تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815342175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قم در ايام نوروز ميزبان قريب به 10 ميليون زائر بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ فروردين ۱۳۹۳ (۱۷:۰ب.ظ)
معاون هماهنگي امور زائران استاندار قم: قم در ايام نوروز ميزبان قريب به 10 ميليون زائر بود معاون هماهنگي امور زائران استاندار قم از ورود 9 ميليون و 661 هزار مسافر به اين استان خبر داد و گفت: با احتساب 500 هزار مسافري که به وسيله قطار به استان قم سفر کردند در ايام نوروز استان قم ميزبان حدود 10 ميليون زائر بود.
به گزارش خبرگزاري موج، ابوالفضل اسماعيلي در جلسه شوراي اداري استان قم به تشريح اقدامات صورت گرفته در ايام نوروز پرداخت و اظهار کرد: ستاد تسهيلات زائرين استان به رياست استاندار با 10 کميته و فعاليت 45 دستگاه اجرايي تشکيل شد و ابلاغ شرح وظيفه دستگاه‌هاي اجرايي، تدوين و ابلاغ دستورالعمل ويژه ايام نوروز به دستگاه‌هايي اجرايي و... در نظر گرفته شد.
وي با اشاره به اينکه ستاد از 27 اسفند به صورت شبانه روزي تا پايان تعطيلات فعاليت کرد اظهار کرد: در اين ايام 10 هزار نفر نيرو براي خدمت رساني به زائران و مسافران نوروزي ساماندهي شدند.
معاون امور زائران استانداري قم با اشاره به اينکه کميته امنيتي و انتظامي از جمله بخش‌هايي بود که نقش مهمي را در اين ايام ايفا کرد افزود: از سوي اين کميته اقدامات مهمي براي برقراري امنيت مراسم‌ها به ويژه در لحظه تحويل سال صورت گرفت.
وي با بيان اينکه کميته امور امدادي و درماني از ديگر بخش‌هاي اين ستاد بود که خدمات قابل توجهي به زائران و مسافران نوروزي ارائه کرد اظهار داشت: در اين ايام پيش بيني‌هاي لازم براي ارائه خدمات درماني به زائران انجام شد.
اسماعيلي با بيان اينکه کميته اسکان فعاليت چشمگيري داشت ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش، ميراث فرهنگي و اداره کل اوقاف خدمات قابل در خصوص اسکان زائران و مسافران نوروزي توجهي داشتند.
وي گفت: 400 مدرسه براي اسکان زائران آماده شده و ظرفيت 8 هزار تخت رسمي در مراکز اقامتي قم در اختيار مسافران و زائران قرار گرفت.
معاون امور زائران استانداري قم آماده سازي 15 بوستان شهري و راه اندازي بوستان فدک و امام رضا به عنوان کمپينگ را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: پيش بيني اسکان اضطراري زائران، هماهنگ کردن کارخانجات آرد، فعاليت نانوايي‌هاي اطراف حرم مطهر، تامين سوخت مورد نياز استان و زائران، ارائه سرويس رايگان از کمپينگ‌ها به مقصد حرم مطهر و جمکران، افزايش ظرفيت ناوگان حمل و نقل ريلي، به روز رساني تابلوهاي راهنماي مسير و تابلوهاي ترافيکي، اتخاذ تدابير ترافيکي در هسته مرکزي شهر و مسجد مقدس جمکران، آماده سازي پارکينگ‌هاي شهر با ظرفيت 5 هزار دستگاه خودرو و... از ديگر اقدامات انجام شده بود.
وي با اشاره به اينکه کميته خدمات شهري خدمات قابل توجهي را در ايام نوروز ارائه کرد و اظهار داشت: مهيا شدن شرايط استفاده کامل از پارکينگ‌ها، تهيه و نصب تابلوهاي ويژه براي راهنمايي مسافرين، استقرار هشت ستاد خدمات رساني و راهنمايي و... از جمله اقدامات اين کميته به شمار مي‌رود.
اسماعيلي با تقدير از فرماندار قم که مسئوليت کميته اجرايي را عهده دار بود گفت: همه امکانات دستگاه‌هاي اجرايي در ايام نوروز براي خدمت رساني به زائران بسيج شدند.
وي به فعاليت کميته پشتيباني و هماهنگي ادارات اشاره کرد و افزود: در اين ايام دستگاه‌هاي خودپرداز با نظارت مستمر آماده ارائه خدمات بود.
جانشين ستاد تسهيلات زائرين استانداري قم با اشاره به اينکه کميته فرهنگي خدمات قابل توجهي از جمله برپايي شش نمايشگاه فرهنگي، برپايي خيمه‌هاي معرفت در بقاع متبرکه و... را انجام داد افزود: کميته نظارت عملکرد دستگاه‌ها را مورد ارزيابي قرار داد و بر روند خدمت رساني به زائران نظارت کرد.
وي در خصوص آمار ورود زائران به استان قم بيان کرد: در ايام نوروز امسال 2 ميليون و 137 هزار دستگاه وسيله نقليه سبک و 233 هزار و 119 دستگاه وسيله نقليه سنگين به استان قم وارد شد.
اسماعيلي همچنين از ورود 9 ميليون و 661 هزار مسافر به استان قم خبر داد و گفت: با احتساب 500 هزار مسافري که به وسيله قطار به استان قم سفر کردند در ايام نوروز استان قم ميزبان 10 ميليون زائر بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن