تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809829722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازی نخستین شرکت دانش بنیان در صنعت نفت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
راه‌اندازی نخستین شرکت دانش بنیان در صنعت نفت

راه‌اندازی نخستین شرکت دانش بنیان در صنعت نفت
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پژوهش از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است و به این منظور، از کل ظرفیت پژوهشگاه برای عملیاتی کردن دستاوردهای علمی در صنایع نفت و گاز استفاده می‌شود.
به گزارش نامه نیوز، حمیدرضا کاتوزیان با بیان اینکه عملیاتی کردن دستاوردهای علمی و فنآوری در صنایع کشور بخصوص صنایع نفت و گاز، از مولفه‏ های مهم اقتصاد مقاومتی است، افزود: پژوهشگاه با فعالیت در زمینه بومی‏ سازی فناوری‏های مرتبط با صنعت نفت و گاز، در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برمی دارد.

وی اظهار داشت: متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت در حال تدوین برنامه‏‌ای مبتنی بر تمام ابزارها و نیازمندی‏های حوزه فناوری در صنایع پایین‏ دست و بالادست صنعت نفت هستند.

کاتوزیان با بیان این که در تدوین این برنامه، مسیرها، راهبردها و چگونگی فعالیت در زمینه فناوری تعیین می‏ شود، گفت: حرکت در مسیر خودکفایی و بومی سازی فناوریها، نیازمند شکل گیری فعالیتی جدی و همه‏ جانبه به منظور کاهش وابستگی‏های تکنولوژیکی و صنعتی به خارج از کشور است و تجربه موفق انقلاب اسلامی، موید این مطلب است.

وی ابرازامیدواری کرد: پژوهشگاه صنعت نفت بتواند با دستیابی به یک سلسله از دانش‌ها در سال‏های آینده، نسبت به تولید فناوری‏های مرتبط با حوزه ازدیاد برداشت و دیگر حوزه‏‏ های بالادستی مانند منابع غیرمتعارف و هم‏چنین حوزه پایین‏ دستی همانند پالایش و پتروشیمی اقدام و راه را برای فعالیت‏های موثر در کشور هموار کند.

نگاهی به عملکرد پژوهشگاه صنعت نفت در سال ٩٢

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با یادآوری این که پروژه ‏هایی که در حوزه‏ های تحقیق و توسعه تعریف و عملیاتی می‏ شوند، برای به ثمر رسیدن به بیش از یک یا چند سال زمان نیاز دارند، اظهار داشت: بر همین اساس، برای آن چه که موفقیت می‏ نامیم، باید به پروژه به عنوان یک پدیده مستمر و زمان‏بر که به صورت مستمر به تجزیه و تحلیل نیاز دارد، نگریسته شود.

وی با این مقدمه، در خصوص دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت در سال ٩٢ گفت: از جمله پروژه‏ هایی که در پژوهشگاه به شکلی جدی دنبال می‏ شود و پیشرفت آن در سال گذشته به بیش از ٧٠ درصد رسید، پروژه مروارید خلیج فارس است.

کاتوزیان هدف از اجرای این پروژه را شناخت منابع هیدروکربوری منطقه خلیج فارس و دریای عمان در حوزه‏ های خشکی و آب و شناسایی منابع و چگونگی شکل‏ گیری، مهاجرت نفت و گاز و به تله افتادن آنها در این حوزه دانست و افزود: این پروژه، دیدگاهی استراتژیک را برای تصمیم‏ گیری‏های آتی در زمینه بهره‏ برداری از منابع هیدروکربوری کشور در اختیار متولیان امر قرار می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‏های پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت گفت: در حوزه بالادستی پروژه‏ هایی جدید مانند شناسایی منابع غیرمتعارف نفت و گاز از قبیل شیل‏های گازی و هیدرات‏های گازی در پژوهشگاه کلید خورده اند که در آینده، نتایج خوبی برای کشور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در حوزه پایین‏ دستی نیز پروژه‏‌های مهمی انجام و به نتایج خوبی رسیده‏ است به طوری که هم‏اکنون فناوری ساخت پالایشگاه نفت و پالایشگاه میعانات و نوع ویژه ای از تکنولوژی GTL بومی شده‌اند و پژوهشگاه در بسیاری از این موارد در این زمینه ها صاحب لیسانس محسوب می شود.

کاتوزیان با تاکید بر مقوله مهم محیط زیست اظهار داشت: پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه محیط زیست، در زمینه تصفیه و پاک‏سازی خاک‏های آلوده به لجن‏های نفتی فعالیتی چشمگیر داشته که به عملیاتی شدن فناوری بومی پژوهشگاه انجامیده است.

به گفته وی، پژوهشگاه همچنین در حوزه پیشگیری از خوردگی و موضوعات مرتبط با بهینه سازی مصرف انرژی، موفقیتهایی به دست آورده است.

بنا به گزارش شانا، کاتوزیان از تولد نخستین شرکت دانش‏ بنیان در قطب پژوهشی صنعت نفت خبر داد و گفت: یکی از مهم‏ترین فعالیت‏های سال گذشته، به سرانجام رساندن مباحث تشکیل شرکت‏های دانش‏ بنیان اقماری است که خوشبختانه تمام موضوعات مرتبط با این اقدام، تجزیه و تحلیل و نتایج خوبی حاصل شد.

نخستین شرکت اقماری دانش بنیان پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه کاتالیست و حلال‏ها و مواد شیمیایی به‏زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد؛ این نخستن گام پژوهشگاه برای تجاری‏سازی و صنعتی کردن فعالیت‏های پژوهشی است.



1393/1/9





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن