تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 25 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799880022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کرمانشاه به خوبی از عهده مبارزه با سن مزارع گندم بر آمده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه معین:
کرمانشاه به خوبی از عهده مبارزه با سن مزارع گندم بر آمده است
کرمانشاه - خبرگزاری مهر: معاون مديريت آفات عمومي و همگاني سازمان حفظ نباتات وزارت جهادكشاورزي گفت: از ابتداي فصل مبارزه با آفت سن گندم تاكنون كرمانشاه ركوردار مبارزه با اين آفت در كل كشور بوده و به خوبی از عهده مبارزه با این آفت برآمده است.



به گزارش خبرگزاری مهر، سعيد معين بعد از ظهر امروز در هفتمين جلسه ستاد مبارزه با سن استان كرمانشاه افزود: از اوايل اسفند ماه 92 كه مبارزه با آفت سن در مناطق گرمسيري و سپس معتدل و سردسيري استانهاي مختلف كشور آغاز شده، تاكنون 113 هزار هكتار برعليه سن گندم سمپاشي صورت گرفته كه بيش از نيمي از اين آمار يعني 69 هزار هكتار آن فقط متعلق به استان كرمانشاه بوده كه نشان از تلاش بسيار خوب مديران جهادكشاورزي و كشاورزان اين استان است.

دبير ستاد مبارزه با سن گندم كشور تاكيد كرد: بر اساس گزارشي كه روزانه از سراسر كشور ارسال مي شود به روز آمار سطح مبارزه با سن را دريافت و هماهنگي لازم با استانها به منظور برنامه ريزي منسجم تر صورت مي گيرد، زيرا اگر با آفت سن برنامه ريزي شده و بر اساس اصول علمي مبارزه صورت نگيرد مي تواند خسارت جبران ناپذيري را به محصولات كشاورزان وارد كند.

معاون مديريت آفات عمومي و همگاني سازمان حفظ نباتات وزارت جهادكشاورزي خاطرنشان كرد: براي مبارزه با سن گندم چه در مرحله مادر و چه در مرحله پوره بايد تايمينگ را رعايت كرده كه ميزان مصرف سم هم كنترل شود.

وي با تشكر از تلاشهاي صورت گرفته توسط مديران ستادي و شهرستاني سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه گفت: كرمانشاه همواره در كشاورزي خصوصاً زراعت جايگاه خوبي در كشور داشته كه با توجه به بارندگيهاي خوبي كه در سال زراعي جاري داشته و محصول خوبي هم تاكنون رشد كرده بايد طوري در مبارزه با سن عمل شود كه در پايان گندم سن زده نداشته باشيم.

در ادامه اين جلسه رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه با ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده براي مبارزه با سن گندم گفت: از ابتداي فصل مبارزه با سن گندم تاكنون هفت جلسه ستادي را باحضور تمام متوليان انجام داده و تمام بدنه ستادي و صف را براي مبارزه با اين آفت بسيج كرده ايم و حتي در تعطيلات عيد نوروز و جمعه ها هم تمام پرسنل معاونت بهبود توليدات گياهي، اداري و پشتيباني ، ترويج، روابط عمومي و ... در سركار حاضر و به انجام وظيفه مشغول بودند.

علی اشرف منصوري با بيان اينكه ميانگين بارندگي استان تاكنون 425 ميليمتر بوده افزود: خوشبختانه بارش ها بسيار مناسب و با پراكنش خوب بوده و نسبت به سال گذشته 22 درصد افزايش نشان ميدهد اما از طرفي در سالهايي كه بارش ها مناسب است طغيان علفهاي هرز بوجود مي آيد.

وي تصريح كرد: بيش از 600 نفر از كارشناسان بخش دولتي و خصوصي در قالب 9 اكيپ ستادي و 14 اكيپ شهرستاني به صورت مرتب و دائمي از مزارع بازديد كرده و ضمن ارائه گزارش ميزان سن هر مزرعه، در كنار كشاورزان نيز حضور يافته و مشورتهاي لازم را در خصوص نحوه استفاده از سموم آفت كش، ميزان و نوع مصرف، شيوه استفاده از سمپاش و زمان استفاده از سم آموزش مي دهند.

منصوري اطلاع رساني اين سازمان براي مبارزه با سن گندم و علفهاي هرز را در استان بي نظير خوانده و تاكيدكرد: از ابتداي فصل مبارزه با استفاده از شيوه هاي مختلف اطلاع رساني از جمله تبلغ چهره به چهره توسط مروجين كشاورزي، تهيه و توزيع تراكت و پلاكارد، تهيه خبرهاي مطبوعاتي، راديويي و تلويزيوني، ساخت تيزرهاي تبليغي و پخش از بخشهاي پربيننده شبكه استاني و... انجام شده و كشاورزان به مبارزه با آفات تشويق شده اند.

وي افزود: در سنوات گذشته عدم سمپاشي مزارع جو همچنين خشكسالي هاي اخير و در نتيجه بي تفاوتي برخي كشاورزان باعث مي گرديد علي رغم مبارزه بر عليه آفت سن باز شاهد اين آفت باشيم اما در سالجاري تبليغ زيادي براي سمپاشي مزارع جو داشتيم كه تاكنون بيش از 14 هزار هكتار از مزارع جو استان نيز برعليه اين آفت سمپاشي شده است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان کرمانشاه با اشاره به مبارزه با علفهاي هرز نيز خاطر نشان كرد: با تلاش مجموعه همكاران در اين سازمان و همكاري خوب كشاورزان استان  تاكنون بيش از 210 هزار هكتار از اراضي استان بر عليه علفهاي هرز سمپاشي شده است.
 


۱۳۹۳/۱/۱۷ - ۱۸:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن