تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814784903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايان، تباني، بي‌اخلاقي و در‌يافت ميلياردي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پايان، تباني، بي‌اخلاقي و در‌يافت ميلياردي
فردا با مشخص شدن قهرمان سيزدهمين دوره  ليگ بر‌تر پرونده اين مسابقات بسته مي‌شود. فردا شب پرونده ليگي بسته مي‌شود كه اگر عنوان كنيم پر‌حاشيه‌ترين و بد‌ترين دوره اين مسابقات به لحاظ مسائل اخلاقي بوده بي‌راه نگفته‌ايم.
ليگ سيزدهم در حالي تمام مي‌شود كه سر‌شار بود از تباني، بي‌اخلاقي و در‌يافت‌هاي ميلياردي، ليگي كه طي آن كميته انضباطي در آن فعال‌تر از هميشه بود هر‌چند آنچنان كه بايد و شايد نتوانست به موقع و قاطع حكم صادر كند.
ليگ سيزدهم در حالي فردا‌ شب تمام مي‌شود كه براي اولين بار شاهد پرداخت‌هاي ميلياردي به بازيكناني بوديم كه حتي استحقاق در‌يافت درصدي از قرار‌داد‌هاي نجومي‌شان را نداشتند و اين نبود مگر در سايه مديراني كه خلق‌الساعه و در قحط الرجال فوتبال به اين رشته آمدند و اوضاع را بر هم زدند و رفتند. البته تقصير مديران قديمي‌تر هم در اين ميان كمتر نبود آنها كه خواسته و ناخواسته قدم به راه كساني گذاشتند كه پول بيت‌المال را بي‌حساب و كتاب سرازير جيب بازيكنان بي‌كيفيت كردند. راستي ديروز ثبت نام در‌يافت يارانه‌ها آغاز شد و دولتمردان انتظار دارند مردم از در‌يافت حقشان انصراف دهند ولي هيچ كس نيست بپرسد ميليارد‌ ميليارد پول همين مردم را چگونه به فوتبالي‌ها داديد؟ ليگ سيزدهم فردا شب تمام مي‌شود در حالي كه طي آن شاهد قوانين من در‌آوردي در فوتبال مثلاً حرفه‌اي‌مان بوديم؛ قوانيني كه بيشتر از آنكه باز‌دارنده باشد باعث جري‌تر شدن بود و سليقه‌اي اعمال شدن آنها بر مشكلات اضافه كرد، قوانيني مثل كسر امتياز از برخي تيم‌ها به خاطر رفتار تماشاگرانشان كه البته براي همه اجرا نشد.
سيزدهمين دوره ليگ بر‌تر فردا شب قهرمان خود را مي‌شناسد، قهرمان ليگي كه طي آن براي اولين بار بحث تباني بالا گرفت اما در حالي كه همه چشم انتظار بر‌خورد قاطع و مقتدرانه مسئولان بودند در نهايت احكامي صادر شد كه فقط اسباب خنده جامعه را فراهم كرد، احكامي كه حالا پس از گذشت چند ماه حتي احتمال تعليق و تحفيف در آنها نيز مي‌رود.
ليگ سيزدهم فردا شب تمام مي‌شود در حالي كه لبريز بود از رفتار‌هاي زشت و زننده از سوي برخي بازيكنان مثلاً بزرگ كه البته اين هم در هياهوي ديگر مسائل ناديده گرفته شد و متخلفين حالا پر ادعا‌تر از قبل خود را آماده فصل بعد مي‌كنند.
ليگ فردا شب تمام مي‌شود. سؤال اينجاست كه عايدي فوتبال ايران از چنين ليگي چيست؟ تيم‌ملي قوي يا نمايندگان مقتدر‌ در ليگ قهرمانان آسيا؟ پاسخ هر دو چيزي نيست كه خوشحالمان كند. تيم‌ملي روي كاكل چند بازيكن به خصوص لژيونر‌ها مي‌چرخد و باشگاه‌هاي نماينده در آسيا نيز حرف چنداني برابر حريفان كاملاً حرفه‌اي خود براي زدن ندارند.
ليگ فردا شب تمام مي‌شود و ما امروز به اين فكر مي‌كنيم كه حق با كار‌لوس كرش بود وقتي ابتداي فصل فرياد زد و حرص خورد كه ليگ را تعطيل كنيد يا حداقل بازيكنان ذخيره و جوان بر‌گزار كنيد. امروز به طور قاطع مي‌توان گفت حق با كرش بود. راستي شما فكر مي‌كنيد عايدي فوتبال از اين ليگ فرسايشي و بي‌كيفيت چيست؟
ليگ تمام مي‌شود اما با تمام حواشي و معايب مطمئن باشيد اتفاقي نمي‌افتد چند ماه ديگر ليگ چهاردهم آغاز مي‌شود با همين حواشي و همين سر و صدا‌ها و همين اتفاقات مگر اينكه اتفاقي كه همه منتظرش هستيم بيفتد مگر اينكه مديراني پيدا شوند و فوتبال را يك بار هميشه درست كنند.


نویسنده : فريدون حسن 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 20 فروردين 1393 - 18:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن