تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806772102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد خلخال آیینه تمام نمای زیبایی‌های استان اردبیل


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
خلخال آیینه تمام نمای زیبایی‌های استان اردبیل
شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل آیینه تمام نمای زیبایی‌های استان اردبیل است

خبرگزاری فارس: خلخال آیینه تمام نمای زیبایی‌های استان اردبیل


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خلخال یکی از شهرستان‌های استان اردبیل در جنوب این استان واقع شده و با چشم‌اندازهای بی‌نظیر همچون جنگل و کوهستان به عنوان شهر آیینه زیبایی‌های استان اردبیل معروف است. وجود مناطق گردشگری همچون چشمه زیبای ازناو در کوهستان ازناو خلخال با چشمه‌های جوشان پذیرای هزاران گردشگر در تمامی اوقات و ایام سال است.









از زیباترین مناطق گردشگری شهرستان خلخال درنزدیکی شهر خلخال منطقه گردشگری فیناورد خوجین است که همه ساله در فصول گرم میزبان برگزاری جشنواره‌های بومی و ماهیگیری است.  

از آنجا که بگذریم به زیباترین تفرجگاه استان یعنی تفرجگاه اندبیل خلخال با پوشش کامل جنگل می‌رسیم. تفرجگاهی با چشمه‌های بهشتی در دامن سومین قله مرتفع استان یعنی عجم، قله‌ای که کلاه برفی‌اش تا ماه‌های گرم سال نیز باقی می‌ماند.

در مرکز شهر خلخال موزه آثار تاریخی با شش هزار اثر فرهنگی و تاریخی خلخال در خیابان الشریفی چشم نوازی می‌کند و هر بیننده‌ای با دیدن این آثار تاریخی پی به گذشته خلخال این شهر تاریخی می‌برد. شهرستان خلخال 50 درصد امامزاده‌های استان اردبیل را در خود جای داده که از پر زائرترین آنها می‌توان امامزاده سید دانیال (ع) که برادر امام رضا (ع) است، نام برد و در حال حاضر در حال بازسازی است که این امامزاده در اعیاد اسلامی کشورمان یکی از پر زائرترین امامزاده‌هاست و به غیر از آن نیز امامزاده سید عبدالله کلور، امامزاده سید احمد معراجی در روستای سفید آب هشتجین، امامزاده سید ابوالقاسم کالار، امامزادگان آل هاشمی و زاویه سادات و امامزاده سید ابراهیم خمس است.





  علاوه بر اینها خلخال را به این را حتی نمی‌توان ترک کرد جاده‌های ورودی به خلخال و خروجی از آن نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد. جاده خلخال به اسالم یکی از این چشم‌‌اندازها است که این جاده جز چند جاده زیبای خاورمیانه به حساب آمده و به دلیل گذر از داخل جنگل و دامنه کوه‌های تالش به طرف خلخال همه ساله میزبان صدها هزار گردشگر از سرتاسر کشور است.







  گردنه زیبای الماس و ییلاقات اطراف آن با چشمه‌های آب گوارا از دیگر زیباهای این جاده است که در زمستان کولاک و برف آن زبانزد همه بود و در تابستان نیز خنکای آن آرامش‌بخش مسافران گریزان از مناطق گرم کشور است.

  جاده زیبای اسکستان و اسبو یکی از دیگر جاذبه‌های شهرستان خلخال است که در کنار دست این جاده رودخانه و باغات گردو تا کیلومتر‌ها چشم هر بیننده‌ای را به تماشا وا می‌دارد و درآمد اصلی ساکنان این منطقه از فروش محصولات سردرختی است.

    سری به بخش شاهرود می‌زنیم شهری که با امامزاده عبدالله (ع) کلور در ایران شناخته می‌شود و این شهر همه ساله میزبان جشنواره رغایب است که شهر کلور که در 35 کیلومتری خلخال واقع شده در دره‌ای با نام تات‌نشینان شاهرود معروف است. این دره که شهری زیبا در آن بنا شده شهر کلور نام گرفته که در هر گوشه آن مسجدی بنا شده که نشان از پیشینه مذهبی و اسلامی این شهر است. این شهر و روستاهای تابعه آن 133 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و زبان گویشی آن تات و در برخی نقاط به علت نزدیکی به شهر‌های استان گیلان گیلکی و تالشی نیز است. به طرف شمال خلخال روانه می‌شویم شهری آرمیده در کنار رود همیشه جاری قزل‌اوزن شهر هشتجین این شهر نیز به علت قرارگیری در دامنه آق‌داغ و منطقه گرمسیر زیبایی‌های خاص خود را دارد.

در این منطقه رویشگاه جنگل‌های کمیاب ارس و حیات وحش منحصر به فرد خود را دارد در بخش خورش‌رستم روستاهای بافت با ارزش نمونه گردشگری وجود دارد که از جمله آنها می‌توان کزج و برندق را نام برد و رودخانه زیبای قزل‌اوزن در طول 120 کیلومتر در این بخش جریان دارد.

  اما شهر خلخال چشم‌اندازهای دیگری نیز دارد دامنه‌ها و منطقه حفاظت شده آق‌داغ که از نظر رویشگاه گیاهی و زیست‌محیطی جز مناطق بکر و دیدنی خلخال است.



محصولات عمده بخش شاهرود خلخال گردو بوده که یکی از پرطرفدارترین محصولات این بخش محسوب می‌شود و بهترین محصول عمده بخش خورش‌رستم عسل مرغوب، توت، میوه‌های جالیزی و سردرختی است.



به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، از سوغات خلخال می‌توان عسل مرغوب، لبنیات و پنیر محلی، نان روغنی، چای چورکی، جاجیم و گلیم‌های خوش نقش، فرش دستباف، جوراب‌های ابریشمی و شال از هنر دستان زنان خلخال و سوغات این دیار است.





  برای دیدن این شهر گفتنی‌ها کافی نیست باید آمد و گوشه‌های از زیبایی‌های خدادادی این منطقه را خود به چشم دید. در حین تهیه این گزارش با یک جوان هنرمند خلخالی  که ساکن تهران است، آشنا شدیم او کسی نبود به جز مسعود شیر علیپور که هنر او در عکاسی و طراحی وب زبانزد عام و خاص است. وی در کلام اول گفت: علاقه به وطن مادری و تهیه عکس‌هایی از این منطقه و نشان دادن آنها به مردم سراسر کشور را کاری بزرگ در معرفی زادگاهم می‌دانم. شیر علیپور افزود: عکس‌ها شاید زمانی برای دیدن باشند اما گاه یک عکس گردشگر و بیننده را از مسافت‌ها و کیلومترها به همان جایگاه عکس می‌برد. وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: زوایای خاص عکس‌ها بعضا سبب می‌شود که فرد مدت‌ها در جستجوی همان منطقه باشد و من این موضوع را بارها در جستجوی گردشگران دیده‌ام. این جوان هنرمند خلخالی خاطر نشان کرد: مسئولان شهرستان زحمات زیادی را با اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌ها برای شهر خلخال متحمل شده‌اند ولی این کافی نیست باید شهر خلخال که شهر فرهنگ و ادب در کشور است بیشتر از این معرفی شود و بنده نیز  با کمک خود خلخالی‌ها در جای‌جای کشور به معرفی خود ادامه می‌دهیم. شیر علیپور رسانه‌ها و وب سایت‌های خبری را عاملی برای تاثیرگذار در معرفی، آگاهی‌یابی و مطالعه مردم و یافتن شناخت نسبت به یک منطقه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر با وب سایت خلخالیم با کامل‌ترین بانک اطلاعاتی خلخال  که یک شمای کلی از خلخال را در بردارد در خدمت شهروندان هستم و بعد از فعالیت کاری برای به روز رسانی این وب سایت مشغول می‌شوم که فکر می‌کنم به عنوان یک خلخالی در پایتخت کشور بیشتر بتوانم در معرفی زادگاهم مفید باشم. به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این هنرمند خلخالی از حرکت خوب رسانه‌ها در معرفی خلخال یاد و کرد و گفت: رسانه‌ها استارت کار را زده‌اند ولی برای معرفی بهتر باید مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه نیز با جدیت پای کار باشند. این هنرمند کشورمان عضو انجمن عکاسان ایران و سابقه حضور در چندین جشنواره عکاسی کشوری را در کارنامه خود دارد. انتهای پیام/62008/ی40

92/12/29 - 13:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن