از شرق به دره اردن و از طرف شمال به دره جزريل مشرف است. صهيونيست ها مدعي هستند که جايي که شهر جنين قرار دارد در واقع يک روستاي اسراييلي به نام « اين غانيم » که در انجيل از آن ياد شده است. به همين علت آن را بخشي از دارايي هاي خود مي دانند. يکي از اردوگاه هاي اصلي آوارگان فلسطيني نيز در شهر جنين و به همين نام وجود دارد.







جنين در آوريل سال 2002 صحنه يکي ديگر از قتل عام هاي صهيونيست ها در حق مردم مظلوم و بي دفاع فلسطين بود. نسل کشي در جنين ادامه سلسله نسل کشي هاي هولناک اسراييلي ها در سکوت محض جامعه بين المللي و جوامع مدعي حقوق بشري است. اقدام صهيونيست ها در کشتار مردم مظلوم فلسطين در اردوگاه جنين باعث شد بيش از پانصد انسان مظلوم از کودک و خردسال و زن و سالخورده بدون هيچ گناهي کشته و چند هزار نفر زخمي و بي خانمان شوند. شدت و حدت جنايت به حدي بود که تري رود لارسون فرستاده ويژه سازمان ملل متحد نسل کشي در اين اردوگاه را اينگونه توصيف کرد: « به نظر مي رسيد زلزله  شديدي رخ داده و همه چيز نابود شده است. بوي اجساد همه جا منتشر شده است چيزي که ما ديديم باورکردني نيست.







جنايت در جنين لکه ننگ ديگري در تاريخ اسراييل و بسيار خجالت آور است. جسارت و خيرگي صهيونيست ها تا حدي بود که قطعنامه 1405 شوراي امنيت سازمان ملل متحد را درباره اعزام گروه تحقيق به جنين براي کشف و اطلاع از حقايق و واقعيت هايي که عليه ساکنان مظلوم اردوگاه جنين رخ داده است به چالش کشيد و با آن مخالفت کرد. در پي تاسيس رژيم اشغالگر قدس در سال 1948 که از آن به عنوان يوم النکبت ياد مي شود خانواده فلسطيني زيادي مجبور شدند تحت فشار نسل کشي و وحشي گري  صهيونیست ها از روستاهاي ساحلي فلسطين به خصوص از حيفا به شهر جنين معروف به شهر شهدا مهاجرت کنند. جنين شهري است که عزالدين قسام مجاهد و مبارز اسطوره فلسطين در هنگام دفاع از فلسطين و آرمان فلسطينيان اواخر سال 1935 در آن شهيد شد. آوارگان فلسطيني در اردوگاه جنين همواره نگاهشان به موطن و زادگاه اصلي خود و روستاهايي است که از آن کوچ اجباري داشته اند. مناطقي که در بيشترين حالت چهل کيلومتر با جنين فاصله دارند. سال 1953 بود که آژانس امداد و کاريابي سازمان ملل متحد براي آوارگان فلسطيني موسوم به « آنروا » اردوگاه جنين را تاسيس کرد. علاوه بر جنين ،  شانزده اردوگاه فلسطيني ديگر نيز در مناطق مختلف کرانه باختري رود اردن احداث شد. مساحت اردوگاه در ابتدا 272 دونم بود. طبعا جمعيت اين اردوگاه هر سال در حال افزايش بود و در سال 1999 حدود 13361 نفر جمعيت داشت و در سال 2002 اين ميزان به 15600 نفر افزايش داشت. به تدريج مساحت اردوگاه نيز از 272 دونم به 480 دونم ( مساوي با نيم کيلومتر مربع ) افزايش يافت. کودکان زير پانزده سال حدود پنجاه درصد ( نيمي ) از مجموع جمعيت ساکنان اردوگاه جنين را تشکيل مي دهند ( 7800 کودک فلسطيني ). همين امر باعث شد ميانگين نيروي کار در اين اردوگاه در مقايسه با ساير اردوگاه ها در سطحي بالا باشد. ساکنان اين اردوگاه در شغل ها و حرفه هاي مختلفي مشغول به کار هستند. بخش زيادي از آنان در زمينه کشاورزي فعالند و اين شهر معروف به « شهر عزالدين قسام » به محصولات و توليدات کشاورزي مختلف معروف و مشهور است. زنان نيز بخش بزرگ ديگري از ساکنان اردوگاه جنين را تشکيل مي دهند و ملاحظه مي شود که درصد مشارکت آنان در فعاليت هاي اقتصادي در مقايسه با ديگر اردوگاه هاي فلسطيني در کرانه باختري رود اردن کمتر است.








در کرانه باختري رود اردن بيست اردوگاه آْورگان وجود دارد که آنروا آنها را مديريت مي کند. البته همه اين ها به بافت و ترکيب اجتماعي ويژه  اردوگاه ها باز مي گردد. اردوگاه جنين از لحاظ مساحت بعد از اردوگاه هاي عقبه جبر و عين سلطان رتبه سوم را دارد. اصل و ريشه اکثر آوارگان فلسطيني که در اردوگاه جنين معروف به اردوگاه مقاومت هستند وابسته به روستاهاي استان حيفا ، عين غزال ، جبع ، عين حوض ، طنطوره و ديگر روستاهاي ساحل فلسطين هستند. ساکنان اردوگاه جنين در همه مناسبت هاي ملي شرکت مي کنند و شمار زيادي از آنان از آغاز دهه شصت در گروه ها و گردان هاي عمليات ملي فلسطين شرکت کرده اند و اين اردوگاه در اين دهه شهداي زيادي تقديم فلسطين کرده است. حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به جنين در  آوريل سال 2002 نام جنين را براي همه به عنوان اردوگاه مقاومت و اسطوره احيا و زنده کرد. ايثارگري و فداکاري مدافعان اردوگاه جنين در زمان حمله صهيونيست ها تا حدي بود که تانک هاي اسراييلي نيز نتوانستند آنان را تسليم و کاري کنند که دست از دفاع از اردوگاه بردارند. هر يک از ساکنان اردوگاه شهادت طلب شده بود و براي فدا کردن جان و مال خود بر ديگري سبقت مي جست. « الهام الدسوقي » شهيده فلسطيني 42 ساله نيز رمز و سمبل و الگوي اردوگاه جنين شد. « عمليات شهادت طلبانه » يکي از مهم ترين روش هاي مبارزاتي مجاهدان و گروه هاي مبارز فلسطين است تا از اين راه نوعي  توازن راهبردي با دشمن صهيونيستي ، که بزرگ ترين زرادخانه نظامي را در اختيار دارد و از حمايت دولت هاي غربي نيز برخوردار است ، ايجاد کنند .

در حالي که صهيونيست ها به اين اميد بودند که با گذشت بيش از نيم قرن ، نسل جديد فلسطين فاجعه اشغال خون بار سرزمين خود را فراموش کنند و در چنبره زندگي روزمره، مفهوم « جهاد » و « شهادت » نزد آنان استحاله شود، برنامه هاي استشهادي، دشمن صهيونيستي را ترس و وحشت عميقي رو به رو ساخته اند.

کاهش مهاجرت يهوديان به فلسطين اشغالي و تشديد مهاجرت معکوس از نشانه هاي بارز چنين وضعيتي است ؛ همان گونه که اين تأثيرات در طرح عقب نشيني شارون از نوار غزه کاملا مشهودند و مي توان گفت : اين روند آغاز اضمحلال پروژه ي « صهيونيسم » مي باشد.

زنان فلسطيني اگر زماني فقط جنايات دشمن را در حق خود و اعضاي خانواده تحمل مي کردند ، اينک هر يک به مبارزي جسور و متهور در برابر سياست هاي غير انساني دشمن اشغالگر تبديل شده اند و بدون ترس ، با امکانات محدود دفاعي به مقابله با صهيونيست ها برمي خيزند. روند رو به تزايد دفاع و مقاومت ، جامعه ي فلسطيني را به اين واقعيت رساند که براي ايثار و فداکاري در راه استقلال کشور ، تفاوتي بين زن و مرد وجود ندارد. در اين برهه ، زنان از پشتيباني ترابري گروه هاي مجاهد گرفته تا مشارکت مستقيم در عمليات استشهادي ، از نقشي فعال و سهمي وافر برخوردارند. اجراي  عمليات شهادت طلبانه بانوان، که سير صعودي را مي پيمايد ، شاخص ترين نماد مبارزه ي زن فلسطيني است و بيانگر اين نکته مي باشد که زن فلسطيني در اوج افتخار جواني، آماده ايثارگري است .







آري همانگونه که ذکر شد عمليات استشهادي "الهام الدسوقي" سمبل ايثار و مقاوت در جنين شد. وي عمليات شهادت طلبانه خود را در جريان حمله نظاميان صهيونيستي به خانه اش در اردوگاه جنين انجام داد وي خود را در يک تجمع نظاميان اسراييلي که قصد حمله به خانه اش را داشتند منفجر کرد و دو افسر صهيونيست را به هلاکت رساند و هفت نظامي ديگر را زخمي کرد. رييس وقت ستاد ارتش رژيم صهيونيستي به مقاومت جانانه ساکنان اردوگاه جنين اذعان کرد.

جنايتي که صهيونيست ها تاکنون در شهرها ، روستاها و اردوگاه هاي فلسطيني در کرانه باختري رود اردن مرتکب شده اند بدون ترديد جزو جنايات جنگي قلمداد مي شوند. ولي بسياري از سران کشورهاي جهان چشم خود را به روي اين جنايات بستند و نهادهاي مسئول بين المللي نيز مهر سکوت بر لب زدند و اجازه دادند تا مقامات صهيونيستي عمليات تخريب ، نابودي و قتل عام گسترده فلسطينيان را تکميل کنند و همين سکوت جامعه جهاني و جسارت صهيونيست ها دست آنان را براي ارتکاب قتل عام ملت مظلوم فلسطين در اردوگاه جنين بازگذاشت. جنين و ساکنان جنين مدت طولاني در مقابل محاصره  صهيونيست ها و بمباران و گلوله باران همه جانبه آنان مقاومت کردند. فرياد هاي مظلوم خواهي فلسطينيان براي تحريک وجدان بشري و مجاب کردن دولت ها و مقامات ذينفوذ براي توفق نسل کشي صهيونيست ها در جنين موثر واقع نشد و پر واضح بود که آمريکا علاقه مند بود به اين که رژيم صهيونيستي به رهبري اريل شارون معروف به قصاب صبرا و شاتيلا فرصت کافي براي تکميل طرح و پروژه « السور الواقي » ( ديوار حايل ) را تکميل کند. اظهارات و مواضع مقامات آمريکايي در آن زمان متناقض بود و در درونش توطئه اي آشکار عليه فلسطينيان. همزمان با اين که مقامات آمريکايي از رژيم صهيونيستي مي خواستند به عمليات نظامي عليه اردوگاه جنين پايان دهد و از مناطق اشغالي خارج شود ، جرج بوش و برخي از وزرا و مشاورانش تاکيد کردند بر اين که اقدام اسراييل در حمله وحشيانه به اردوگاه جنين دفاع مشروع از خود است. اين يعني کاخ سفيد شارون را به ادامه ارتکاب جنايات عليه فلسطينيان ترغيب و تشويق مي کند و از سوي ديگر سرپوش و چتر حمايتي کافي را براي ادامه جنگ ايجاد مي کند.

حقيقت اين است که آمريکا تاکنون بارها و بارها از حق وتوي خود در سازمان ملل متحد براي حمايت از رژيم صهيونيستي و به ضرر فلسطينيان استفاده کرده است و اجازه داده است که  اين رژيم جعلي بتواند بخش عمده اي از توطئه هاي شوم خود در سرزمين هاي اشغالي فلسطين را محقق کند. سانسور شديد رسانه هاي رژيم صهيونيستي درباره حوادث و کشتارهاي جنين باعث نشد که حقيقت مخفي بماند. صحنه نسل کشي و اجسادي که زير آوارها باقي مانده و بوي تعفن گرفته بود گويايي واقعيت قتل عام و شدت وحشي گري صهيونيست ها بود. هر انساني که از نزديک اردوگاه جنين را ديد متاثر و متاسف شد و اين سوال را مطرح کرد که باي ذنب قتلت ( به کدامين گناه کشته شده اند ). تري لارسون فرستاده ويژه سازمان ملل از نزديک اوضاع را ديد و گفت اسراييل در اردوگاه جنين جنايت ضد  بشري مرتکب شده است. همين اظهار نظر لارسون باعث شد که ديگر نزديک اسراييلي ها جايگاهي نداشته باشد و از حضور وي در منطقه استقبال نکنند. درست است که اقدامات و تحرکات گسترده صهيونيست ها باعث اخراج يا برکناري لارسون از سمتش نشد ولي به طور کامل تحريم شد. حتي ويليام برنز فرستاده آمريکه به منطقه وقتي از اردوگاه جنين بازديد کرد گفت: « فاجعه بشري است که هزاران انسان بي گناه در آن کشته شده اند.» مقامات اسراييلي لارسن را متهم مي کنند به اين که عامل اصلي تصميم دبيرکل وقت سازمان ملل متحد مبني بر تشکيل کميته حقيقت ياب درباره کشتارهاي جنين  است.قطعنامه 1405 که اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد شامگاه جمعه 19 / 04/ 2002 تصويب کردند. طرف صهيونيستي در ابتدا با تشکيل کميته تحقيق درباره حوادث اردوگاه جنين موافقت کرد ولي راديو اين رژيم در تاريخ 23 / 04/ 2002 گفت اسراييل از تصميم خود بازگشته است و قصد ندارد با اين کميته تحقيق همکاري کند و با آن مخالف است. گفته مي شود شارون در نشست کميسيون خارجي و امنيت کنيست از نتايج تحقيق  کميته تحقيق بين المللي ابراز نگراني کرده است. نکته قابل تامل و در همين حال مضحک اين است که شارون بارها از همکاري با کميته تحقيق بين المللي مخالفت کرد و در سخناني مدعي  شد: « اسراييل يکي از با اخلاق ترين ارتش هاي دنيا را دارد و ما هنگام حمله به جنين تلاش کرديم به غيرنظاميان آسيبي وارد نشود.»







کشتار جنين با واکنش جامعه بين المللي مواجه شد. واکنشي که مانند سابق در حد صدور بيانيه در محکوميت آن بود. بازهم جامعه عربي و اسلامي و بين المللي براي دفاع از فلسطينيان هيچ اقدامي نکرد. بر اساس گزارش هاي بين المللي ، صهيونيست ها در جريان حمله به اردوگاه جنين بيش از ششصد باب خانه را تخرب کامل کردند و دويست باب خانه ديگر نيز به گونه اي تخريب شده است که قابل استفاده نيست.

اما آن چه که امروز ما مي بينيم اين است که جنين همچنان مقاوم ايستاده است و ساکنان اردوگاه جنين همچنان ايستادگي مي کنند و شمارش معکوس براي سرنگوني رژيم صهيونيستي آغاز شده است.
 
واصف عريقات که يک کارشناس مسايل نظامي در فلسطين است درباره جنين و مقاومت آن چنين مي گويد: جنين يادآور احياي روزهاي کرامت و وحدت حقيقي ملت فلسطين است. روزي که فلسطين به معناي واقعي پيروز شد و رژيم اشغالگر شکست خورد. اراده قاطع فلسطينيان در نبرد جنين بر سلاح ويرانگر صهيونيست ها غالب شد. نبرد جنين باعث شد ارتش مغرور اسراييلي روحيه خود را تا حد زيادي بيازد. وحدت ملي فلسطين و هماهنگي گروه هاي فلسطيني و فعاليت آن ها در سنگر واحد يکي از بارزترين و شاخص ترين عوامل مقاومت اسطوره اي ساکنان اردوگاه جنين در آوريل سال 2002 در مقابل جنايات صهيونيست  ها است. مقاومت جنين زيباترين قهرماني و پيروزي را براي فلسطينيان و اعراب به ارمغان آورد. نبرد جنين روحيه مقاومت نزد فلسطينيان را افزايش و روحيه ارتش رژيم صهيونيستي را کاهش داد. بعد از آن که سيزده نظامي صهيونيستي در کمين نيروهاي مقاومت گرفتار شدند و به هلاکت رسيدند ( يکي از نيروهاي مقاومت اين کمين را در خانه خود براي صهيونيست ها نصب کرده بود ) اين حقيقت براي همگان ثابت شد که صدها هزار نظامي و سرباز و جنگنده و تانک و توپخانه و ديگر تجهيزات نظامي پيشرفته نتوانست به اهداف شوم رژيم اشغالگر در يورش به اردوگاه جنين به آساني جامه عمل بپوشاند  و نبرد جنين نشان داد که فلسطيني و اراده آن از هرنوع سلاح دشمن اشغالگر قويتر است. درس ها و عبرت هايي که مي توان از نبرد جنين گرفت اهميت وحدت ملي است و اين که گروه هاي فلسطيني وقتي اتاق عمليات مشترکي داشته باشند بسيار قويتر هستند. امروز ما به يک استراتژي و راهبرد واحدي که همه گروه هاي فلسطيني را يک جا جمع کند نياز داريم. عمليات جنين در واقع نام عمليات يورش ارتش اسراييل به جنين در فاصله زماني يکم تا دوازدهم آوريل سال 2002 است.

منابع آگاه اسراييلي نيز به وقوع نبرد سنگين و شديدي در جنين اذعان کرده اند نبردي که در آن نظاميان صهيونيستي مجبور شدند جنگ خانه به خانه را آغاز کنند.  منابع فلسطيني و سازمان هاي حقوق بشر و بين المللي تاکيد دارند به اين که ارتش اسراييل در حمله وحشيانه به جنين جنايات زيادي را مرتکب شده و از مردم مظلوم به عنوان سپر انساني استفاده کرده است و از تسليحات ممنوعه بين المللي استفاده کرده است ، ساکنان جنين را به زور بازداشت و شکنجه کرده است و اجازه نداده است کمک هاي پزشکي و بهداشتي به ساکنان اين منطقه برسد. اين همان اخلاقي است که شارون مدعي وجود  آن در ارتش اسراييل است. بسياري از مدافعان فلسطيني تا آخرين قطره خون و جانانه در مقابل صهيونيست ها ايستادگي کردند و خسارت هاي مالي و جاني زيادي به نظاميان اسراييلي وارد کردند. بدون ترديد نسل کشي صهيونيست ها در جنين نشان دهنده انحطاط و فروپاشي اسراييل و سران ان است و ساکنان جنين زيباترين صحنه ها از قهرماني و شجاعت را رقم زدند. نبردي که پيروزي افتخار افريني براي فلسطينيان و اعراب شد. روزهاي کرامت و وحدت فلسطيني بار ديگر زنده شد و همه به اين موضوع پي بردند که مهم ترين عامل براي شکست صهيونيست ها وحدت است. اين براي نخستين بار در تاريخ  نظامي اسراييل است که 5 هزار سرباز تا دندان مسلح تحت حمايت 400 تانک و 125 بلدوزر و تحت حمايت ده ها جنگنده و بالگرد يک منطقه کوچک و جمع محدودي از فلسطينيان را محاصره کنند. به رغم همه اين تجهيزات و نظاميان مبارزان فلسطيني که از داشتن ابتدايي ترين تجهيزات و امکانات دفاعي محروم بودند توانستند جانانه در مقابل صهيونيست ها ايستادگي کنند و ضربات سختي به آنان وارد کنند.







راهبرد نظامي اسراييل در جنين جنگ خانه به خانه بود واز سوي ديگر مبارزان فلسطين در اقدامي متقابل و براي مقابله با هجوم گسترده صهيونيست ها دست به اقدامات مهمي زدند و توانستند ضربات مهلکي به آنان وارد کنند يکي از اقدامات مبارزان فلسطيني عمليات مين گذاري در ورودي اردوگاه ها و احداث موانع و سدها و سنگرهاي خاکي و تقسيم مدافعان  در محله ها و نصب کمين ها بود.  بسياري از نظاميان اسراييلي در تله هاي انفجار و کمين هاي مبارزان فلسطيني گرفتار شدند و به هلاکت رسيدند.

نويسنده و مترجم : سيد محمد مسعودي علوي


انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن