تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814722064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوانان ادبیات پایداری را براي درك مفاهیم ارزشی مطالعه كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان رضوی حجت الاسلام صادقی‌نسب:
جوانان ادبیات پایداری را براي درك مفاهیم ارزشی مطالعه كنند
گناباد - خبرگزاري مهر: امام جمعه گناباد گفت: برگزاری یادواره شهدا می تواند در انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان تاثیرگذار باشد و در اين راستا مطالعه ادبیات پایداری به نسل حاضر توصیه مي شود.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن صادقی نسب صبح يكشنبه در جمع مسئولين، خانواده هاي شهدا و اقشار مختلف مردم  شهرستان در يادوراه شهداي سقي كه در اين روستا بر گزار شد ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم معنوی، به جایگاه شهید و شهادت اشاره کرد و اظهار داشت: در قرآن کریم بر حیات جاودانه شهید تاکید شده است به گونه ای که شهدا افرادی هستند که در نزد پروردگار خود روزی می خورند. وي افزود: در اسلام و لسان قرآن و اهل بیت معصومین(ع)، شهادت گزینش مرگ سرخ متکی بر شناخت و آگاهی بر مبنای آزادی و اختیار در مبارزه علیه موانع تکامل و انحرافات فکری است که مجاهد با منطق و شعور و بیداری انتخاب می کند و روحیات یک ملت و تاریخ را تضمین می کند. وي افزود: در حقیقت، شهادت خون دوباره ای است که به کالبد نیمه جان جامعه وارد می شود، خون این عنصر خلیفه اللهی در نظام اجتماعی به عنوان گویاترین و مؤثرترین عامل تبلیغ صدق و صفا، حق و حقیقت آگاهی و سازندگی خواهد بود. صادقي نسب گفت: در اين رابطه رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود"فوق کلّ ذي برٍّ برٌّ حتي يقتل في سبيل الله، فاذا قُتِلَ في سبيل الله فليس فوقه برّ" بالاتر از هر خير و نيکي، خير و نيکي وجود دارد تا انسان در راه خدا کشته شود که بالاتر از کشته شدن در راه خدا، خير و نيکي يافت نشود.« وي افزود: حضرت اميراملؤمنين عليه‌السلام نيز در مقام دعا و درخواست از خداوند متعال عرضه مي دارد: نسأل الله منازل الشّهداء؛از خداوند جايگاه شهيدان را طلب مي‌کنم. وي گفت: شهادت پايان نيست، آغاز است، تولدي ديگر است در جهاني فراتر از آنکه عقل زميني به ساحت قدس آن راه يابد، تولد ستاره‌اي است که پرتو نورش عرصه زمان را در مي‌نوردد و زمين را به نور رب‌الارباب اشراق مي‌بخشد. امام جمعه گناباد گفت: برگزاری یادواره شهدا می تواند در انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان تاثیرگذار باشد و در اين راستا مطالعه ادبیات پایداری به نسل حاضر توصیه مي شود. روستای سقی در طول دفاع مقدس ، تعداد ۵ شهید را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است. برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پخش کلیپ، توزیع بسته های فرهنگی، مراسم خاطره خوانی، تقدیر از خاندان معظم شاهد و ایثارگر، مداحی و عزاداری از دیگر برنامه های اولین یادواره شهدای روستای سقی بود.


۱۳۹۳/۱/۱۷ - ۱۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن