تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805811891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار سیستان و بلوچستان: مرزبانان با شیوه متفاوت آزاد شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار سیستان و بلوچستان: مرزبانان با شیوه متفاوت آزاد شدند زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تدبیر، هماهنگی، مشورت گرفتن و بهره گیری از پوشش خاص توام با درایت و شیوه متفاوت باعث شد مرزبانان ربوده شده بدون کمک و مشارکت پاکستان آزاد شوند.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ˈعلی اوسط هاشمیˈ عصر یکشنبه در نشست مشترک خبرنگاران با سربازان آزاد شده، جمعی از معتمدان محلی و عاملان اصلی آزاد سازی مرزبانان، ضمن تقدیر از علما، ریش سفیدان و معتمدان محلی گفت: در این زمینه مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، حاج امید شه بخش، خدابخش زردکوهی، علی نوایی، ابراهیم، رحیم، نعمت، توکل، یوسف، الله نظر و ناصر شه بخش و مولوی حافظ اسماعیل و شماری دیگر از سران طوایف نقش مهمی داشتند.
وی بیان کرد: وحدت و همبستگی و استفاده از نیروهای مردمی و علما منتج به آزادی چهار مرزبان شد و این شکر نعمت را لازم دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: گروگانگیری مرزبانان تا حدودی جشن عید امسال مردم کشورمان را متاثر کرده و بسیاری از سفره های هفت سین تحت الشعاع این پدیده و آسیب قرار گرفتند اما امروز با آزادی این عزیزان عید ایرانیان است و با جشن مضاعفی رو به رو هستیم.
وی افزود: صمیمانه تبریک خود را به همه کسانی که دل در گرو انسانیت انسانها دارند و انسان برایشان ارزشمند است تقدیم می کنم.
وی اضافه کرد: امروز برای مردم ایران بویژه مردم همیشه در صحنه شیعه و سنی سیستان و بلوچستان روزی بسیار زیبا و با نشاط است و شور و شعف در میان مردم موج می زند.
هاشمی ادامه داد: ایران اسلامی مخالف خشونت و پیام آور صلح و دوستی و آزادی است و در واقع انقلاب ما حامل پیام و رسالت انبیاء است.
وی تصریح کرد: امیدواریم از این طریق بتوانیم آنگونه که شایسته استان و مردم خوب و با وفای آن است خدمت کنیم و از این روحیه جمعی و هم افزایی به زیبایی بهره ببریم و برای استان قوت ایجاد کنیم.
استاندار اظهار داشت: عزم و اراده ما برای صیانت از مرزها و جان و مال و ناموس مردم استوار است و اجازه نخواهیم داد خرده شرارت ها و خرده اشرار خدشه ای بر این مردم و امنیت و آسایش آنان وارد کنند.
هاشمی افزود: لازمه ثبات، امنیت و پیشرفت و توسعه اتکا به قابلیت های نظام و مردمش است و نظام اسلامی حاصل اراده ملت و ملت نیز از آنِ نظام است.
وی ادامه داد: امروز اگر خرده شرارتی وجود دارد به حساب دشمنانی که مخالف وحدت مسلمانان هستند، می گذاریم زیرا نشانه های این کینه ورزی در فلسطین، لبنان، عراق، سوریه، مصر و برخی کشورهای اسلامی مشهود است.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: دشمنان اسلام و نظام اسلامی وحدت مسلمانان را هدف قرار داده اند، پاکستان نیز زخم خورده تروریست است و در این زمینه کم هزینه نکرده است، عده ای تروریست مردم را به خاک و خون می کشند و این نتیجه تلاش دشمنان است.
وی اضافه کرد: سرمنشاء این جریان در آنسوی مرزها نه در کشورهای همسایه بلکه آنسوتر قرار دارد، باید هوشمندانه عمل رفتار کنیم و مانع رویش بذرهای آلوده شویم.
وی با طرح این سوال که مصر را چه کسانی به شکست کشاندند؟ در سوریه چه کسانی به سمت دشمن رفتند و به مسلمانان خسارت وارد کردند؟ خطاب به معتمدان، علما و ریش سفیدان، گفت: درود به شرفتان، بهترین سرمایه دنیوی و اخروی را برای خود به ارمغان آوردید و با تاسی از کلام الهی به خلق این حرکت شیرین همت کردید زیرا این خبر و این آزادی شادی و نشاط را در جغرافیای ایران تزریق کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این مدت ریاست محترم جمهوی مسوولانه شب و روز به این مساله می اندیشید و با ارتباط و تماس با رییس جمهور پاکستان و تاکید بر پیگیری وزارت امور خارجه و ارتباط با دبیر کل سازمان ملل دغدغه شان را نشان دادند.
هاشمی بیان کرد: اعزام تیمی به سرپرستی معاونت امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان و هیات همراه به پاکستان و مذاکرات سه روزه با مسوولان ایالت بلوچستان از دیگر تلاشها و پیگیریهای انجام شده بود.
وی در خصوص وضعیت مرزبان جمشید دانایی فر نیز گفت: در این زمینه خبرهای مختلفی وجود دارد، بایستی پاکستان پاسخگو باشد و تلاش و سعی ما این است که رایزنی ها را با استناد تهیه کرده و به اطلاع مردم برسانیم.
وی افزود: هنوز در مورد این مرزبان عزیز نمی توانم اظهار نظر کنم و آن را به ارزیابی های آینده موکول می کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان از مرزبانی، اعضای شورای تامین، دادگستری، دادستان، اداره کل اطلاعات، سپاه پاسداران و سایر تلاشگران استان که نقش مهمی در آزادی مرزبانان داشتند، تقدیر کرد.
در ادامه این نشست سردار حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از تمامی کسانی که در این زمینه همکاری داشته اند، تقدیر کرد.
ˈامید شه بخشˈ یکی از معتمدان عضو گروه انتقال دهنده مرزبانان به داخل کشور نیز گفت: این حرکت با هماهنگی مسوولان استان و تلاشهای مردمی به سرانجام رسید و خوشبختانه روابط قومی و ارتباطات محلی توانست در آزاد سازی مرزبانان تاثیر خوبی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، چهار مرزبان ایرانی به نام های سجاد زوهانی، رامین حضرتی، جمشید تیموری و محمد نظامی در 17 بهمن ماه سال گذشته از منطقه جکیگور در مرز مشترک جنوب سیستان و بلوچستان با پاکستان از سوی گروهک تروریستی ربوده شده و به پاکستان منتقل شدند. ک/2
653/2729
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن