تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815206224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افکار خشن را جایگزین نگاه صاف و زیبای فطری نکنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی: افکار خشن را جایگزین نگاه صاف و زیبای فطری نکنیم قم - ایرنا - رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: مراقب باشیم افکار تنگ و خشن، جایگزین نگاه های صاف و زیبای فطری نشود.


به گزارش ایرنا از مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، حجت الاسلام والمسلمین ˈ احمد مبلغی ˈ در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی علوم فقهی در کشور عمان افزود: متاسفانه بسیاری از ما به دلیل برنیامدن از نگاه فطری به سمت دریافت مضمون نص به بحران فکری -تفسیری در برداشت مسائل اجتماعی اسلام از نصوص دچار شده ایم.
وی گفت: امت اسلامی اجازه دهند خورشید حیات بخش فطرت از مشرق اسلام طلوع کرده و با حضور صفات الهی در اندیشه و زندگی جامعه، همه لطافت و رحمت الهی را لمس کنند.
وی اظهار داشت: اگر دو اندیشه ˈ مجال دادن به صفات الهی جهت انعکاس یابی در زندگی اجتماعی انسانˈ و ˈلزوم برآمدن از فطریات اجتماعی برای تفسیر اجتماعیات اسلام ˈ را بپذیریم مشکلات فکری ما در تلقی مناسبات اجتماعی از نظر اسلام حل می شود.
رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: این دو اندیشه قابلیت آن را دارند که به دو نظریه اساسی تبدیل شده و خاستگاهی برای تنظیم روابط اجتماعی به شمار آیند.
مبلغی خاطرنشان کرد: ما نه تنها اجازه نداده ایم صفات خداوند متعال بر زندگی و روابط اجتماعی خود انعکاس یابد، بلکه فراتر، رفتارهای خود و روابط با یکدیگر را از تاثیر پذیری از صفات الهی دور کرده ایم.
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اگر به صفات الهی اجازه انعکاس در زندگی خود را بدهیم، این صفات می تواند در سطوح بالا، زندگی را تکامل، تلطیف و سالم سازی کند و میزان انسانیت آن را به مراتب افزایش دهد.
وی یادآورشد: خداوندی که اسلام معرفی می کند، خدای صلح و آرامش، خدای سیر دادن بشر به سمت به آسانی و دورساختن سختی از آن، خدای زیبایی و آشکارسازی آن برای مردم به عنوان زینت و خدای طیبات و روزی دادن بنی آدم از آن هاست.
وی گفت: متاسفانه ما گاهی با کوته بینی، خداوند و زیبایی را از زندگی دور کرده و دست افکار تنگ خود را در مناسبات اجتماعی باز کرده ایم .
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: باید اجازه دهیم خورشید فطرت اسلامی از مشرق اسلام عزیز طلوع کند و اگر خواهان بروز چهره حقیقی اسلام هستیم باید نظریه ˈلزوم برآمدن از فطریات اجتماعی برای تفسیر اجتماعیات اسلام ˈرا جدی بگیریم.
سخنران رسمی جلسه افتتاحیه کنفرانس عمان ادامه داد : اگر اسلام نسبت به فطرت اجتماعی مردم بی توجه بود لازم بود اخلاق جدیدی را تاسیس نماید، نه آن که اخلاقی را که مردم می فهمند و در زندگی اجتماعی خود تجربه می کنند در پیش گیرد.
گفتنی است در مراسم افتتاحیه این کنفرانس ˈشوقی علامˈ مفتی مصر و احمد مبلغی از ایران سخنرانی کردند.
بر اساس این گزارش، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان نیز در سخنانی گفت: ایران و مصر نقش بزرگی در جهان اسلام دارند و می توانند در عمق بخشی به مسائل فقهی نقش تاثیر گذاری دارند.
وی با اشاره به سخنرانی حجت الاسلام احمد مبلغی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه این نشست، گفت: ضرورت دارد مسائلی که توسط مهمان ایرانی این کنفرانس مطرح شد در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و فرصتی بدهیم تا این مساله در جوامع اسلامی بروز پیدا کند.
وی همچنین گفت: اندیشمندان جمهوری اسلامی ایران در حوزه عقایدی و دینی وجودشان برای علوم فقهی ضروری است و نقش بزرگی در تحول مسائل فقهی در جهان اسلام داشته اند. ک/1
7401 / 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن