تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813272485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین همایش کردستانی های مقیم خارج از کشور در سنندج برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نخستین همایش کردستانی های مقیم خارج از کشور در سنندج برگزار می شود سنندج - ایرنا - مشاور استاندار کردستان و دبیر شورای استانی امور ایرانیان خارج از کشور از برگزاری نخستین همایش کردستانی های مقیم خارج از کشور در خرداد امسال در سنندج خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، نژاد جهانی روز سه شنبه در جلسه کارگروه حقوقی و قضایی شورای استانی امور ایرانیان خارج از کشور در سنندج، هدف از برگزاری این همایش را آشنایی بهتر و بیشتر با کردستانی های مقیم خارج از کشور و ایجاد ارتباط و تعامل با آنها و استفاده از تجارب و سرمایه های آنان دانست.
وی با اشاره به اینکه در میان کردستانی های خارج از کشور، سرمایه های انسانی و نخبگان فراوانی وجود دارند، گفت: استفاده از تجارب و سرمایه های فکری و مادی این افراد می تواند به تسریع در توسعه و پیشرفت استان منجر شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون از طریق وزارتخانه های مرتبط به دنبال شناسایی کردستانی های خارج از کشور هستیم و می خواهیم اطلاعات مربوط به آنان را احصاء و با آنان ارتباط برقرار کنیم.
مشاور استاندار کردستان و دبیر شورای استانی امور ایرانیان خارج از کشور در ادامه سخنان خود رویکرد این شورا را خدمت محور و فرصت محور دانست و گفت: رسیدگی به مشکلات ایرانیان خارج از کشور اصلی ترین هدف این شورا است.
جهانی، احیای این شورا را اقدام مثبت دولت در راستای تکریم به ایرانیان خارج از کشور دانست و افزود: در گام اول به دنبال ایجاد بانک اطلاعاتی از کردستانی های مقیم خارج از کشور هستیم.
وی شناسایی این افراد و رسیدگی به مشکلات آنان را از مهمترین اهداف این شورا دانست و با تاکید بر اطلاع رسانی و تبلیغات در مورد اهداف و برنامه های این شورا، افزود: باید هموطنان خارج از کشور را از طریق رسانه ها و فضای مجازی در جریان احیای این شورا و اهداف و برنامه های آن قرار دهیم.
وی رویکرد دولت در این رابطه را سرمایه گذاری فکری در حوزه ایرانیان خارج از کشور دانست و گفت: از طریق کارهای فرهنگی و رسانه ای به دنبال تعامل و ارتباط با هموطنان خارج از کشور هستیم.
جهانی، همچنین استفاده از ظرفیت بالای هموطنان خارج از کشور در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی و اقتصادی را دیگر رویکردهای شورا در حوزه فرصت محور دانست و گفت: با ایجاد بستر مناسب می توان سرمایه گذاران را جهت سرمایه گذاری در داخل کشور تشویق کنیم.
وی از رسانه ها نیز در جهت پوشش اخبار این شورا قدردانی کرد و گفت: رسانه ها ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد ارتباط و تعامل شورا با ایرانیان خارج از کشور است و از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده می کنیم.
جهانی با اشاره به اینکه شورای ایرانیان خارج از کشور نهادی هماهنگ کننده و حمایتی است، گفت: اکنون بستری برای ایجاد تعامل با ایرانیان خارج از کشور فراهم شده که باید تلاش خود را در جهت تعامل و ارتباط با آنان بیشتر کنیم.
مشاور استاندار کردستان به راه اندازی سامانه 2727 برای پاسخگویی به مشکلات هموطنان خارج از کشور اشاره کرد و افزود: هموطنان در هر جای دنیا با ارتباط با این سامانه می توانند مشکلات خود را مطرح نمایند.ک/3
7346/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن