تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820887504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر خارجه آمریکا بر پایان یافتن جنگ در سودان جنوبی تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر خارجه آمریکا بر پایان یافتن جنگ در سودان جنوبی تاکید کرد تهران- ایرنا- ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در دیدار با یک مقام بلند پایه سودان جنوبی گفت: دولت جوبا باید جنگ در این کشور آفریقایی را متوقف کند، در غیر این صورت با تحریم مواجه خواهد شد.


به گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز، ˈجان کریˈ در دیدار با ˈاوان ریاکˈ رئیس دفتر ریاست جمهوری سودان جنوبی گفت: دولت سودان جنوبی باید به درگیری در این کشور پایان دهد.
این تهدید جان کری همزمان با تهدید های وزارت خارجه آمریکا برای اعمال تحریم بر سودان جنوبی صورت می گیرد.
ˈکریˈ در دیدار با ˈاوان ریاکˈ رییس دفتر ریاست جمهوری سودان جنوبی گفت که آمریکا همین طور دست روی دست نخواهد گذاشت تا شاهد نابود شدن امیدهای ملت از سوی بازیگرانی باشد که به دنبال تحقق اهداف کوتاه مدت خود هستند.
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای که درباره این نشست منتشر کرد، همچنین اعلام کرد هفته گذشته باراک اوباما رییس جمهور آمریکا مجوز اعمال تحریم های احتمالی علیه افرادی که حقوق بشر را در سودان جنوبی نقض می کنند یا به دموکراسی و فرایند صلح لطمه می زنند، صادر کرده است.
جنگ داخلی در سودان جنوبی میان دولت و شورشیان موجب ایجاد بحرانی انسانی در کشوری که در سال 2011 استقلال یافته، شده است.
این کشور از آن زمان تاکنون همواره دچار بی ثباتی بوده است.
در پی جنگ قدرت میان دولت ˈسالوا کرˈ رییس جمهور وˈریک ماچارˈ معاون سابق رییس جمهور سودان جنوبی، هزاران نفر کشته و بیش از یک میلیون نفر آواره شده اند.
این درگیری همچنین صادرات نفت این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است که بخش عمده ای از درآمد های نفتی این کشور را شامل می شود. شکست مذاکرات صلح تاکنون موجب ناامیدی حامیان غربی جوانترین کشور جهان شده است که دو طرف را تحت فشار قرار داده است سلاح های خود را به زمین بگذارند.
نهادهای امدادرسان درباره دسترسی به کمک ها ابراز نگرانی کرده اند و از طرف دیگر طرف های درگیر به فعالیت های امدادرسانی سازمان ملل مشکوک هستند.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: کری در این دیدار نگرانی شدید خود درباره اوضاع را اعلام کرد و از دولت خواسته بلافاصله درگیری را متوقف و دسترسی کامل به کمک های بشر دوستانه را فراهم کرده و ارعاب و تهدید دفتر سازمان ملل را متوقف کند.
به گزارش رویترز، ˈکریˈ همچنین از سران این کشور خواسته تا منافع مردم را به منافع فردی یا قبایلی ترجیح دهند.
مترجمام** 1453**1144
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




22/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن