تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814776438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیان زیبایی های تاریخ انقلاب و دفاع مقدس از وظایف هنرمند متعهد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان اسماعیلی:
بیان زیبایی های تاریخ انقلاب و دفاع مقدس از وظایف هنرمند متعهد است
زنجان -خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان زنجان، بر لزوم الگوگیری هنرمندان از شهید آوینی نسبت به جریان سازی برای تولید آثار هنری تاکید کرد.



به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا اسماعیلی، افزود: با توجه به اینکه این شهید بزرگوار در راستای اعتلای فرهنگ و هنر دینی و انقلابی زحمات بسیاری متحمل شدند نام گذاری روز هنر انقلاب اسلامی با سالروز شهادت ایشان کار بسیار شایسته ای بوده است.

وی، راز ماندگاری شهید آوینی را جریان سازی چند بُعدی وی در فضای هنری کشور برشمرد و افزود: شهید آوینی در مرحله اول توقعات و انتظارات جامعه دینی و آرمانی را از هنر مطرح کرد و در مرحله بعد در مقابل خواسته ها و تفکرات غلط غرب مبنی براینکه هنر و ابزارهای هنری لزوما باید در یک قالب مشخص استفاده شود، ایستاد و از هنر به عنوان وسیله ای برای تعالی ارزش های دینی، اخلاقی و انسانی بهره گرفت.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: این روز بهانه ای است برای اینکه هنرمندان و دستگاه های فرهنگی و هنری با الگوگیری از شهید آوینی بیش از پیش در راستای خلق آثار هنری فاخر و ارزشی گام بردارند.

وی با اشاره به شعار سال، یادآور شد: با نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری وظیفه همه هنرمندان دو چندان شده و انتظارات و توقعات از دستگاه های فرهنگی و هنری در جهت رشد و تعالی فرهنگ و هنر کشور افزایش می یابد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه استمرار فعالیت هنرمندان متعهد و اشخاص فرهنگی یکی از خواسته های مقام معظم رهبری در سال جدید است گفت: مقام معظم رهبری از تک تک هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر توقع داردکه با الگو گیری از افراد شاخصی همچون شهید آوینی نسبت به جریان سازی برای تولید کارهای ماندگار و فاخر اقدام کنند.

اسماعیلی، خود داشتن درک درستی از تاریخ را یکی از ویژگی های مهم هنرمند متعهد دانست و گفت: با داشتن این ویژگی هنرمند می تواند آثار ماندگاری را خلق کرده و صحنه های بی بدیل انقلاب و دفاع مقدس را به تصویر بکشد.

وی با بیان اینکه هنرمند نباید نسبت به جامعه و اطرافیان خود بی تفاوت باشد، افزود: هنرمند متعهد باید با بهره گیری از هنر خود در راستای مقابله با تفکراتی که دشمن برای از بین بردن ارزش های متعالی اسلام دارد، گام جدی بردارد. اکران فیلم های جشنواره 100 و حسنات به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی در زنجان

 فیلم های منتخب جشنواره های فیلم کوتاه 100 و حسنات به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی در سالن سهروردی دانشگاه زنجان به نمایش گذاشته می شود.

 مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان گفت: به مناسبت بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی فیلم های منتخب دو جشنواره فیلم کوتاه 100 و حسنات اصفهان برای دانشجویان دانشگاه زنجان به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه این برنامه روز چهارشنبه (20 فروین) سال جاری در سالن سهروردی دانشگاه زنجان برگزار می شود، اظهار کرد: این برنامه با هدف انتقال مفاهیم و پیام های اخلاقی در آثار هنری و همچنین آشنایی دانشجویان با آثار ارزشمند فیلمسازان کشور برگزار می شود.

 سیفی با بیان اینکه تشویق دانشجویان علاقمند به تولید فیلم‌های ارزشی و اخلاقی مهم ترین هدف اکران این فیلم ‌هاست، ابراز کرد: با توجه به اینکه فیلم های کوتاه به لحاظ مخاطب، جزء فیلم های خاص محسوب می شوند، لذا اکران این فیلم ها در دانشگاه ها باعث ارتقاء سطح آگاهی در بین قشر دانشجو می شود.

 نهمین جشنواره بین المللی فیلم 100 برای اولین بار و همچنین چهارمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات اصفهان برای دومین بار در سال گذشته در حوزه هنری استان زنجان برگزار شد.


۱۳۹۳/۱/۱۹ - ۲۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن