تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798690016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاج رضايي: بيشتر بازيکنان ما بي‌ظرفيتند!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حاج رضايي: بيشتر بازيکنان ما بي‌ظرفيتند!
کد خبر: ۳۹۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰ - 09 April 2014


کارشناس فوتبال ايران مي‌گويد آيا کشوري که توانست جلوي عراق متجاوز بايستد، توان مقابله با فساد در فوتبال را ندارد.


امير حاج رضايي با بيان اين که انتصاب مديران غير فوتبالي، ضربات زيادي به فوتبال وارد کرده است، اظهار کرد: زماني که مديرعامل قبلي باشگاه پرسپوليس بر سر کار آمد، واقعا جامعه حيرت‌زده شده که چگونه يک مديري از يک حوزه‌اي غير فوتبالي به فوتبال مي‌آيد و مديريت باشگاه پر طرفدار پرسپوليس را برعهده مي‌گيرد. بعد از يک مدت زمان که اين جريان ادامه داشت، تنش‌هايي ايجاد شد و جامعه فوتبال واضح و حقايق زيادي را عنوان کرد. حاصل هم اين است که از آقاي رويانيان به زمين مانده است.


به گزارش ايسنا، وي همچنين افزود: بازيکن بايد تابع باشگاه باشد. وقتي عدم آشنايي مديران با فوتبال باعث مي‌شود از کيسه ناچيز مردم، ‌اين همه هزينه شود، بازيکن هم مي‌گيرد. من در اينجا به بازيکن معترض نيستم، من به مديريت نقد و اعتراض دارم که پول‌هاي هنگفتي را به بازيکنان پرداخت مي‌کند. اين پرداخت‌ها باعث مي‌شود باشگاه‌هاي ديگر هم تحت الشعاع قرار گيرند و قيمت فوتباليست‌ها به صورت عجيب و ناعادلانه‌اي بالا مي‌رود. در نتيجه‌ فوتباليست دچار توهم مي‌شود و تصور مي‌کند اين حق اوست و صحبت‌هايي را عنوان مي‌کند که بار منفي براي جامعه دارد. جامعه اي که اکثر مردم آن زير فشار مشکلات اقتصادي زندگي مي‌کنند .


وي تصريح کرد: فوتباليستي مصاحبه مي‌کند که من 50 ميليون تومان وام گرفتم تا خرج خانواده‌ام را بدهم. فوتباليست ديگري مي‌گويد 850 ميليون خانه خريده‌ام و پول پرداخت آن را ندارم. اين بي عدالتي و اين ناديده گرفتن مردم حاصلش اين مي‌شود که 70 ميليارد تومان بدهي مي‌ماند و 100 ميليارد هم هزينه شده و طي يک فرايند چند ساله جام هم دريافت نشده است.


اين کارشناس فوتبال در ادامه صحبت‌هاي خود، اظهار کرد: فوتباليست‌هاي ما به جز استثناهايشان، نه ظرفيت فرهنگي و نه ظرفيت مالي دارند در حالي که کارمندي که 30 سال کار کرده 25 سال هم است که بازنشسته شده، يعني بعد از 55 سال ، 503 هزار تومان عيدي دريافت مي‌کند. اگر ظرفيت فرهنگي ميان بازيکنان وجود داشته باشد اين گونه صحبت نمي‌کنند. ارقامي را عنوان مي‌کنند که حتي در روياهاي مردم دست نيافتني است. چرا وزارتخانه اين مديران بي تدبير را انتخاب مي‌کند که مبالغ نجومي را به فوتباليست‌ها بدهند؟!


وي يادآور شد: از آنچه من در برنامه «90» اين هفته ديدم، مشخص نبود چه کسي حرف راست مي‌زند! در تمام دنيا فوتباليست‌ها درآمد زيادي دارند و طبعا در ايران هم اين قضيه پا برجاست. اما من يادم مي‌آيد زماني که ديوار برلين برداشته شد، اقتصاد آلمان به شدت زير فشار قرار گرفت. پيشنهادات زيادي مطرح شد، از جمله اين که دستمزد فوتباليست‌ها را کاهش دهيم. در اين ميان اشتفان افنبرگ موضع گرفت که چرا از فوتباليست‌ها کم کنند؟! چرا اين از کار افتاده‌ها و بيکاران اين پول را ندهند؟! فرانتس بکن بائر، مديرعامل باشگاه بايرن‌ مونيخ مصاحبه کرد و گفت اين نظر شخصي اشتفان افنبرگ است و ما با کم کردن دستمزد فوتباليست‌ها موافقيم. آنهايي که از کار افتاده و بيکار هستند در اين کشور زندگي مي‌کنند و حق طبيعي آنها است از درآمدهاي ملي استفاده کنند. شما اين موضع‌گيري فرهنگي را نگاه کنيد و با رفتاري که در اينجا شده مقايسه کنيد. مردم ما عاشق فوتبال هستند، اما از بيت المال ناعادلانه خرج اين فوتبال مي‌شود.


حاج رضايي اضافه کرد: به طور کلي از سرچشمه دچار مشکل هستيم. اگر يک مدير توانمند، يک مدير توانمند را انتخاب کند اين مشکلات رخ نمي‌دهد. شما نگاه کنيد مس کرمان سقوط کرد. مديراني که هزينه کردند و چهار مربي را سر کار آوردند چه پاسخي دارند؟! اين ناتواني مديران را نشان مي‌دهد. اگر مديران توانمند فوتبال ما را اداره نکنند اگر قوانين سخت و انعطاف ناپذير و باز دارنده تدوين نشود، اين روند کماکان ادامه خواهد داشت. ما مقابل عراق متجاوز ايستادگي کرديم، اما نمي‌توانيم جلوي اين جريان را بگيريم؟! يا نمي‌خواهيم يا واقعا نمي‌توانيم؟ من فکر مي‌کنم همه اين مشکلات به خاطر اين است که عاشقان فوتبال را کنار گذاشتند و کاسبان را سر کار آوردند.


وي تصريح کرد: کجاي دنيا به بازيکنان به جاي پول ميلگرد مي‌دهند؟ اين واقعا در دنيا تمسخرآميز است.


حاج رضايي در پايان خاطر نشان کرد: اگر اين داستان‌ها ادامه پيدا مي‌کند، فوتبال ايران به سوي خاموش مي‌رود بنابراين مي‌خواهم بگويم اين موضوع مي‌تواند يک موضوع تحليلي باشد و مي‌تواند در ايسنا درباره آن بحث شود. اميدوارم حوزه‌هاي تخصصي ديگر بيايند و راهکار ارائه دهند. به هر حال بايد مقابل اين جريان خانمان سوز ايستاد. يک بازيکن به اندازه زحمت يک ميليون نفر از مردم ايران پول گرفته است. اين گونه سنگ روي سنگ بند نمي‌شود. من اميدوارم خبرگزاري دانشجويان ايران، باني اين امر خير شود تا اين هرج و مرج حاکم بر فوتبال ايران کاهش يابد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن