تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814749854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اندیشه شهید آوینی با مجموعه روایت فتح ماندگار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز عسگری مورودی عنوان کرد؛
اندیشه شهید آوینی با مجموعه روایت فتح ماندگار شد
کرج - خبرگزاری مهر: مدیرکل اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اشاره به تجلی هنر در دوران دفاع مقدس گفت: مجموعه روایت فتح کاری ماندگار از شهید آوینی است که تا همیشه تاریخ نام و اندیشه وی را در میان ما زنده نگاه می دارد.



به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در جلسه هماهنگی برنامه های هفته هنر و انقلاب که شامگاه سه شنبه در سالن شهدای البرز استانداری البرز با حضور مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج، رییس حوزه هنری البرز و برخی دیگر از مدیران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه در آستانه هفته هنر و انقلاب قرار داریم باید مسئولان فرهنگی در پاسداشت هنر و انقلاب و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند. حمیدرضا عسگری مورودی در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: باید با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و 8 سال دوران دفاع مقدس تلاش کنیم تا در این مسیر به فرهنگ غنی دست پیدا کنیم. این مسئول تاکید کرد: دستگاههای متولی فرهنگ در این حوزه باید مسئولیت اجرای برنامه های ماندگار را به دوش بکشند تا نتیجه ای حائز اهمیت را به یادگار بگذارند.

هنر کوبنده سلطه گران است وی تصریح کرد: مینی که سالها انتظار مرتضی آوینی را می کشید در 21 فروردین سال 72 زیر پای این شهید پر آوازه منفجر شد تا وی را به خدا و دیگر هم رزمانش نزدیک و به درجه رفیع شهادت برساند. عسگری مورودی در ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه روایت فتح کاری ماندگار از شهید آوینی است که تا همیشه تاریخ نام و یاد و اندیشه او را در میان ما زنده نگاه می دارد. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز افزود: مجموعه روایت فتح با موسیقی ماندگارش مانند ستاره ای در آسمان ایثار و شهادت می درخشد و به گفته یکی از بزرگان، که "هنر کوبنده سلطه گران است" به واقع شهید مرتضی آوینی در این اثر ارزش های ناب اسلامی را احیا کرده است. این مسئول ادامه داد: شهید آوینی در روایت فتح به زندگی یکی از شهدای البرزی به نام بهروز فلاحت پور می پردازد که بسیاری از البرزی ها این شهید را نمی شناسند و در این هفته جا دارد با برنامه هایی این شهید والا مقام را به هم استانی ها معرفی و از خانواده معظم وی تجلیل شود.

موسیقی متعهد پا به پای رزمندگان در دوران دفاع مقدس جنگید عسگری مورودی بیان کرد: علارغم همه تحلیل ها و انتقادهای که نسبت به نسل جوان وجود دارد معتقدم که ظرفیت های خوبی در این نسل نهفته است که می توان با هنر مفاهیمی چون ایثار و شهادت را به آنان انتقال دهیم. وی اضافه کرد: الگوهای ارزشی در جامعه اگر به واسطه هنر به جوانان انتقال داده شوند تاثیر زیادی خواهند داشت. عسگری مورودی در ادامه با اشاره به تاثیر هنر موسیقی در جبهه های 8 سال دفاع مقدس، گفت: موسیقی متعهد در جنگ تحمیلی پا به پای رزمندگان در جبهه ها جنگید، در برخی از مواقع تصنیفی از رادیو پخش می شد که بسیاری از مردم را به جبهه ها می کشاند. وی با اشاره به اینکه هنر موسیقی به خوبی هدایت نشده است، افزود: بعد از دفاع مقدس متولیان امر به جای اینکه به موسیقی جهت بدهند همه را با یک چوب راندند و نتیجه به وجود آمدن موسیقی زیرزمینی بود.

با فعالیت های فرهنگی مناسب مظلومیت را از فرهنگ دور کنیم این مسئول خاطرنشان کرد: نتیجه موسیقی زیرزمینی حادثه آفرینی جوانان در هنگام رانندگی با سرعت بیش از حد شده است، در صورتی که همین هنر موسیقی در زمان جنگ جوانان را به سوی جبهه ها جذب می کرد. وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم در این هفته و در طول سال با فعالیت های فرهنگی مظلومیت فرهنگ را بیش از پیش کم رنگتر کنیم چرا که فرهنگ به واقع در بسیاری از زمینه ها مظلوم واقع شده است. در ادامه رییس حوزه هنری البرز با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای اجرای فعالیت های فرهنگی در هفته هنر و انقلاب در البرز، با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه هفته هنر و انقلاب از اهمیت ویژه ای در میان هنرمندان و همچنین مردم هنر دوست و انقلابی ایران برخوردار است در البرز نیز برنامه های مختلفی برگزار خواهد شد. عبدالحمید قره داغی در ادامه تاکید کرد: یکی از تاترهای برگزیده جشنواره سوره ماه در 4 روز آخر هفته هنر و انقلاب در کرج برای مخاطبین اجرا می شود.

فرهنگسرای شهید مرتضی آوینی کرج در سالروز شهادت این شهید افتتاح می شود وی اظهار داشت: فیلم "شیار 143" که منتخب آراء مردمی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر است در روز 24 فروردین ماه، سالروز شهادت ام البنین سلام الله علیها است برای تجلیل از مادران و هسران شهدا در سالن شهدای نژاد فلاح اجرا می شود. قره داغی تصریح کرد: در این هفته در فضاهای عمومی کرج و برخی از شهرستان ها اجرای تئاتر خیابانی با موضوع هنر و انقلاب خواهیم داشت. این مسئول ادامه داد: برنامه های رادیویی و تلوزیونی با محوریت شهید آوینی و هنر انقلاب در صدا و سیمای البرز برای مردم پخش می شود. رییس حوزه هنری البرز یادآور شد: آیین غبار روبی و عطرافشانی قبور شهدا با حضور هنرمندان و مسئولان دستگاههای فرهنگی و تجدید میثاق هنرمندان با شهدا یکی دیگر از برنامه های این هفته در سطح استان البرز است. قره داغی در پایان بیان کرد: فیلم های "چ" "معراجی ها" و 2 فیلم دیگر در این هفته در سینمای هجرت کرج به صورت نیم بها برای مردم اکران می شود. مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج در ادامه با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: فرهنگسرایی با نام شهید آوینی توسط شهرداری کرج ساخته شده است که در سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی با حضور هنرمندان و خانواده های معظم شهدا افتتاح می شود.

حسین سعیدی سیرایی در ادامه به نماینده آموزش و پرورش پیشنهاد داد که معلمان در این هفته بر روی تابلوهای کلاس این جمله را بنویسند " شهید آوینی که بود" و از بچه ها بخواهند که درباره این شهید تحقیق کنند و این جمله را در ذهن با خود به خانه برده و بازخورد این سوال را در منازل دانش آموزان نیز بسنجند. در پایان گفتنی است؛ نمایندگان اداره کل ورزش و جوانان البرز، معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد اسلامی البرز، نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نماینده اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده اداره کل آموزش و پرورش در این جلسه به ارائه برنامه های اجرایی دستگاههای مربوطه خود پرداختند.










۱۳۹۳/۱/۲۰ - ۰۸:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن