تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816160826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاروان طلا از تبریز وارد تهران شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
کاروان طلا از تبریز وارد تهران شد

کاروان طلا از تبریز وارد تهران شد
عبور کاروان طلا از خیابان‌های شاه‌رضا و فردوسی جلب توجه عابرین را کرده بود و در مسیر کاروان عده‌ای جمع شده و همه درباره طلاهای دریافتی از شوروی بحث می‌کردند.
به گزارش نامه نیوز، 18 خرداد 1334 روزی بود که کاروان طلا از شوروی به ایران تقدیم شد. این کاروان شامل 11 تن و 196 هزار گرم طلای خالص بود. خبر مربوط به ورود این کاروان به ایران و گفت‌وگو با رئیس بانک ملی ایران را که در روزنامه اطلاعات چاپ شده بود در ادامه بخوانید:

مقارن ظهر امروز کامیون‌های حامل طلا به تهران وارد شد و آقای سرگرد رجبیون که مسئولیت حمل طلا را به تهران داشت 191 جعبه طلا را به خزانه بانک ملی مرکز تحویل داد و رسید دریافت کرد. تیمسار سرتیپ قزل ایاغ معاون لشگر آذربایجان و فرمانده کاروان در مورد عزیمت از تبریز به تهران به خبرنگار ما اظهار کرد که کامیون‌ها و جیپ‌ها بدون توقف یکسره از تبریز به تهران وارد شده و برای تسریع در حرکت کاروان، قسمتی از جعبه‌های طلا به یک کامیون دیگر منتقل گردید و بالنتیجه پنج کامیون طلاهای دریافتی از شوروی را به مرکز وارد کرد.

ضمنا برای اینکه کاروان بتواند سریع‌تر حرکت نماید از آوردن زره‌پوش‌ها به تهران خودداری شد ولی در عوض به عده سربازان افزودند و تعداد جیپ‌ها نیز افزایش یافت. اعضای هئیت نمایندگی ایران نیز بلافاصله با ورود کاروان حامل طلا به تهران وارد شدند و در مراسم تحویل دادن طلاها شرکت نمودند.

دیروز صبح هنگامی که بانک ملی تبریز طلاها را به ارتش تحویل می‌داد از طرف لشکر آذربایجان یک بار دیگر مسئولیت مستقیم به آقای سرگرد رجبیون واگذار گردیده بود. به این جهت امروز وی از متصدیان خزانه بانک ملی رسید دریافت کرد و بدین ترتیب مسئولیت رسید خاتمه یافت. هنگام ورود کامیون‌های حامل طلا آقای ناصر مدیر کل بانک ملی و بعضی روسای ادارات بانک و همچنین عده زیادی از خبرنگاران جراید در محل خزانه حضور یافتند و در همان وقت انتقال جعبه‌ها از کامیون‌ها به خزانه شروع گردید.

نکته جالب توجه این است که عبور کاروان طلا از خیابان‌های شاه‌رضا و فردوسی جلب توجه عابرین را کرده بود و در مسیر کاروان عده‌ای جمع شده و همه درباره طلاهای دریافتی از شوروی بحث می‌کردند.

امروز نیز اقای ناصر مدیر کل بانک ملی ایران راجع به طلاهای تحویلی از دولت شوروی به بانک ملی ایران به خبرنگار خبرگزاری پارس اظهار داشتند: 11 تن و 196 هزار گرم طلای خالص که در روزهای دهم و یازدهم خرداد بوسیله نمایندگان رسمی دولت شوروی به نمایندگان ایران در جلفا تسلیم گردید ساعت 8 صبح دیروز پس از انجام تحویل و تحول لازم از خزانه بانک ملی تبریز به وسیله مامورین انتظامی تحت سرپرستی تیمسار سرتیپ قزل ایاغ به فرماندهی سرکار سرگرد رجبیون به تهران حمل گردید و مقارن ساعت 11 صبح امروز وارد تهران شده و فعلا در قسمت خزانه بانک ملی ایران نگهداری می‌شود. روز شنبه یا یکشنبه آینده از هئیت نظارت اندوخته اسکناس دعوت خواهد شد که در بانک ملی ایران حضور یافته و شمش‌های طلا را که به تعداد آن بالغ بر 947 شمش می‌باشد تحویل بگیرند و بعد از انجام این مراسم طلاها را در خزانه پشتوانه جای خواهیم داد.





1393/1/17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن