تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815293057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشتی استرالیایی آخرین سیگنال های جعبه سیاه ام.اچ 370 را دریافت کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کشتی استرالیایی آخرین سیگنال های جعبه سیاه ام.اچ 370 را دریافت کرد کوالالامپور - ایرنا - کشتی استرالیایی ˈسپر اقیانوسˈ روز دوشنبه و در آخرین ساعات فعالیت جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 برای بار دوم امواجی را در جنوب اقیانوس هند دریافت کرد که احتمال دارد مربوط به این جعبه اسرار هواپیمای خطوط هوایی مالزی باشد.


به گزارش ایرنا، مارشال ˈآنگوس هوستونˈ وزیر سابق دفاع استرالیا و رییس مرکز هماهنگی عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 در شهر پرت استرالیا در گفت وگو با خبرنگاران که از شبکه های تلویزیونی منطقه به صورت زنده پخش می شد، دریافت این امواج رادیویی را بسیار امیدوار کننده اعلام کرد و گفت که دریافت این امواج نشان می دهد که تیم جستجو همان جایی است که باید باشد.
کشتی چینی ˈهای شون 01 ˈ نیز روز جمعه و شنبه و قبل از کشتی سپر اقیانوس استرالیا در دو نوبت سیگنال هایی با فرکانس 37 و نیم کیلوهرتز در ثانیه دریافت کرده بود.
فاصله بین محل دریافت علایم توسط کشتی استرالیایی و کشتی چینی 555 کیلومتر است.
جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 امروز پس از 30 روز فعالیت از زمان ناپدیدشدن بویینگ 777 مالزی با پایان باطری آن خاموش می شود و . سیگنالی ارسال نخواهد کرد.
رییس مرکز هماهنگی عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 تاکید دارد تایید این موضوع که این سیگنال ها با جعبه سیاه هواپیما مرتبط است نیازمند تحقیقات بیشتر است.
هوستون تاکید کرد که من نسبت به یک هفته گذشته در مورد یافتن پرواز ام.اچ370 خوشبین تر هستم.
در عملیات امروز جستجو در اقیانوس هند نیز 9 هواپیمای نظامی، سه هواپیمای امدادی و 14 فروند کشتی شرکت دارند.
جعبه سیاه یا ضبط کننده اطلاعات پرواز که عملیات برای یافتن آن ادامه دارد ابزاری است که در طول پرواز جهت ذخیره پارامترهای خاصی به کار می رود.
سیستم جعبه سیاه برخلاف نامش، رنگ نارنجی روشنی دارد. داشتن چنین رنگ شاخصی به همراه نوار انعکاس دهنده متصل شده به بخش خارجی ضبط کننده بعد از وقوع سانحه در پیدا کردن جعبه سیاه بخصوص در هنگام سقوط هواپیما در آب، بسیار موثر است.
جعبه های سیاه به راهنمای یابنده زیرآبی نیز مجهزند. سنسور موجود درون این بخش به محض تماس با آب، فعال شده و علایمی را با فرکانس 37 و نیم کیلوهرتز ازعمق 20 هزار پایی دریا به سطح ارسال می کند.
هواپیمایی بوئینگ 777 مالزی 17 اسفند ماه با 239 سرنشین در مسیر پرواز از کوالالامپور به پکن ناپدید شد و اعتقاد بر این است که در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن