تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810494709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید برق در میانه زمین و آسمان+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
توربین های بادی
تولید برق در میانه زمین و آسمان+عکس محققان نوع جدیدی از توربین بادی ساخته اند که در ارتفاعات بالا شناور شده و برق تولید می کند.




قدرت باد در ارتفاعات قوی و ثابت تر است و همین امر موجب شد «توربین هوایی شناور» مرتفع ترین توربین بادی جهان لقب گیرد. این توربین جدید که ساخته دست پژوهشگران دانشگاه فناوری ماساچوست است در واقع نوعی بادکنک است که از گاز هلیوم پر شده و توربین در وسط آن قرار دارد. این توربین جدید در ارتفاع 152 متری زمین با باد دارای سرعت 45 مایل بر ساعت آزمایش شده است. محققان قصد دارند این توربین را در آلاسکا و در ارتفاع حدود 305 متری سطح زمین بیازمایند. سازندگان این توربین می گویند می توان از آن برای تولید برق در مناطق دور افتاده و مناطق اضطراری استفاده کرد. توربین های بادی معمولا بر بالای برج های خاصی ساخته می شوند که در کنار محاسن معایبی داشته و انتقاداتی به آن وارد است. از جمله ایرادات این برج ها، زمان طولانی ساخت و نصب توربین، تولید صدا و خطر بالقوه برای پرندگان است. از سوی دیگر برخی از مردم آن را مانعی در چشم انداز می دانند و مانع از نصب آن در بسیاری از مناطق خاص می شوند. نکته مهمتر آنکه، این برج ها آن قدر بلند مرتبه نیستند که از قدرت، شدت و ثبات باد در ارتفاعات بهره مند شود. مثلا در ارتفاع 305 متری می توان از حدود پنج برابر باد بیشتر نسبت به آنچه که در یک برج استاندارد مشاهده می شود، بهره برد.

این توربین جدید در واقع یک بادکنک پر شده از هلیوم است که پره و توربینی در میانه آن قرار گرفته است. این توربین با ریسمان های بسیار محکمی به زمین متصل شده و برق تولیدی خود را به پایین می فرستد. این توربین به گونه ای طراحی شده که می تواند در برابر باد با سرعت 100 مایل بر ساعت دوام بیاورد و برف و باران به آن آسیبی نزند.

یک ریسمان ثانویه زمینی برای محافظت از تجهیزات الکترونیکی در برابر صاعقه به آن متصل می شود و اگر وضعیت جوی بسیار متلاطم شده و نامساعد شود امکان پایین آوردن امن آن وجود دارد. در عین حال، اگر یکی از سه ریسمان آن پاره شود، توربین به طور خودکار و بی خطر خود را به پایین انتقال می دهد.

این توربین شناور را می توان با کانتینرهای بزرگ حمل و نقل و در 24 ساعت نصب کرد و از این رو قابلیت استفاده در مناطق اضطراری را دارد. پس از نصب امکان نظارت از راه دور آن وجود دارد. اما یک نفر باید به طور تمام وقت، برای اطمینان از سالم بودن ریسمان ها و کاهش نیافتن گاز هلیوم توربین، بر آن نظارت داشته باشد.

البته ژنراتورهای تولید برق شناور در آسمان نیز مشکلات امنیتی خاص خود را دارند. دستگاهی به این بزرگی که در آسمان شناور می ماند می تواند برای هواپیماهای کوچک مشکل زا شود و اگر مشکلی پیش آید خطر برخورد با زمین را دارد.(مهر)


سه شنبه 19 فروردین 1393 15:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن