تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806353065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجمیع شرکت های دانش بنیان و افزایش دوره های کارآموزی دانشگاه صنعتی شریف


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ماموریت های اصلی صنعتی شریف در سال 93 در گفت وگو با ایرنا : تجمیع شرکت های دانش بنیان و افزایش دوره های کارآموزی دانشگاه صنعتی شریف تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه صنعتی شریف از تجمیع شرکت های دانش بنیان، عملیاتی کردن آموزش متن باز و افزایش دوره های کارآموزی دانشجویان را به عنوان سه برنامه اصلی این دانشگاه در سال 1393 اعلام کرد.


رضا روستا آزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: در سال جدید، چند برنامه مشخص داریم که اولین آن در اردیبهشت ماه رقم می خورد.
وی از گردهمایی شرکت های دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف در سال اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: در این همایش، شرکت های دانش بنیانی که به همت دانشجویان، استادان و فارغ التحصیلان صنعتی شریف تاسیس شده است گردهم خواهند آمد تا برنامه تجمیع آنها در محل دانشگاه، وارد مرحله اجرایی شود.
به گفته روستا آزاد، سنگ بنای تجمیع شرکت های دانش بنیان در این همایش گذاشته خواهد شد و شرکت هایی که به صورت پراکنده در نقاط مختلف کشور و شرق تهران فعالیت می کنند به تدریج در سه برج فناوری دانشگاه صنعتی شریف که درمرحله طراحی است استقرار خواهند یافت.
وی به ایجاد یک مجتمع فناوری و یک برج فناوری در دانشگاه صنعتی شریف در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود 250 نفر در این برج فناوری درحال رفت و آمد و فعالیت هستند و احداث سه برج فناوری در زمینه انر‍ژی و فناوری ارتباطات و اطلاعات در دست اجراست.
روستا آزاد، ایجاد هم افزایی را مهم ترین هدف تجمیع شرکت های دانش بنیان ذکر کرد و گفت: تجربه ایجاد شبکه و هم افزایی، همه جا نتیجه بخش بوده و انشااله اینجا هم جواب خواهد داد.

**آموزش متن باز از امسال عملیاتی می شود
وی عملیاتی کردن طرح آموزش متن باز را دومین برنامه اصلی دانشگاه صنعتی شریف در سال 93 معرفی کرد و گفت: صنعتی شریف از چند سال قبل به عنوان دانشگاه پایلوت برای اجرای طرح آموزش متن باز انتخاب شد و برنامه آن نیز به اجرا درآمد.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف درخصوص ویژگی های آموزش متن باز توضیح داد: در این شیوه از فضای سایبر برای ارائه محتوای آموزشی به دانشجویان استفاده می شود و استادان می توانند محتوای آموزشی را بر روی شبکه (نت) قرار دهند.
وی ادامه داد: یکی از مزایای آموزش متن باز این است که مطالبی که پشت درهای کلاس تدریس می شود و بقیه از آن خبر ندارند در فضای سایبری به شفاف ارائه می شود و دیگر استادان و حتی فارغ التحصیلان در سراسر دنیا هم می توانند آن را مشاهده و ارزیابی کنند.
رئیس شورای آموزش متن باز وزارت علوم، گستردگی حیطه توزیع، تسهیل در امر به روز رسانی و تصحیح و غنی سازی مداوم مطالب را از مزایای آموزش متن باز دانست.
وی خاطرنشان کرد: در این روش، فارغ التحصیلان رشته های مختلف که در محیط های کاری مشغول شده اند نیز می توانند نظرات خود را بر روی شبکه آموزشی و فضای سایبر منعکس کنند که آموزش های ارائه شده به آنها در دانشگاه تا چه اندازه کارآیی داشته و مفید بوده و یا چه مشکلاتی داشته است.
روستا آزاد یادآور شد: براساس نظرات و دیدگاه های علمی جدید و با درنظر گرفتن تغییرات و تحولات روز، می توان تصمیم گرفت که چه درس یا محتوای درسی و یا حتی یک رشته جدید خلق یا حذف شود و انجام این کار در فضای سایبر به مراتب سریعتر و سهلتر از روش های سنتی خواهد بود.
وی ارتقای آموزش دانشگاه را اصلی ترین دستاورد استفاده از شیوه متن باز عنوان کرد.

**دوره های کارآموزی تابستانه دانشجویان از امسال افزایش می یابد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از تصمیم مسوولان این دانشگاه برای افزایش کارآموزی دانشجویان مقطع کارشناسی از یک دوره به چهار دوره تابستانه خبر داد و گفت: با این کار، فرآیند کارآموزی اصلاح می شود و از حالت فرمالیته (ظاهری) خارج خواهد شد.
وی یادآور شد: تاکنون دانشجویان کارشناسی فقط در تابستان آخر دوره تحصیل خود کارآموزی می دیدند که از این پس، دانشجویان به مدت چهار تابستان از سال اول تا چهارم تحصیل دانشجویان کارآموزی خواهند دید.
روستا آزاد درباره جزییات بیشتر این طرح توضیح داد: با اجرای این تغییرات، به جای اینکه کارآموزهای بین 40 تا 50 استاد، توزیع شوند و هر استاد، سه کارآموز داشته باشد از چهار استاد، کمک می گیریم و دوره ها به صورت کلاس عملی با حضور 25 تا 30 دانشجو برگزار خواهد شد.
وی افزود: مثلا اگر دانشکده مکانیک، 120 دانشجو برای دوره کارآموزی داشت قبلا آنها را به 40 استاد معرفی می کرد و استادان هم به دلیل اینکه کارآموزان آنها حداکثر سه نفر بودند این دوره را زیاد جدی نمی گرفتند و دوره های کارآموزی، عملا نتایج دلخواه به بار نمی آورد.
روستا آزاد خاطرنشان کرد: در این برنامه از استادان عملی کار که ارتباط منسجمی با صنعت دارند استفاده می کنیم و نظارت جدی آنها بر کار دانشجویان در محیط صنعت را از این استادان مطالبه خواهیم کرد.
وی افزود: تابستان امسال برای اولین بار شاهد اجرای طرح جدید کارآموزی خواهیم بود و به تدریج به سمتی خواهیم رفت که چهار کارآموزی برای دانشجویان داشته باشیم و از همان سال اول ورود به دانشگاه، این دوره ها را بگذرانند.

**لزوم تغییر رویکرد آموزشی دانشگاه ها در سال جدید
رئیس دانشگاه صنعتی شریف، تغییر رویکرد آموزشی دانشگاه ها را به منظور تحقق شعار سال 93( اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ) امری ضروری دانست.
وی تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف تعیین شده و برون رفت از تنگناهای موجود باید دوره ها و آموزش های دانشگاهی ما عملی و کاربردی و متوجه نیازهای کشور باشد.
روستا آزاد به تجربه مدیریت جهادی موفق و پیروزمندانه ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله اشاره کرد و گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که با تهدید نظامی نمی تواند ایران را از میان به در ببرد از همین رو تهاجم را به حوزه اقتصادی منتقل کرده است و ملت باید طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، وارد عرصه جهاد اقتصادی شود.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی باید مردم با عزم ملی وارد صحنه شوند و مدیریت نظام هم باید جهادی باشد به این معنی که بدون شائبه و به دور از منافع شخصی اجرا شود و مدیران با تمام وجود همت و برای دراز مدت برنامه ریزی کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با کلیدی خواندن نقش فرهنگ در جهاد اقتصادی گفت: فرهنگ سازی باید در اولویت قرار گیرد زیرا تا تفکر، رویکرد و باور مردم عوض نشود اتفاق خاصی نمی افتد و حرکت ها باید به صورت جهادی و تمام قامت باشد.
وی نقش دانشگاه ها و دانشگاهیان در تحقق اهدف جهاد اقتصادی و فرهنگی را تاثیرگذار دانست و گفت: وجود پنج میلیون دانشجو در کشور و اینکه نزدیک به 30 میلیون نفر از جمعیت ایران، دانشگاه دیده هستند پتانسیل عظیمی محسوب می شود که می توان از آن در مسیر شکوفایی اقتصادی و فرهنگی کشور بهره گرفت.
روستا آزاد درعین حال، تقلیدی بودن را یکی از نقاط ضعف دانشگاه های کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه دانشگاه های ما از بدو تاسیس در ایران، نوعا تقلیدی عمل کرده اند و تعریف و برگزاری کلاس، درس و دوره های آموزشی مبتنی بر نیازهای کشور نبوده است.
وی افزود: به عنوان مثال در ابتدای تاسیس دانشگاه از دوره های برکلی، استنفورد یا دیگر دانشگاه های مطرح دنیا الگوبرداری کرده و همان را چشم بسته اجرا کرده ایم، دانش آموزان خود را برای تحصیل به دانشگاه های خارج فرستاده ایم که بعضا هم بعد از برگشت، شیوه های تقلیدی را به کار گرفته اند.
روستا آزاد با بیان اینکه دانشگاه ها تاکنون، اتصال مناسبی به جامعه نداشته اند، گفت: همانطور که در دوران جنگ تحمیلی، صنعت را با نیازهای کشور مرتبط کردیم الان هم وقت آن رسیده که دانشگاهمان را به نیازهای کشور وصل کنیم.
وی با طرح مثالی از تحقیقات دانشگاهی در زمینه پرو‍ژه های نفتی گفت: مخازن نفتی ما کربناته هستند و مخازن اروپایی ها ماسه ای (سند استون) است اما بعضا شاهدیم پروژه های نفتی مان به جای اینکه کربناته باشد در زمینه مخازن ماسه ای اجرا می شود و این به معنای نادیده گرفتن نیازهای واقعی کشور است.
روستا آزاد اضافه کرد: برخی محققان ما بدون توجه به نیازهای کشور، براساس مقالات و کتابهای خارجی کار می کنند درحالیکه آنها این تحقیقات را برای کشور خودشان تهیه کرده اند و تحقیقات تقلیدی، دردی از ما دوا نمی کند.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: بعد از سالها تقلید، زمان آن رسیده که تحقیقات دانشگاهی بر روی ریل نیازها بیافتد و آنچه دانشگاه ها باید انجام دهند تغییر مجموعه حرکتهای آموزشی و صرفا تقلیدی به امور مرتبط با نیازهای کشور است.
علمی (4)***1055**1599
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن