تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821053645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای نقش آمریکا در ارسال گاز سارین از ترکیه به سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افشای نقش آمریکا در ارسال گاز سارین از ترکیه به سوریه


دست داشتن آمریکا در ارسال گاز سارین از خاک ترکیه به سوریه فاش شد. پیش از این یک خبرنگار آمریکایی از همکاری عربستان و ترکیه در انتقال مواد شیمایی به سوریه خبر داده بود . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، گزارش منتشر شده در یک پایگاه آمریکایی فاش کرد: منبع گاز سارین استفاده شده در منطقه غوطه شرقی سوریه یک انبار وزارت دفاع آمریکا در جمهوری گرجستان است.
حمله شیمایی به سوریه

این پایگاه متعلق به کهنه سربازان آمریکایی تاکید کرد: سازمان اطلاعات ترکیه مواد شیمیایی اولیه را از این انبار تحویل گرفت و پس از آماده کردن گاز سارین آن را با همکاری سازمان اطلاعات عربستان سعودی در اختیار گروه های مخالف سوری قرار داد.
 براساس این گزارش، شماری از بازرگانان لبنانی که روابط نزدیک با آمریکا و عربستان سعودی دارند در انتقال گاز سارین به سوریه نقش داشتند.
 این پایگاه اینترنتی تاکید کرد: این گزارش مبتنی بر تحقیقات یک گروه از کارشناسان آمریکایی سلاح های کشتار جمعی است.
 این گزارش به نقش ریچارد لوگر سناتور سابق آمریکایی در تسهیل انتقال این مواد به سوریه اشاره می کند.
 خبر دیگر اینکه خبرنگار سرشناس آمریکایی در مصاحبه با روزنامه حریت چاپ ترکیه بار دیگر تأکید کرد: گاز سارین به کار گرفته شده در غوطه شرقی در ریف دمشق از ترکیه به سوریه انتقال داده شده بود.
 سیمور هرش گفت: گاز سارینی که در حمله شیمیایی درغوطه شرقی در ریف دمشق به کار گرفته شده بود با گازی که ارتش سوریه دارد مطابقت ندارد.

 سیمور هرش گفت: اعضای کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد درخصوص ادعاهای به کارگیری  سلاحهای شیمیایی معتقدند که گروههای مخالف این حمله را مرتکب شده اند.


جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن