تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798761115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح آمریکا برای تجزیه عربستان سعودی به چند کشور/ انقلاب های بدون برنامه و رهبری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیرکل حزب الله لبنان (4و آخر) طرح آمریکا برای تجزیه عربستان سعودی به چند کشور/ انقلاب های بدون برنامه و رهبری بیروت – ایرنا – دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از گفت وگوی تفصیلی با روزنامه لبنانی « السفیر» با بیان اینکه علت شکست انقلاب ها در بیشتر کشورهای عربی نداشتن رهبری و برنامه بوده است، گفت : براساس اطلاعاتی که دارم ، آمریکا سرگرم بررسی تجزیه عربستان سعودی به چند کشور است.


به گزارش ایرنا ، سید حسن نصرالله در پاسخ به این پرسش، آیا بهار عربی به نفع اسراییل بود؟، گفت: من معتقدم در جهان اسلام و عرب و حتی در غرب یک قرائت واحد وجود ندارد، هرگاه به اطلاعاتی دست می یابیم ، این اطلاعات احیانا متناقض هستند اما ما در حزب الله بهار عربی را بارها براساس اطلاعات و روابط خودمان مورد بررسی قرار دادیم و همه این انقلاب ها در ابتدا یک حمایت و زمینه حقیقی مردمی داشته است.
اما همه این انقلاب ها را گروه هایی سیاسی ، فاسد ، ضعیف در سطوح معنوی و شخصیتی مصادره کردند و این فضا انقلاب های مردمی را در برگرفت.
مردم در این کشورها بدلیل اوضاع داخلی مانند فساد، ظلم ، دیکتاتوری ، زندان ها ، نبود آزادی ها ، گرسنگی ، فقر و محرومیت به تنگ آمده و انقلاب کرده اند اما در بخشی بزرگ از این کشورها که با اسراییل درگیر هم هستند وضع فرق می کند مثلا برخ از دوستان درتونس گفتند که جنگ 2006 بر جوانان تونسی و انقلاب آنها تاثیر گذار بوده است و امروز شاهد خشم ملت های عرب علیه سازمان های عرب در قبال موضوع فلسطین هستیم و امروز ملت های عرب احساس شکست ، ذلالت و بی هویتی می کنند.
تعبیراتی که ناشی از جنگ سال 2006 از لبنان این کشور کوچک فراتر رفت و مقاومت به عنوان الگوی قدرت برای اقدام و موفقیت تبدیل شد.
دریافتیم که در تونس ، مصر و لیبی، انقلاب ها از ابتدا مردمی بود اما ناگهان سروکله برخی سازمان ها و کشورهای مانند آمریکا ، فرانسه ، غربی ها و جامعه جهانی و کشورهای منطقه پیدا شد و این انقلاب ها را مصادره کردند.
عربستان سعودی از ابتدا و روز اول علیه همه جنبش های مردمی در تونس ، مصر، بحرین بود اما همراه با مخالفان نظام سوریه شد.

** انقلاب های بدون برنامه و رهبری
سید حسن نصرالله با تاکید به اینکه کشورهای منطقه ای و بین المللی ابتدا خیلی مردد و سردرگم شدند و نمی دانستند که چه در حال رخ دادن است و مثلا وزارت خارجه ، وزارت دفاع (پنتاگون)و دستگاه امنیتی آمریکا (سیا) هرکدام یک نظر خاصر خود را داشتند.
یک نظریه دومی وجود دارد که ما با آن موافق نیستیم اما خیلی طرفدار دارد و آن اینکه این انقلاب ها برنامه ریزی آمریکا و اسراییل هستند ، این نظر درست نیست به این دلیل که این انقلاب ها ابتدا مردمی بوده اما بعد تحت سیطره احزاب و گروه ها و جنبش ها قرار گرفته اند.
آمریکا یک دولت استعماری و قدرتی بزرگ است که در نهایت گزینه های مختلفی را پیش روی دارد اما بازهم سردرگم ماند و چون یک دولت عملگرا و مصلحت سنج است و به هیچ اصول و ارزشی پایبند نیست، بدنبال منافع خود در ارتباط با همه کشورها حتی تونس ، مصر ، لیبی ، ایران ، عراق وسوریه است.
هنگامی که آمریکا برمبنای منافع خود حرکت کردند، این نظریه بیرون آمد: این گرایش ها و گروه ها، جنبش ها و احزاب که می خواهند بعداز فروپاشی دولت های سابق کشورهایشان را اداره کنند، چه هستند خواه این جنبش های اسلامی را قبول داشته و یا نداشته باشند باید با آنها هماهنگ و همراه شد و طبعا من تحفظ دارم که بگویم « اسلام سیاسی».
سید حسن نصرالله در پاسخ به این پرسش که چرا تحفظ دارید؟ گفت: من می گویم جنبش های اسلامی زیرا اسلام سیاسی و غیرسیاسی نداریم. این توصیف دقیق نیست و قابل بررسی می باشد. می توانیم بگوییم جنبش ها ، احزاب و گروه های اسلامی نه اسلام سیاسی.
در هر صورت ، یک نظریه واقعی در جهان عرب وجود دارد، جریان اسلامی و یا احزاب جریان اسلامی که از احزاب بسیار فعال و گسترده تشکیل می شوند و قدرت کافی برای تشکیل یک جایگزین را دارند.
معتقدم که آمریکایی برایشان مانعی و مشکلی وجود ندارد در هر نقطه از جهان اسلام که یک جنبش به نام اسلام حکومت کند و همینطور اسراییل ، برای آنها مشکل و مانع وجود ندارد که زنان محجبه باشند و نمازهای واجب 5 گانه را بجا آورند ، به حج و عمره بروند اما مهم موضع آنها در خصوص اسراییل است ، نظر شان در باره نفت است، سئوال می کنند که با منابع کشورتان چه می خواهید بکنید، موضع شما در قبال آمریکا و طرح هایش برای نفت چیست؟
اگر با طرح های آمریکا بودید، خوش آمد می گویند واگر ضد آمریکا بودید باید مجازات شوید.

** تجزیه سعودی به چند کشور
دبیرکل حزب الله در پاسخ به این پرسش ، در خصوص اسراییل چه طور؟ گفت: درخصوص اسراییل ، منافع آن روشن است، منافع آن تکه تکه و تجزیه شدن کشورها ، جنگ ها وکشتار بیشتر و فرقی نمی کند که مذهبی ، طایفه ای، فکری ، خانوادگی ، عشیره ای، قبیله ای ، نژادی و منطقه ای باشد. برای اسراییل مهم این است که گروهی ، گروه دیگری را بکشد و این روند در سراسر جهان اسلام و عرب ادامه داشته باشد.
اما آیا اسراییل توسط دستگاه های جاسوسی و امنیتی خود مانند « موساد» این اقدامات را در جهان عرب و اسلام انجام می دهد؟، بنده می گویم خیر زیرا چنین قدری را ندارد، گاهی نوعی مبالغه در قدرت امنیتی اسراییل می شود اما تجزیه کشورهای عربی و اسلامی به نفع آن و حتی آمریکا است و باید اطلاعات و اخبار دراین زمینه بررسی بیشترشود. و تجریه کشورهای منطقه قطعا به سیطره آمریکا در منطقه و مصادره امکانات و ظرفیت های آن خدمت می کند و آنها را به پایگاه های نظمی در منطقه برای آمریکا تبدیل می کند و اسراییل یعنی منافع آمریکا.
من سه سال قبل و حتی قبل از آنچه بهار عربی خوانده می شود، می دانستم که برخی دولت های منطقه ای و عربی در حوزه تقسیم و تجریه کشورهای عربی بزرگ نقش دارند و آمریکایی ها بطور جدی سرگرم آن هستند و فرانسوی ها و انگلیسی ها هم نقش دارند اما براساس اطلاعاتی که دارم و منبع آن یک طرف خلیج (فارسی) است ، آمریکا تصمیم دارد و سرگرم بررسی آینده عربستان سعودی است و حتی ضرورت تقسیم و تجزیه آن به چند کشور بررسی شده است.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن