تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815272493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: توافق جامع هسته ای به میانه راه رسید


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ظریف: توافق جامع هسته ای به میانه راه رسید
دور جدید گفت‌وگوهای ایران و گروه( 1+5) از روز سه‌شنبه هفته جاری با هدف دستیابی به توافق نهایی در شهر وین، پایتخت اتریش آغاز شده است لحظاتی پیش به پایان رسید. عصر امروز خانم اشتون مسدول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشست خبری مشترک با ظریف برگزار کرده اند.
کد خبر: ۳۹۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰ - 09 April 2014


دور جدید گفت‌وگوهای ایران و گروه( 1+5) از روز سه‌شنبه هفته جاری با هدف دستیابی به توافق نهایی در شهر وین، پایتخت اتریش آغاز شده است لحظاتی پیش به پایان رسید.

به گزارش«تابناک» عصر امروز خانم اشتون مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشست خبری مشترک با ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برگزار کرده اند. در این نشست خبری اشتون اعلام کرده است که  : ما به همراه آقای ظریف و شش کشور امروز سومین دور مذاکرات در راستای تلاش‌های دیپلماتیک مداوم برای یافتن راه‌حلی برای مساله هسته‌ای ایران را انجام دادیم.

وی ادامه داد که؛ گفت وگوهای اساسی و تفصیلی داشتیم. ما کارهای فشرده زیاد در پیش داریم تا اختلافاتی که در این فرایند وجود دارد پیش رویم و بر روی عناصر کلیدی یه توافق جامع کار خواهیم کرد. وی گفت که 23 اردیبهشت بار دیگر در وین جمع می‌شویم تا به مذاکرات ادامه دهیم.

در ادامه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در این کنفرانس خبری مشترک گفت: ما سومین دور مذاکرات را پایان دادیم.

ظریف گفت: بر اساس چارچوبی که در بهمن ماه گذشته داشتیم اکنون مذاکرات و بحث‌های ریزی را درباره موضوعات مختلف یا تمام موضوعاتی که به نحوی در قالب توافق جامع می‌گنجد انجام دادیم. اما هنوز کار جدی مفصل نیاز است تا درباره اختلافاتی که در این زمینه به طور طبیعی است، بحث شود.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: ما وارد مرحله بعدی مذاکرات می‌شویم و تلاش می‌کنیم فاصله‌ها را کم کنیم و یک مجموعه‌ای از موضوعات اساسی که باید در قالب یک توافق جامع قرار گیرد را مورد تفاهم قرار دهیم. ملاقات بعدی ما 23 اردیبهشت در وین خواهد بود.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با رسانه‌های ایرانی اعلام کرد: امیدواریم مذاکراتی که شروع شده و همان طور که رهبر گفتند با قدرت و صلابت ادامه خواهد یافت، گرفتن تمامی حقوق ایران و رفع همه موانع و فشار ها از روی مردم در اینده نه چندان دور به نتیجه ای برسد که همه مردم را شاد کند و این مهم ترین هدف ماست. ما هم ا کنون به میانه راه گفتگوهای توافق جامع رسیده‌ایم. در 3 ماه گذشه همه موضوعاتی که طرفین در نظر داشتند، مورد توجه قرا گرفت. وی در ادامه افزود: دیدگاه های دو طرف مطرح شد، گفتگوهای کارشناسی به صورت دقیق از سوی همکاران ما مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون همکاران نخستین جلسه کمیسیون مشترک را برگزار کردند که نحوه اجرای برنامه اقدام مشترک را مورد بحث قرا می دهند، این مباحث برای طرفین از جهانت مختلف اهمیت داشت، همکاران ما توانستند تصویری روشن و واقع بینانه از برانامه هسته ای ما نشان دهند، احساس می کنیم بسیاری از سوء تفاهمات با این تصویر جامع قابل رفع است، البته مرحله دشوار در پیش رو است. وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: تصمیم گرفته ایم که شروع به نگارش پیش‌نویس کنیم، با جدیت از 23 اردیبهشت مرحله تدوین را شروع می کنیم، در این مرحله چارچوبی را مورد تفاهم قرار می دهیم بعد چزییات را وارد چارچوب می کنیم، تا به بهترین شکل بتوانیم مراحل مختلف رسیدن به توافق را پیش ببریم، امیدواریم مرجحله نگارش نیز موجب ایجاد اعتماد شود، 3 ماه از الان فرصت است برای تدوین محصول نهایی و برای اینکه در این مرحله حداکثر دقت را داشته باشیم یک کمیته مشورتی حقوقی از اساتید برجسته تشکیل داده ایم که در این اجلاس برخی از آنها بودند و در تهران شکل نهایی خود را خواهد گرفت، و مسولیت ارائه مشورت حقوقی را دارند تا دقیقتر وارد مرحله تدوین شویم، امیدواریم با همدلی و در نظر گرفتن این واقعیت که سیاست خارجی حوزه وحدت ملی و همکاری است و با دعای خیر مردم این کار بسیار مهم و حساس را به نتیجه ای برسانیم که مردم از ما راضی باشند. ظریف در پاسخ به سؤالات خبرنگاران اظهار داشت: ما به امریکایی ها اعلام کرده ایم یکی از باسابقه ترین و مجرب ترین دیپلمات ها را برای سازمان ملل معرفی کرده ایم، سازوکارهای مشخصی در سازمان ملل متحد برای پیگیری این موضوعات وجود دارد، دولت امریکا اطلاع دارد که این رفتار از نظر جمهورری اسلامی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. ادامه دارد.....













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن