تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802526996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار سیستان وبلوچستان از انتشار اخبار ضد و نقیض در رابطه با مرزبانان انتقاد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار سیستان وبلوچستان از انتشار اخبار ضد و نقیض در رابطه با مرزبانان انتقاد کرد زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان با انتقاد از اخبار ضد و نقیض منتشره از موضوع مرزبانان ربوده شده در رسانه ها تصریح کرد: در رابطه با موضوع آزادی سربازان به گروگان گرفته شده و مطابق مصوبه شورای تامین استان، اظهارات معاون امنیتی استاندار به عنوان سخنگو مورد تایید است.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ˈعلی اوسط هاشمیˈ روز شنبه به خبرنگاران افزود: شورای تامین سیستان و بلوچستان مصوب کرد که اخبار مرتبط با سربازان به گروگان گرفته شده از طریق معاون امنیتی و انتظامی استاندار به عنوان سخنگوی این شورا اعلام شود اما برخی مسوولان داخل و خارج استان اظهار نظرهایی می کنند که متعاقب آن برای استان مشکلات و احساس ناامنی به وجود می آید.
وی با انتقاد از اخبار ضد و نقیض منتشر شده از موضوع مرزبانان ربوده شده در رسانه های مختلف، گفت: متاسفانه در این میان هم برخی رسانه ها و هم برخی از مسوولان شتاب زده عمل می کنند و می خواهند هر چه زودتر اخباری را بدون در نظر گرفتن عواقب آن اعلام و منتشر کنند.
وی همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به این استان گفت: ایجاد دو منطقه آزاد تجاری - صنعتی جدید در بخشی از منطقه سیستان و شهرستان میرجاوه از جمله برنامه ها و درخواست های استان از دکتر روحانی در سفر به این استان است.
وی بیان کرد: با ایجاد این مناطق آزاد به دنبال سرمایه گذاری مشترک با کشورهای همسایه خواهیم بود که با استاندار بلوچستان پاکستان در این خصوص به توافق رسیده ایم و مذاکراه با والی نیمروز و فراه افغانستان نیز در برنامه است.
استاندار با اشاره به بهره مندی بهینه از مرزهای گسترده سیستان و بلوچستان گفت: سیاست ما در خصوص مرز آن است که باید آداب و رسوم و ارتباطات مردم مرزنشین مورد توجه قرار گیرد.
هاشمی افزود: مرزها محل تجارت، کسب و کار و روابط اقوام ساکن در دو سوی مرز است، بازارچه ها رونق گرفته اما در برخی محدوده ها مانند بازارچه گمشاد هیرمند طرف مقابل (افغانستان) اقدام به ایجاد بازارچه نکرده با این حال توصیه شد مردم کار تجاری خود را انجام دهند.
وی از تشکیل کمیسیون سه جانبه متشکل از استانداران استان های همجوار ایران، پاکستان و افغانستان خبر داد و گفت: در این زمینه استاندار ایالت بلوچستان پاکستان موافقت خود را اعلام کرد و قرار است پس از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با استانداران ولایات نیمروز و فراه ارتباطات افزایش یافته و این کمیسیون مشترک سه جانبه مرزی فعال شود.
وی تصریح کرد: ما به روابط باز مرزی می اندیشیم و لازمه آن گره زدن منافع مرزنشینان دو سوی مرزها است.
هاشمی اظهار داشت: به منظور جذب صاحبان سرمایه بومی ساکن در سایر کشورها و استان های داخلی دبیرخانه ای در استانداری تشکیل شده و قرار است کار شناسایی و جذب این افراد را برای سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان انجام دهد.
وی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری زمینه برای حضور تعدادی از صاحبان سرمایه و دیدار آنان با دکتر روحانی فراهم می شود.
وی زمان دقیق سفر ریاست جمهوری به این استان را اعلام نکرد اما گفت: قرار بود امروز در نشستی در تهران با حضور وزرا برای برنامه ریزی این سفر حضور داشته باشم که به دلیل موضوع حساسی در استان این سفر لغو شد.
وی گفت: پارسال وضعیت بد مالی موجب شد تا اقدام های زیادی انجام نشود اما با این حال وزارت نیرو و وزاتخانه های دیگر برنامه های بسیار مهمی در استان دارند که برخی از آن ها امسال به اجرا گذاشته می شود.
وی افزایش پنج متری ارتفاع تاج سد پیشین، برنامه ریزی برای زمین های پایین دست این سد و سد زیردان، اجرای طرح لوله کشی انتقال آب از چاه نیمه چهارم به 46 هزار هکتار زمین در شمال سیستان و بلوچستان و مهم تر از همه تهیه سند جامع آب استان را از جمله برنامه های وزارت نیرو ذکر کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قول می دهم در مدت 18 ماه آینده مشعل گاز در خانه های شهروندان زاهدان و خاش روشن شود، بندر چابهار تا سال آینده به ظرفیت شش و نیم میلیون تن تخلیه و بارگیری برسد و از رییس جمهوری در سفر به استان نیز در خواست می شود بندر چابهار را به عنوان محور واردات و صادرات منطقه قرار دهد.
وی اضافه کرد: البته اخیرا کشتی 56 هزار تنی گندم در بندر چابهار پهلو گرفت و ظرفیت ذخیره سازی گندم سیستان و بلوچستان را به سه ماه رساند در حالی که پیش از این ظرفیت ذخیره گندم استان برای 20 روز بود.
وی افزود: قرار است کشتی دوم حامل گندم برای استان های همجوار نیز با همین ظرفیت در بندر چابهار پهلوگیری کند.
استاندار اظهار داشت: در زمینه فرهنگی و ورزشی نیز در سفر ریاست جمهوری در خواست می شود که مالیات استان به هر میزان وصولی به این استان بازگردانده شود که مجموع آن دو هزار میلیارد ریال خواهد بود و به حوزه آموزشی، فرهنگی و ورزشی اختصاص خواهد یافت.
استاندار سیستان و بلوچستان اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مرحله ارزیابی و نقدی بر عملکرد سه سال گذشته است، عمومیت بخشیدن در پرداخت یارانه ها نتیجه اش افزایش نقدینگی در جامعه، جلوگیری از توسعه و پیشرفت و بروز مشکلات متعدد است.
وی افزود: ادامه سیاست کنونی نیازمند وجودمنابع درآمدی کلان برای کشور است تا هم یارانه و هم حقوق کارمندان پرداخت شود و در کنار آن نیز طرح های عمرانی به اجرا در آید که با منابع موجود همخوانی ندارد و امکان پذیر نیست.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال در 37 ماه گذشته 130 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شد در حالی که اعتبار عمرانی سال گذشته کشور 13 هزار میلیارد تومان بود اگر این روند پرداخت ادامه یابد باید از توسعه و پیشرفت کشور چشم پوشی کنیم.
وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان نیز بیش از چهار هزار و 200 میلیارد تومان یارانه در 37 ماه گذشته به مردم پرداخت شد در حالی که بودجه عمرانی پارسال استان 200 میلیارد تومان بود و اگر یارانه پرداختی به مردم که 21 برابر بودجه عمرانی یک ساله استان است به حوزه عمرانی اختصاص می یافت حداقل امروز چند شهر استان گازرسانی و چندین طرح دیگر اجرا می شد.
وی از عموم مردم خواست در اجرای مرحله دوم یارانه ها همکاری کنند و کسانی که 200 یا 300 هزار تومان ماهانه یارانه تاثیری بر زندگی آنان ندارد، انصراف خود را اعلام کنند تا ضمن توسعه و پیشرفت استان و کشور، تنها مردم نیازمند که این مبلغ تاثیر زیادی برزندگی شان دارد از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: اگر یارانه ها به همین روال ادامه یابد مشکلات به مراتب بیشتر خواهد شد بطوریکه اکنون این استان تنها در حوزه راه و شهرسازی 600 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.
استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از این مصاحبه با تاکید بر ترسیم چهره واقعی و شایسته استان در رسانه های ارتباط جمعی گفت: نگاه جامعه شناختی باید تغییر کند و چهره استان آن گونه که است ترسیم شود متاسفانه با کوچکترین مساله ناامنی از سوی رسانه ها بزرگنمایی می شود.
وی افزود: هیچ کس نمی تواند ادعا کند که جرم در جامعه به صفر می رسد اما تلاش برای کاهش جرم با جدیت ادامه دارد.
هاشمی تصریح کرد: وقوع یک حادثه دلیل بر ضعف عملکرد نیست وقوع جرم اجتناب ناپذیر است، عزم خود را برای به حداقل رساندن خسارتهای مرزی جزم کرده ایم.
وی بیان کرد: برای بهره گیری از نیروهای مردمی در حال ظرفیت سازی هستیم و از این ظرفیت برای حل بسیاری از مشکلات منطقه و پیشرفت و توسعه استان استفاده خواهیم کرد.
استاندار افزود: از نظراتی که منافع ملی را تامین کنند استفاده می کنیم اما با کسانی که قصد آسیب رساندن به منافع ملی را داشته باشند برخورد قانونی می شود. ک/2
653/2729/ 330
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن