تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815484759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محبت با نیش کنایه اقتدار مرد تضعیف می کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: یک مشاور خانواده: محبت با نیش کنایه اقتدار مرد تضعیف می کند خبرگزاری پانا: معماریانی تأکید کرد: گاهی زنان محبت خود را با گوشه کنایه به مرد ابراز میکند که این مسأله اقتدار مرد را تضعیف می کند.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۱ فروردين ساعت 09:50



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی طرح ملی همسفر تابهشت، جلیل معماریانی، مشاور خانواده، صبح امروز در بیستمین دوره کارگاه آموزشی زوج‌های شرکت کننده در مراسم ازدواج دانشجویی در محل تالار صبای مشهد با بیان این که اقتدار مرد ستون خانواده است، گفت: زنان وظیفه دارند اقتدار مرد را حفظ کند و با نیش کنایه اقتدار را مرد را تخریب نکنند چرا که او قوام خانه و قایق ران زندگی است بنابراین به نفع زن است که از مرد اطاعت کند و به او احترام بگذارد.
وی ادامه داد: البته مردها معمولا اقتدار را با زور گویی اشتباه میگیرند در حالی که اقتدار یعنی با محبت در خانه حکومت کردن. روش حل مسأله را بیابید معماریانی با بیان این که زندگی مشترک یعنی فهمیدن درست روابط بین زن شوهر، افزود: اگر زن و شوهر درک درستی از رفتار همدیگر نداشته باشند زندگیشان دچار مشکل خواهد شد در حالی که اگر روش حل مسأله در خانواده را پیدا کنند از بسیاری از بحران ها نجات پیدا خواهند کرد.
وی خطاب به آقایانتصریح کرد: باید در حرفهایی که به خانم ها می زنید بسیار ملاحظه کنید زیرا خانم ها همه چیز را تعمیم می دهند و بزرگ نمایی می کنند؛ زمانی که از خانه خارج می شوید با حرف‎های زیبا و عاشقانه همسر خود را ترک کنید تا خاطر خوبی از شما در ذهنهمسرتان نقش ببندد.
هدف زن از طرح مسأله، رفع نیاز عاطفی است، نه صرفا حل مسأله این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: صحبت کردن برای مرد، وسیله انتقال پیام و برای زن ابزاری برای ارتباط عاطفی و همدلی است لذا هدف زن از طرح یک مسأله، رفع نیاز عاطفی است، نه صرفا حل مسأله.
معماریانی با اشاره به تفاوت های روانی زن و مرد، گفت: طبیعت مرد به گونه ای است که محبت خود را خشونت آمیز نشان میدهد در صورتی که زنان به دلیل روحیه ای که دارند محبتشان را به صورت مادرانه برزو می دهند.
وی ابراز کرد: خانم ها نباید نسبت به همسرانشان محبت مادرانه داشته باشند زیرا مردان دوست ندارند همسرانش مثل مادر با آن ها رفتار کنند. همچنین گاهی زنان محبت خود را با گوشه کنایه به مرد ابراز میکند که این مسئله اقتدار مرد را تضعیف می کند.
این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به تفاوت های احساسی زن و مرد ادامه داد: زن و مرد در زندگی مشترک به لحاظ ابزار احساسات با یکدیگر تفاوت دارند؛ همچنین میزان حساسیت حواس در خانم ها بیش از آقایان است. معماریانی خاطرنشان کرد: زن امکان تشخیص اشیاء چیده شده را دارد و سریع متوجه تغییرات و جایجایی ها می شود و بینایی او حتی هنگام خواب بیش از مرد فعال است. تکریم و تمجید مرد مهمترین فوت شوهرداری است وی خاطرنشان کرد: زنان اگر می خواهند مردانشان بدون این که اقتدارشان تضعیف شود، مرد زندگی شوند و به حرف آنان توجه کنند باید از مردشان تعریف کنند؛ این یکی از رازها و فوتهای شوهر داری است که خانم ها باید یاد بگیرند. وی ادامه داد: یکی دیگر از فوتهای شوهرداری که زنان امروز آن را فراموش کرده اند و جزو صفات الهی است، مکر است؛ اگر زنان از این صفت الهی استفاده کنند هر مردی را می تواند رام کنند.
این مشاور خانواده اظهار کرد: گفت و گو برای مردان وسیله انتقال پیام است در حالی که گفت و گو برای زنان فقط گفت و گو است؛ اگر مردان تنها 20 دقیقه با عشق و علاقه به همسرانش گوش فرا دهند 23 ساعت 40 دقیقه آسوده خواهند بود و نیز مانع از این موضوع می شوند که حرفهای داخل خانه به بیرون از خانه منتقل شود. معماریانی ابراز کرد:مردها مانند آناناس ظاهری خشن و درونی نرم دارند اما زنان مانند پیاز، لایه لایه وپیچیده هستند و نمی توان در یک جلسه  آن ها را شناخت. وی با بیان این که پاسخ خانم ها به عواطف بسیار بیشتر از آقایان است، یادآور شد: زن، مظهر لطافت و مرد، مظهر اقتدار خداوند است و خدا زن و مرد را در آیینه جمال و جلال آفریده است. هم فرکانس باشید وی درباره تفاوت شیوه ابراز احساس در زن و مرد، گفت: مرد تنها دقایق یا ساعاتی از روز را به همسرش فکر می کند این درحالی است که زن شبانه روز به همسرش فکر می کند و همه زندگی او همسرش است. این مشاور خانواده با اشاره به این که امام صادق(ع) می فرماید به گونه ای انتقاد کنید که گویا به طرف مقابلتان هدیه می دهید، عنوان کرد: اگر بخواهیم با نکات منفی طرف مقابل خود، انتقاد را شروع کنیماثرگذار نخواهد بود. وی ادامه داد: هم فرکانسی در زندگی مشترک مهم است؛ بدین معنا که بتوانید فرکانس طرف مقابل خود را درک کنید و با فرکانس مناسب پاسخگوی باشید. یادآور می شود هفدهمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی(همسفر تا بهشت) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از بهمن ماه سال92 تا پایان اردیبهشت ماه93 به میزبانی مشهدالرضا(ع) ادامه خواهد داشت.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن