تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818895951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه گرگان: کسانی که نیاز ندارند، از ثبت نام یارانه انصراف دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه گرگان: کسانی که نیاز ندارند، از ثبت نام یارانه انصراف دهند گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: کسانی که به یارانه نیاز ندارند، از ثبت نام مرحله دوم انصراف دهند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت اله ˈسیدکاظم نورمفیدیˈ در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گرگان افزود: در دولت گذشته قانون هدفمند کردن یارانه ها بدرستی اجرا نشد، زیرا قرار بود درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی که به تصویب مجلس رسیده بود، صرف کمک به مردم، کمک به تولید و بخش سلامت شود.
به گفته وی، متأسفانه در گذشته آن چه مجلس تصویب کرد، اجرایی نشد، زیرا باید بخشی از درآمدها صرف نیازمندان واقعی می شد که عقل پسند و شرع پسند بود و بخشی باید صرف تولید می شد تا سبب توسعه و اقتصاد کشور شود، اما امروز متاسفانه تولید در کشور ما ایستا شده است.
وی تصریح کرد: اگر تولید در کشور رونق می گرفت، بسیاری از مشکلات اعم از بیکاری و گرانی حل می شد و بخشی هم صرف بهداشت می شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اخیرا در خصوص سلامت بیاناتی داشتند.
به گفته وی، دولت گذشته 960 هزار میلیارد ریال درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی داشت که باید نصف آن را صرف کمک به مردم می کرد که نه تنها همه آن را به مردم داد، بلکه قریب به 400 هزار میلیارد ریال بیش تر از درآمدها نیز، به مردم یارانه داد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: قرار بود نصف 960 هزار میلیارد ریال به صورت یارانه ها به مردم پرداخت می شد و نصف دیگر در بخش های دیگر مانند سلامت و تولید هزینه می شد که این امر صورت نگرفت.
آیت اله نورمفیدی گفت: ما هم دوست داریم که کشور در همه زمینه ها به ویژه اقتصادی پیشرفت کند اما این کار در دولت گذشته محقق نشد.
به گفته خطیب جمعه گرگان، حال امروز دولت به این فکر افتاده که به آنانی که واقعا نیازمند هستند، کمک کند و ما نیز به کسانی که نیازی به این مبالغ ندارند، توصیه می کنیم که انصراف خود را با عدم نام نویسی اعلام کنند تا دولت بتواند کارها و برنامه های خود را اجرایی کند.
وی اظهار کرد: مراجع تقلید نیز بر انصراف کسانی که نیازمند نیستند تأکید کرده اند حتی آیت اله صافی اعلام کردند که دریافت یارانه برای کسانی که نیاز ندارند، خلاف شرع است و مردم باید در این زمینه با دولت همکاری داشته باشند تا درآمدها صرف حل چالش ها شود.
آیت اله نورمفیدی با بیان این که نیازهای مردم زیاد است اما درآمد دولت جوابگوی این نیازها نیست، گفت: دولت بدهکاری های زیادی از گذشته دارد که باید آن را پرداخت کند و مردم نیز باید در بسیاری از مصارف خود صرفه جویی کنند تا مشکلاتی مانند کمبود آب در کشور، حل شود، نه این که عده ای با تفکرات غلط مدعی شوند چون پول داریم، پس زیاد مصرف می کنیم و هزینه آن را پرداخت خواهیم کرد، این مسئله باعث می شود تا در آینده ای نه چندان دور با کمبود آب و منابعی که قابل جبران و تأمین نیستند، مواجه شویم.
امام جمعه گرگان در ادامه این خطبه به قطعنامه اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این قطعنامه بدتر از کاپیتولاسیون است، زیرا در آن تنها این مطرح شده بود که مستشاران نظامی آمریکا در ایران باید مصونیت داشته باشند، اما امروز چیزهایی خواسته اند که از کاپیتولاسیون بدتر است.
وی با اشاره به برخی مواد این قطعنامه یادآور شد: در این قطعنامه ذکر شده که هیات هایی که از اروپا به ایران سفر می کنند، باید با هر شخصی که می خواهند ملاقات داشته باشند و ممکن است این افراد ضد انقلاب باشند که این مسئله به هیچ وجه در کشور ما میسر نخواهد بود.
وی افزود: مسئله بعدی که آنان مطرح کرده اند، تشکیل دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران است که می خواهند نظارت بر همه کارها و مسائل ما داشته باشند که این کار هم غیرعملی است، مگر کشور ما بی در و پیکر و هرج و مرج است که آنها بخواهند نظارت داشته باشند.
آیت اله نورمفیدی ادامه داد: بدتر از همه این ها، این است که آن ها خواسته اند ممنوعیت همجنس بازی در ایران برداشته شود و هر کس می خواهد رابطه جنسی آزادانه داشته باشد که در واقع این مسئله در منطق همه ادیان ابراهیمی با مخالفت همراه است، آیا آن ها خجالت نمی کشند که در باره جمهوری اسلامی ایران چنین حرفی می زنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: از سوی دیگر آنان مطرح کرده اند که انتخابات ریاست جمهوری اخیر در کشور ما، دمکراتیک نبوده و در واقع آن ها با این بیانیه و قطعنامه خود می خواهند خود را قیم ما بدانند.
وی خطاب به اعضای اتحادیه اروپا یادآور شد: بهتر است شما سر جای خود بنشینید، زیرا اگر شما بخواهید این کارها را انجام دهید و این حرف ها بزنید، ما نیز علیه شما حرف هایی داریم که در کشورهای شما رخ می دهد، آیا حاضرید این کار را انجام دهید.
امام جمعه گرگان در ادامه این خطبه با اشاره به 13 جمادی الثانی سالروز وفات ام البنین (س) گفت: این روز به نام روز تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهیدان، جانبازان و ایثارگران و آزادگان نام گذاری شده که آن بانوی بزرگوار باید الگو و اسوه همسران و مادران ما باشد.
وی تأکید کرد: اگر مقاومت، صبر و تحمل همسران و مادران شهدا نبود، امروز وضع کشور به این شکل نبود که این مهم نشان می دهد نقش آنان چقدر مهم است.
آیت اله نورمفیدی با اشاره به 23 فروردین روز دندانپزشکی گفت: رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است به طوری که اسلام بر این مسئله تأکید داشته، زیرا بهداشت دهان و دندان باعث زیبایی چهره می شود و از سوی دیگر دندان مانند یک آسیاب برای هضم غذا مهم می باشد و باید بدانیم که مسواک زدن در نگهداری دندان نقش اساسی دارد و نوع مسواک زدن هم در اسلام یادآوری شده است.
نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول نماز با اشاره به خطبه 150 نهج البلاغه امیرالمؤمنین علی (ع) گفت: در این خطبه در خصوص اصحاب امام زمان (عج) نکاتی بیان شده که باید بدانیم این یاران و اصحاب امام زمان (عج) آن قدر با قرآن و حقایق قرآنی آشنایی دارند که تمام حقایق و معارف قرآن در ذهن آنان مطرح شده است.
وی تأکید کرد: این افراد چشم و دلشان با قرآن به خوبی آشنایی پیدا کرده و هر صبح و شام از سوی ذات الهی و یا خود امام زمان (عج) جام حکمت به دلشان ریخته می شود.
602/7467
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




22/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن