تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814212542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبزترین استادیوم های جهان +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
سبزترین استادیوم های جهان +عکس




با افزایش آگاهی عمومی درباره حفاظت از محیط زیست و پیشرفت صنعت فتوولتائیک طی سال های اخیر، بسیاری از استادیوم ها در سراسر جهان در قالب "استادیوم سبز" ساخته شده و اداره می شوند.





زیست نیوز: با افزایش آگاهی عمومی درباره حفاظت از محیط زیست و پیشرفت صنعت فتوولتائیک طی سال های اخیر، بسیاری از استادیوم ها در سراسر جهان در قالب "استادیوم سبز" ساخته شده و اداره می شوند.
استادیوم های سبز جهان!

زمان زیادی تا آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل باقی نمانده است. جدا از عملکرد تیم های حاضر در مسابقات فوتبال و کیفیت بازی ها، استادیوم هایی مجهز به فناوری های جدید مانند پنل های خورشیدی، سیستم جمع آوری آب باران و توربین های بادی نیز توجه مردم را به سوی خود جلب می کنند. با افزایش آگاهی عمومی درباره حفاظت از محیط زیست و پیشرفت صنعت فتوولتائیک طی سال های اخیر، بسیاری از استادیوم ها در سراسر جهان در قالب "استادیوم سبز" ساخته شده و اداره می شوند. در ادامه این مطلب هشت استادیوم دوستدار محیط زیست را معرفی می کنیم.

استادیوم ورلد گیمز، کائوسیونگ، تایوان

استادیوم ورلد گیمز و یا استادیوم ملی کائوسیونگ توسط "تویو ایتو"، طراح ژاپنی، طراحی شده است. سقف این استادیوم با 8 هزار و 844 پنل خورشیدی پوشیده شده است. ورلد گیمز که از طراحی شبیه به اژدها سود می برد نخستین استادیوم جهان که نیروی خود را با استفاده از فناوری انرژی خورشیدی تامین کرده، محسوب می شود. پنل های خورشیدی بخش اعظم نیروی مورد نیاز این استادیوم را فراهم می کنند.

 




استادیوم مینیرو، برزیل

مینیرو دومین استادیوم فوتبال بزرگ برزیل پس از ماراکانا محسوب می شود و یکی از استادیوم های میزبان جام جهانی 2014 است. مینیرو به سیستم خورشیدی 1.4 مگاوات پیک مجهز شده که کل پروژه هزینه ای 16.1 میلیون دلاری را در بر داشته است.

 




استادیوم استادو سوئیس، برن، سوئیس

استادو سوئیس با ظرفیت 32 هزار نفر دومین استادیوم بزرگ سوئیس محسوب می شود. در حال حاضر این استادیوم به 7 هزار و 930 ماژول خورشیدی تولیدی شرکت ژاپنی کیوسرا مجهز است که خروجی 1346.774 کیلووات پیک را فراهم می کنند. فعالیت این مجموعه موجب کاهش انتشار 630 تن دی اکسید کربن در سال می شود.

 




استادیوم ای تی اند تی، آرلینگتون، آمریکا

استادیوم ای تی اند تی که به نام جری ورلد نیز شناخته می شود دارای سقفی متحرک است. این استادیوم 650 میلیون دلاری کاهش 25 درصدی زباله جامد، مصرف 20 درصدی انرژی و مصرف آب به میزان یک میلیون گالن در سال را هدف گذاری کرده است.

 




استادیوم اسپاردا بانک هسن، آلمان

این استادیوم از سال 2012 خانه جدید باشگاه فوتبال کیکرز آفن باخ محسوب می شود. اسپاردا بانک هسن تنها طی یک سال و با هزینه ای 27 میلیون یوروئی تاسیس شده است. در سقف این استادیوم 3 هزار و 800 متر مربع پنل های فتوولتائیک به کار گرفته شده اند.

 




ای اف جی آرنا، سنت گالن، سوئیس

بازی های باشگاه اف سی سنت گالن سوئیس در این استادیوم برگزار می شود. در سقف این استادیوم پنل های فتوولتائیک با توانایی تولید 202.4 کیلووات پیک نیرو به کار گرفته شده اند. تولید نیروی سالانه این تاسیسات برابر با 190 هزار و 250 کیلووات ساعت است که کاهش 95 تنی انتشار دی اکسید کربن را به همراه دارد.

 




استیپلز سنتر، لس آنجلس، آمریکا

استیپلز سنتر بزرگترین مجموعه ورزشی چند منظوره در لس آنجلس محسوب می شود. در این استادیوم 1728 ماژول خورشیدی ناحیه ای به مساحت 60 هزار فوت مربع را پوشش می دهند.

 




استادیوم دوحه پورت، دوحه، قطر

استادیوم دوحه پورت برای مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 ساخته خواهد شد. نیروی کل این استادیوم با استفاده از پرتوهای خورشیدی تامین خواهد شد تا محیطی خنک برای ورزشکاران و تماشاچیان فراهم شود.












تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن