تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812867794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بشار الجعفری: ترکیه در حمله شیمیایی به الغوطه دست داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بشار الجعفری: ترکیه در حمله شیمیایی به الغوطه دست داشت آنکارا - ایرنا - نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: سندی را که ˈسیمور هرش ˈ نویسنده مشهور آمریکایی منتشر کرده ، دست داشتن ترکیه در حمله شیمیایی به منطقه ˈالغوطه الشرقیه ˈ سوریه را ثابت می کند.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈراست خبرˈ ترکیه ، بشار الجعفری گفت: مقاله سیمور هرش بسیار مهم است، زیرا اگر آن را در کنار نوار صوتی فاش شده از جلسه دفتر وزیر خارجه ترکیه قرار دهیم، به طور قطعی ثابت می کند که دولت آنکارا در حمله شیمیایی به غیرنظامیان در منطقه الغوطه الشرقیه سوریه، دست داشته است.
در نوار صوتی که از نشستی در وزارت خارجه ترکیه با حضور وزیر خارجه، رییس سازمان امنیت و رییس ستاد ارتش این کشور منتشر شده ، بر بهانه جویی از سوریه به منظور حمله ارتش ترکیه به این کشور خبر داده می شود .
الجعفری افزود: این مساله همچنین نشان می دهد، دولت ترکیه در تشدید درگیریهای نظامی در سوریه دست دارد.
وی اضافه کرد: دولت ترکیه با حمله ساختگی تلاش کرد با این بهانه که دولت سوریه از ˈخط قرمزهاˈ عبور کرده است، ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا را به دخالت نظامی در سوریه بکشاند.
سیمور هرش روزنامه نگار سرشناس آمریکایی، یکشنبه گذشته ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه را به آگاه بودن از تامین گاز ˈسارینˈ توسط این کشور برای تروریست های ˈجبهه النصرهˈ در سوریه خبر داده بود.
هرش در مطلبی در پایگاه خبری تحلیلی ˈLondon Review of Books ˈ نوشت: حمله شیمیایی 21 اوت سال 2013 در سوریه توسط گروه جبهه النصره صورت گرفت و هدف از آن زمینه سازی برای حمله آمریکا و غرب به سوریه برای سرنگونی دولت دمشق بود.
وی افزود: گاز ˈسارینˈ مورد استفاده در این حمله شیمیایی، از ترکیه برای گروه جبهه النصره تامین شد و شخص اردوغان در جریان این اقدام بود.
این خبر در پایگاه های مستقل و مخالف ترکیه و همچنین رسانه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته است.
سایت خبری تحلیلی ˈدیکنˈ در این رابطه نوشت: تحلیل هرش، واقعیت بسیار متفاوتی را از این جنایت هولناک و دسیسه چینی برای سرنگونی ˈبشار اسدˈ نشان می دهد.
تابستان سال گذشته نیز به دنبال وقوع این حمله شیمیایی، در برخی از رسانه های منطقه و جهان، مطالبی درباره رد ادعای حمله شیمیایی به حومه دمشق توسط دولت بشار اسد منتشر شد و برخی از رسانه ها نیز با انتشار اسناد و مدارکی گفتند که گاز سارین از طریق ترکیه برای گروه های تروریستی تکفیری ارسال شده است.
12 ﻋﻀﻮ ﮔﺮوه تروریستی جبهه اﻟﻨﺼﺮه واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ˈاﻟﻘﺎﻋﺪهˈ، اردﯾﺒﻬﺸﺖ ﻣﺎه سال گذشته در ﺷﻬﺮ ˈآداﻧﺎˈ در ﺟﻨﻮب ﺗﺮﮐﯿﻪ دﺳﺘﮕﯿﺮ ﺷﺪﻧﺪ ﮐﻪ از آﻧﻬﺎ دو ﮐﯿﻠﻮﮔﺮم ﻣﻮاد ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮔﺎز ﺳﺎرﯾﻦ و ﻣﻘﺎدﯾﺮ زﯾﺎدی اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺗﺮورﯾﺴﺖ ﻫﺎی واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﮔﺮوه ﮐﺸﻒ شد.
خاورم ** 2010** 230**1651
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن