تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820467797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور عالی وزیر کشاورزی تشریح کرد: تاثیر مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در بخش کشاورزی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مشاور عالی وزیر کشاورزی تشریح کرد: تاثیر مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در بخش کشاورزی

مشاور عالی وزیر کشاورزی تشریح کرد: تاثیر مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در بخش کشاورزی
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تدابیر و سیاست‌های اتخاذ شده در دولت و وزارتخانه‌های آن به گونه‌ای است که اجرای مرحله‌ دوم هدفمندی یارانه‌ها ضربه‌ای به بخش‌های مختلف تولیدی وارد نکند.
به گزارش نامه نیوز، سید محمد حسین شریعتمدار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سیاست دولت بر این است که تولید بابت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها لطمه نخورد و علی‌رغم این‌که همین سیاست در اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها نیز مدنظر قرار گرفته بود، اما در اجرا با مشکلات عدیده‌ای روبرو شد.

وی افزود: اجرای این قانون نه تنها باعث کاهش تولید نمی‌شود بلکه باید دولت و وزارتخانه‌های آن شرایطی را فراهم کنند تا بخش‌های تولیدی تقویت شوند که می‌تواند از طریق اندیشیدن سیاست‌ها و تدابیر تسهیلاتی، تدارکاتی و غیره به هدایت این بخش‌ها در جهت رشد و توسعه اعمال شود.

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: باید در مراحل مختلف اجرایی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بخش‌های مختلف تولیدی به گونه‌ای مدیریت شوند تا مدیران مشکلی از بابت تامین سوخت‌های فسیلی، دیگر حامل‌های انرژی، نهاده‌ها و نیازهای خود برای تولید نداشته باشند.

شریعتمدار ادامه داد: باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا نیازمندی‌های کشاورزان در بخش‌های مختلف تولیدی از جمله کودهای شیمیایی، بذور و ماشین‌آلات هم از نظر قیمت و هم از نظر در دست‌رس بودن تامین شود. البته مهم‌تر این‌که تلاش کنیم در سال اول اجرای مرحله‌ دوم هدفمندی یارانه‌ها مشکلات بروز نکند و آنها را مدیریت کنیم. در حالی که در سال اول اجرای مرحله‌ی نخست هدفمندی یارانه‌ها به دلیل عدم تجربه چنین پیش‌بینی نشده بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر گروهی در دولت برای کل بخش‌های تولیدی و گروه‌هایی در هر وزارتخانه‌ای برای بخش‌های تولیدی حوزه خود تشکیل شده تا به نظارت بر اجرای صحیح فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بپردازند و از بروز مشکلات احتمالی در بخش‌های مختلف تولیدی پیش‌گیری کنند.

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: نظر وزارت جهاد کشاورزی نیز بر این است تا از نظر اعتبارات و تدارکات سیاست‌هایی اندیشیده شود تا تولید‌کننده در همه مراحل تولیدی حمایت شود و نیازهای آنها از هر نظر تامین شود.

شریعتمدار خاطر نشان کرد: در نیمه‌ دوم سال گذشته 750 میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین‌آلات مورد نیاز کشاورزان تخصیص یافت که تا پایان سال بیش از نیمی از آن تامین شد و در اختیار کشاورزان قرار گرفت. هم‌چنین برای تامین کود مورد نیاز بخش‌های تولیدی بخش کشاورزی در نیمه دوم سال گذشته تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و نیاز کشاورزان تامین شد.

وی گفت: برای انتقال تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته‌ی دنیا به بخش کشاورزی سفرهای بسیاری به کشور‌هایی از جمله مکزیک، ایتالیا و آلمان و غیره صورت گرفته تا بتوانیم ضمن انتقال دانش و فناوری از تجهیزات ماشین‌آلات پیشرفته این کشور‌ها برای تامین نیاز کشاورزان استفاده کنیم.





1393/1/23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن