تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814743978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بندگي تنها راه رسيدن انسان به بي نهايت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ فروردين ۱۳۹۳ (۱۵:۳۳ب.ظ)
استاد حوزه و دانشگاه: بندگي تنها راه رسيدن انسان به بي نهايت است استاد حوزه و دانشگاه گفت: انسان موجودي است که ظرفيت بي نهايت ها را دارد، خداوند متعال نيز اراده کرده که همه صفات خود را به انسان بدهد و کسي به غير از مسير بندگي به اين نقطه نخواهد رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام عظيمي شب گذشته در اولين روز از همايش آفاق انديشه( طرح توانمند سازي کادر کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم) که در مجتمع فرهنگي ياوران مهدي(عج) برگزار شد، اظهار داشت: انسان بايد براي رسيدن به تکامل و آرزو هاي خويش براي بندگي خداوند متعال زندگي کند.
وي بيان داشت: ميل و آرزوي رسيدن به زيبايي بي نهايت، قدرت بي نهايت، ثروت بي نهايت، آزادي بي نهايت، لذت بي نهايت، شهرت بي نهايت، مهر و محبت و دانايي بي نهايت به عنوان يک واقعيت در زندگي هر انساني وجود دارد، اگر انساني ايم اميال را نداشته باشد بيمار است، بنابراين نبايد سعي کنيم ميل به اين موارد را از بين ببريم.
حجت الاسلام عظيمي تصريح کرد: انسان همه بي نهايت ها را به صورت مطلق مي خواهد، تفاوت انسان با حيوان در اين است که انسان بي نهايت خواه است تنها راه رسيده به بي نهايت بندگي است.
وحي راه رسيدن انسان به بي نهايت ها را نشان داده است
وي عنوان داشت: هيچ انساني هيچ راهي را نتوانسته ارائه بدهد که انسان بتواند به بي نهايت دست يابد، تنها راه براي رسيدن به بي نهايت نسخه اي ست که انبياء ارائه دادند و اگر وحي به زمين تا راه رسيدن به بي نهايت را نشان دهد بشر دليلي براي زندگي در عالم نداشت و از بين مي رفت.
حجت الاسلام عظيمي ادامه داد: عقل وجود ميل به بي نهايت را تاييد مي کند اما راه رسيده به آن را نمي داند، اين وحي است که مسير رسيدن به بي نهايت را به نشان داده است، مسير دين و بندگي مسير رسيدن به بي نهايت هاست.
زير بناي بندگي شناخت انسان استستاد برجسته حوزه علميه گفت: يکي از مواردي که در واقع زير بناي بندگي است شناخت انسان از خود است، انسان بايد نسبت به ظرفيت ها و اهداف آفرينش خود شناخت پيدا کند تا بتواند مسير بندگي خود را درک کند.
وي خاطرنشان کرد: شناخت هدف از خلقت انسان، راه و راهنماي رسيدن به اين هدف، وسيله و چگونگي حرکت به سوي هدف و موانع حرکت محورهاي اصلي شناخت انسان از خود هستند.
حجت الاسلام عظيمي با بيان اين که شناخت هدف از خلقت انسان تنها از راه شناخت خالق از آيات آفاق و آيات انفس امکان پذير است، اظهار داشت: خداوند ما را آفريد تا هرچه دارد به ما بدهد و ما را مانند خودش کند، يعني انسان اين ظرفيت را دارد که صفات خدا را در خود متجلي کند و از منبع بي کران خداوند متعال برخوردار شود.
وي بيان داشت: انسان موجودي است که ظرفيت بي نهايت ها را دارد، خداوند متعال نيز اراده کرده که همه صفات خود را به انسان بدهد و کسي به غير از مسير بندگي به اين نقطه نخواهد رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن