تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804742806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت صحیح راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در کشوراست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام میربد:
مدیریت صحیح راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در کشوراست
شهرکرد - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی وپژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مدیریت صحیح راه تأثیرگذار فعالیت های فرهنگی و مقابله با تهاجمات نرم دشمنان در کشوراست.



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمد میربد عدم مدیریت فرهنگی صحیح را یکی از خلأها و چالش های مهم پیش روی فعالیت های فرهنگی در سطح کلان کشور دانست.

وی افزود: نبود مدیریت فرهنگی صحیح در اجرای برنامه ها و فعالیت فرهنگی در سطح کلان کشور یک خلأ بسیار جدی است که می توان این مسئله مهم را از نامگذاری امسال رهبر انقلاب به خوبی برداشت کرد.

حجت‌الاسلام میربد با بیان اینکه عدم مدیریت صحیح در کارهای فرهنگی در سطح کلان کشور به عینه دیده می‌شود تصریح کرد: اکنون که رهبری فرهنگ را با مدیریت و عزم ملی همراه کرده اند مشخص می‌شود که یکی از اشکالات و ایرادات عمده ما در کارهای فرهنگی عدم مدیرت صحیح است.

وی اصلاح مدیریت فرهنگی را یکی از مهم ترین وظایف دستگاه های فرهنگی در سال ۹۳ دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح شیوه مدیریت فرهنگی در کشور که از آن به‌عنوان مهندسی فرهنگی نیز یاد می‌شود یک رسالت و وظیفه اصلی متولیان و مسئولان فرهنگی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام میربد با تاکید بر اینکه مدیریت فرهنگی در کشور باید بر اساس قواعد دینی و انقلابی پایه ریزی بشود، تصریح کرد: به روز بودن و مطابقت داشتن آن با قواعد اسلامی و انقلابی نه تنها در گستره ملی بلکه در افق بین اللملی می تواند یک مدیریت صحیح فرهنگی مطلوب اسلام را برای ما رقم بزند. رخنه فرهنگی در کشور حاصل عدم مدیریت صحیح فرهنگی است وی ضمن تشریح راهکارهای تحقق مدیریت فرهنگی صحیح در کشور، مدیریت فرهنگی را شاه بیت سخنان رهبری در نامگذاری شعار سال ۱۳۹۳ دانست و افزود: کشور از بی برنامگی و بی مدیریتی در حوزه فرهنگی ضربه ها و خسارت های فراوانی را متحمل شده است ولی اکنون با نامگذاری رهبری  در سال ۹۳ باید این شیوه غلط مدیریتی اصلاح شود.

حجت‌الاسلام میربد با بیان اینکه رخنه فرهنگی در کشور حاصل عدم مدیریت صحیح فرهنگی است، تنها راه تأثیرگذاری فعالیت های فرهنگی و مقابله با تهاجمات نرم دشمنان در کشور را مدیریت صحیح دانست.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت فرهنگی یک حوزه ای کاملا تخصصی و مبتنی بر تجارب و عقلانیت  است، ورود افراد غیر متخصص و بی تجربه در این حوزه را آسیب و خطر جدی برای فعالیت های فرهنگی دانست.

وی تصریح کرد: چرا در یک مجموعه تخصصی  مثل بانک باید مدیران متخصص و با تجربه در آن بکار گیری شوند اما در حوزه فرهنگ همه افراد جامعه به خود اجازه می دهند که وارد این حوزه کاملا تخصصی بشوند و نظرات غیر کارشناسی خود را اعمال کنند؟این مسئله یک چالش و آسیب جدی در حوزه فرهنگ است که باید به سرعت اصلاح شود.

حجت‌الاسلام میربد با بیان اینکه تخصص در عرصه فرهنگی باید حرف اول را بزند، علم و تجربه لازم را الویت و معیار اصلی برای انتخاب مدیران فرهنگی دانست و افزود: هر کسی نباید در حوزه فرهنگی ورود پیدا کند بلکه باید افراد بر اساس تجارب و علم خود در این عرصه وارد شوند و تخصصی فعالیت ها را به پیش ببرند.

وی با اشاره به مسئله اقتصاد به‌عنوان بخش اول نامگذاری شعار سال، اقتصاد را نیز در خدمت فرهنگ دانست و گفت: بخش اعظمی از حمایت های فرهنگی مربوط به حوزه اقتصادی است که باید این مهم  به صورت جدی و جهادی محقق شود. اقتصاد و فرهنگ در عرض همدیگر تحول آفرین خواهند بود

حجت‌الاسلام میربد با تاکید بر لزوم برنامه ریزی صحیح در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی باید عالمانه و مدبرانه بر اساس یک برنامه ریزی صحیح حرکت شود تا آثار و برکات آن در جامعه مشاهده شود.

وی با اشاره به گستردگی و وسعت حوزه فرهنگی، از کم توجهی و حتی برخی بی توجهی ها نسبت به این حوزه انتقاد کرد و افزود: رسانه ها، فضای مجازی، کتاب و حوزه های همچون آموزش پرورش و دانشگاه ها نشان از وسعت و گستردگی این حوزه را دارد که باید به این حوزه گسترده توجه ویژه ای بشود.

به گفته حجت‌الاسلام میربد یکی از گسترده ترین حوزه ها از نظر حجمی در کشور حوزه فرهنگی است که باید در سال جدبد با  مدیریت صحیح از تمام ظرفیت ها در این حوزه بهرمندی لازم برده شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ سالم یک جامعه سالم را رقم خواهد زد، به تشریح آثار و برکات فراوان یک فرهنگ سالم در جامعه پرداخت و افزود: اگر فضای فرهنگی سالم در جامعه حاکم شود از یک سو تحولات سیاسی و اقتصادی اثر گذار رقم خواهد خود و از طرفی مردم در این فضای سلامت و امنیت اشتیاقشان برای حضور در فعالیت های سیاسی و اقتصادی نیز چند برابر خواهد شد.

حجت‌الاسلام میربد با اشاره به سخنان رهبری در اولین روز سال جدید در جمع مردم مشهد، فرهنگ را همچون هوا برای یک جامعه دانست و افزود: طبق سخن رهبری فرهنگ مثل هوا است بنابراین اگر هوای فرهنگ در جامعه آلوده باشد افراد ناسالم خواهند شد و به تبع آن افراد ناسالم جامعه را بیمار خواهند کرد که این حرکت در انتها موجب ناهنجاریهای فراروان در کشور خواهد شد.

معاون فرهنگی وپژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ در عرض همدیگر تحول آفرین خواهند بود، تصریح کرد: این مسئله را انکار نمی کنیم که جامعه می تواند فرهنگ سالم داشته باشد که در اقتصادی سالم نیز داشته باشد یعنی در فضای اقتصادی سالم فرهنگ سالم رخ می دهد بر همین اساسی این دو به شکل جدی همدیگر وابسته هستند.


۱۳۹۳/۱/۱۹ - ۱۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن