تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815333590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری نمازجمعه در گلزار شهدای شهرستان ورامین


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران حجت الاسلام محمودی به مهر خبر داد:
برگزاری نمازجمعه در گلزار شهدای شهرستان ورامین
ورامین - خبرگزاری مهر: رییس ستاد نماز جمعه ورامین گفت: به منظور تجدید میثاق با آرمانهای شهیدان انقلاب اسلامی، نماز جمعه پنجم و دوازدهم اردیبهشت ماه شهرستان ورامین در گلزار شهدای سید فتح الله و حسین رضا برگزار می شود.



حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر سال مردم شهرستان ورامین به منظور تجدید میثاق با آرمان های شهیدان، دو نماز جمعه را در جوار شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی برگزار می کنند. رییس ستاد نماز جمعه ورامین افزود: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته و تصویب ستاد نماز جمعه ورامین، مقرر شد نماز جمعه مورخ پنجم و دوازدهم اردیبهشت ماه به ترتیب در جوار گلزار شهدای سید فتح الله و گلزار شهدای حسین رضا برگزار شود. محمودی گفت: نمازجمعه شهرستان ورامین با تقدیم پنج شهید در هشت سال دفاع مقدس در زمره شهرستانهای برجسته در این حوزه به شمار می رود که شهیدان سید مصطفی محمودی، مرتضی اکبری، هادی احمدی، مصطفی زواره و رمضانعلی دبستاد به عنوان نگین درخشان این پایگاه دینی می درخشند. وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و این انقلاب و نظام به پشتوانه خون و ایثار شهیدان توانست شکل بگیرد و تداوم پیدا کند که ملت ایران هرگز این خون‌ها و ایثار شهیدان را از یاد نمی‌برد. محمودی اضافه کرد: شهدا کسانی هستند که با لبیک گفتن به فرمان رهبر و مقتدایشان از با ارزش ترین سرمایه انسانی که جانشان بود گذشتند تا امروز جامعه در آسایش و امنیت کامل به سر ببرد و وظیفه ما در قبال خانواده معظم شهدا و یادگاران آنان بسیار سنگین است. امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: شهدا انسان هایی بودند که در اثر تربیت درست اخلاقی و فرهنگی، توانستند پله های قرب الهی را طی کرده و با شهادت در راه تعالی اسلام و مکتب اهل بیت دارای جایگاهی رفیع نزد خداوند باشند و به عنوان الگوهای درخشان در میان جامعه اسلامی بدرخشند. محمودی تأکید کرد: خانواده‌ های شهدا، ایثارگران و جانبازان بزرگترین سرمایه‌ های معنوی انقلاب و ملت هستند و یاد شهدا اشاعه ارزشهای ایثار و پایداری در جامعه است و استکبار در قالب جنگ نرم همواره به دنبال آن هستند که آرمانهای شهدا را در جامعه کم رنگ کنند اما زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا راهکار مناسبی برای مقابله با این ترفند دشمنان است. وی با بیان اینکه بهترین روش برای ادامه راه شهدا این است که اهداف آنها را بشناسیم و در جهت ترویج و نهادینه کردن این اهداف تلاش کنیم، عنوان کرد: قطعا هدف شهدا چیزی جز حفظ نظام اسلامی نبود و اگر تک تک آحاد جامعه در هر سمت و جایگاهی که هستند از شهدا الگو بگیرند و هرکس به نحوه احسن در جایگاه خود تلاش کند، به هدف والا و نهایی شهدا نزدیک می شود. این مسئول متذکر شد: فداکاری و از خودگذشتی شهدا سبب شد تا امروز جوانان غیور ایران اسلامی با الگوگیری از شهدا و اقتدا به ولایت فقیه و تلاش در راستای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی را برای نظام به ارمغان بیاورند. محمودی بر لزوم انتقال فرهنگ شهادت و ایثار به نسل های آینده تاکید کرد و افزود: ما وظیفه داریم  فرهنگ جبهه و شهادت را به نسل جوان انتقال داده تا کشور از گزند دشمنان محفوظ بماند و نسل جوانی که آینده سازان مملکت هستند باید با فرهنگ غنی ایثار و شهادت آشنا شده تا بتوانند با تهدیدات فرهنگی در قالب جنگ نرم دشمن مقابله کنند. وی در پایان یادآور شد: با توجه به جابه‌جایی و نقل مکان در این دو هفته، نمازگزاران کمی زودتر خود را به جایگاه‌های برگزاری مراسم برسانند و پس از اقامه نماز جمعه و با حضور امام جمعه و نمازگزاران جمعه با اهداء گل نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام خواهد شد.


۱۳۹۳/۱/۱۸ - ۱۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن