تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820980993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال جديد و اميد به ارتقاي فرهنگي و اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ فروردين ۱۳۹۳ (۱۰:۹ق.ظ)
حمايت: سال جديد و اميد به ارتقاي فرهنگي و اقتصادي
به گزارش خبرگزاري موج، حمايت نوشت: تعطيلات نسبتا طولاني آغاز سال 1393 به پايان رسيد و پس از دو هفته که ميليون‎ها سفر در سراسر کشور يا بيرون مرزها توسط شهروندان ايراني انجام شد و اعضاي خانواده‎ها در کنار هم طعم شيرين همدلي وهمزباني را چشيدند و به شکل‎هاي مختلف صله ارحام بجا آوردند و از مهرباني ومحبت يکديگر سيراب شدند، بار ديگر فعاليت جدي جامعه ايران از سر گرفته شد.
در ايام تعطيلات نوروزي، هزاران مسئول در نيروهاي پليس، هلال احمر، بيمارستان‎ها، آتش‌نشاني، راه وترابري، اقامتگاه‌هاي عمومي و برخي مشاغل مرتبط ديگر، در حد توان خود خدمات‎دهي به مردم انجام دادند که جاي قدرداني دارد.
امسال هم همچون سنوات گذشته، در آغاز سال جديد رهبر معظم انقلاب اسلامي در راستاي راهبري کلان حرکت جامعه بسوي اهداف بلند، سال 93 را سال ارتقاي فرهنگ و اقتصاد کشورمان در بستر عزم ملي ومديريت جهادي و مشارکت همه جانبه مردمي تعيين کردند که طبيعتا از همين آغاز سال لازم است برنامه ريزي‎هاي مناسب براي تحقق اين اولويت انجام پذيرد.
رهبرمعظم انقلاب در گذشته به صراحت اعلام داشته‌اند که منظور از تعيين شعار هر سال، نصب يک سري بيلبورد در خيابان‎ها و اختصاص برخي هزينه‌هاي سنگين از طريق اجراي برخي سمينارها و برنامه‌هاي تکراري و تشريفاتي نيست بلکه هدف اين است که همه بخش‎هاي نظام و کشور اعم از دولتي و غير دولتي حرکت منسجم و جدي به سمت تحقق اولويت تعيين شده را در دستور کار خود قرار دهند و اين طور نباشد که هر بخش براي خود آهنگ و سازي جدا کوک کند و هم افزايي بهينه منابع و امکانات در جهت تعالي کشور صورت نگيرد.
با لحاظ اين واقعيت و از منظر دغدغه‌هاي عدالت‌خواهانه چند نکته را مي‌توان با مخاطبان در ميان نهاد.
نکته اول اينکه؛ بايد از ياد نبريم که توسعه واقعي و پايدار جامعه، فرآيندي همه جانبه است که نمي‎توان بدون حرکت و تلاش در همه ابعاد به وضعيت مطلوب رسيد. بدين معنا که اگر از هر جنبه توسعه جامعه غافل شويم لطمات بي‎شماري به ديگر جنبه‌هاي توسعه جامعه وارد خواهد شد. بنابراين اولويت‎دهي به ارتقاي فرهنگ و اقتصاد به معناي بي‌توجهي به ديگر ساحت‎هاي توسعه جامعه نبايد تلقي شود. علاوه بر اين بايد به شدت مراقب باشيم که برنامه ريزي‎ها و اقدامات ما در وادي آسيب‌هاي تجربه شده قبلي وارد نشود به عبارت ديگر،لازم است همه بخش‎هاي دولتي و غير دولتي مراقب اين مهم باشند که به نام پيشبرد راهبرد کلان سال 93 هزينه‎هاي بي‌ربط به بيت المال تحميل نکنند که اين گونه اقدام‌ها به نوعي خيانت به کشور و توهين به ناخداي کشتي انقلاب اسلامي و عموم ملت شريف ايران است.
نکته دوم اينکه از ياد نبريم که در سال گذشته قرار بود در کشورمان «حماسه سياسي و اقتصادي» بوقوع بپيوندد اما آنگونه که رهبر معظم انقلاب در اواخر سال به صراحت بيان کردند، اجراي «حماسه اقتصادي» در سال 92 به تاخير افتاد و به سال 93 موکول شد زيرا دولت جديد تمامي همّ و غمّ خود را بکار گرفت تا عوامل هرج ومرج در اقتصاد کشور را مهار کند و متغيرهاي تاثيرگذار داخلي و خارجي براي بهبود اقتصاد کشور را فعال سازد.
نکته سوم هم اينکه در سال جديد انتظار مي‎رود تلاش‎هاي نظام در بخش خارجي و مذاکرات هسته‌اي نيز به نتيجه برسد و جمهوري اسلامي با اثبات حقانيت خود بتواند نقش موثرتري در عرصه جهاني ايفا کند. قطعا يکي از نقش‎هاي مورد انتظار از جامعه ايران اين است که در صدد رفع بي عدالتي‌هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي در سطح جهان برآيد و پيام عدالت خواهي خود را در اقصي نقاط جهان به شکل عيني و ملموس عرضه دارد.
والبته کلام آخر اينکه در سال جديد از جامعه حقوقي انتظار مي‎رود که براي تحقق راهبردهاي بهبود وضعيت اقتصادي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي کشور راهکارهاي مناسب حقوقي را ارايه دهند تا فرآيندهاي تعالي جامعه ايران در عين قانونمندي و رعايت ضوابط عدالتخواهانه به سامان برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن