تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815288676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار گلستان: مدیریت استان باید به سمت مدیریت استراتژیک برود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار گلستان: مدیریت استان باید به سمت مدیریت استراتژیک برود گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: امروز مدیریت استان باید به سمت مدیریت استراتژیک برود که معتقدم از مصادیق بارز مدیریت جهادی در نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، همین مدیریت استراتژیک است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈحسن صادقلوˈ روز شنبه در اولین جلسه شورای اداری در سال جدید افزود: مدیریت استراتژیک دارای چهار پایه و اساس است که اساس اول این استکه ˈافقˈ را در برنامه ها و مدیریت ببینیم و اساس دوم این است که ˈفهم کامل و جامعی از شرایطی که در آن هستیم داشته باشیمˈ.
به گفته وی، ˈآسیب شناسی این موضوع که چرا الان در این نقطه هستیمˈ اساس و پایه سوم در این نوع مدیریت است و ˈترسیم روش ها و راه هایی که بتوان شرایط فعلی را به افق رساندˈ اصل و پایه چهارم در مدیریت استراتژیک می باشد.
وی تصریح کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در سال گذشته آن را مطرح کردند، امسال نیز ادامه داد و وظیفه شرعی و حاکمیتی ما ایجاب می کند که آن را عملیاتی کنیم.
وی ادامه داد: شعار سال مبنی بر ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ نیز بحث بسیار زیادی دارد که در عزم ملی تمام آحاد ملت باید در این مسئله وارد شوند، اما بخش ˈمدیریت جهادیˈ عنوان کلانی است که باید در همه امور برای مدیران و خدمتگزاران به مردم برجسته تر گردد.
نماینده عالی دولت در گلستان افزود: بحث مربوط به مرحله دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، نیز بخش بسیار مهم و قابل توجهی است که مدیران باید دقت در این زمینه داشته باشند.
صادقلو در ادامه گفت: در راستای اسناد بالادستی برای استان، مدیریت استراتژیک ترسیم و مدیریت سیستمی را بنا گذاشته ایم که اگر افرادی بیایند و بروند، درصد تغییر در این اسناد و مدیریت کمتر باشد، زیرا می توان با این مدیریت به توسعه استان کمک نمود.
استاندار گلستان افزود: تاکید در استان بر این است که باید اهداف سند بالادستی بر اساس نیازهای استان بومی‎ سازی شود تا با سیستمی کردن آن علاوه بر اجرای آن در حالت فعلی، این اسناد بالادستی بومی ‎سازی شده برای آیندگان نیز به کار بیاید.
وی تأکید کرد: ما با هم منشور واحدی به نام ˈمدیریت استراتژیکˈ را متفق می شویم، به طوری که اکنون از میان 67 واحد استانی، 46 واحد مدیریت استراتژیک واحدهای خود را پیشنهاد کرده اند و انتظار داریم مابقی واحدها نیز این برنامه مدیریتی را سریعتر ارسال نمایند.
به گفته صادقلو، با این مدیریت استراتژیک می توان خود را در مقیاس های کشوری بررسی کرد و البته باید بدانیم که شاخص های استان، تابع ظرفیت هایی است.
وی خطاب به مدیران استان با بیان این که از کارهای سال گذشته، رضایت کامل نداریم، گفت: مدیران باید طی دو هفته آتی، گزارش عملکرد خود را طی یک صفحه به همراه شرایط فعلی و رسیدن به آینده در راستای چهار پایه و اساس مدیریت استراتژیک هر کدام را در یک صفحه تحویل استانداری دهند تا سریعتر بتوانیم کتاب ˈمدیریت استراتژیک استانˈ را چاپ و منتشر کنیم.
وی در ادامه با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص جزیره آشوراده و مشخص شدن مرز استان و تقدیر از این دو مصوبه یادآور شد: البته دولت در بخش بودجه و تخصیص کمک های خوبی به استان داشته که یکی در زمینه همین طرح ˈاستان و استانداری مجازیˈ می باشد و دیگری مربوط به بحث ˈسدها و آبˈ در استان است که با توجه به حمایت های ویژه دولت تدبیر و امید، نیاز به مدیریت جهادی از سوی مدیران استانی داریم.
استاندار گلستان گفت: معتقدم مدیریت جهادی همراه با هدف متعالی به نتیجه خواهد رسید و نمی توان راهی در مدیریت رفت و هدفی نداشت.
صادقلو افزود: درست است که ˈمدیریت جهادیˈ تنها یک عنوان است، اما نظم، بی قراری برای کار، از پای ننشستن در جهت خدمت، حذف موانع، چابکی، داشتن ایمان به این که می توانیم بیشترین استفاده را از هزینه در صحنه بودن ببریم، تولید فکر و ایده نو در مدیریت جهادی بسیار مهم و ارزشمند است.
وی با اشاره به سخنان رییس جمهور در خصوص دانشگاه ها تصریح کرد: ما نیز باید بررسی کنیم که مقالات دانشجویان ما در استان، چه میزان کاربردی و کارآیی دارند که رؤسا و اساتید دانشگاه ها باید نسبت به این مسئله اهتمام جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: ˈپاک دستیˈ و ˈپاک چشمیˈ نیز یک حرکت منحصر به فرد در راستای تمام شاخص ها می باشد که به گفته رییس جمهور، اگر مدیر و یا افرادی این خصوصیات را نداشتند، در جا به جایی آن ها رحم نکنید که این مسئله پاک دستی و پاک چشمی بخشی از مدیریت جهادی می باشد.
صادقلو یادآور شد: امروز متاسفانه برخی از مدیران ما قدرت ˈریسک پذیریˈ را از دست داده اند، در صورتی که در مدیریت جهادی، مسئله مدیریت ریسک پذیری منطقی و مقبول از سوی یک مدیر مطرح می شود.
به گفته استاندار گلستان، با بدنه ساکن و روزمرگی نمی توان به مدیریت جهادی رسید، بلکه باید زمینه سازی در این خصوص صورت گیرد و یا بازبینی و ارزیابی در نیروها انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر مدیری هفت سال در یک اداره مشغول فعالیت بوده، دلیلی بر عوض کردن آن وجود ندارد، شاید بتواند کارها و ایده های نو از خود نشان دهد که باید این مدیر را حفظ کرد، اما اگر یک مدیری خود را خالی کرده باشد، بهتر است خودش زودتر استعفا دهد و برود که البته مدیران بابرنامه باید در نیروهای خود بازبینی داشته باشند.
استاندار گلستان با تاکید بر این که بازدید سرزده در سرلوحه کار ما قرار دارد، افزود: در راستای خدمت و کار در نظام جمهوری اسلامی، مردم باید ویژه بینی شوند و به مسائل آنها رسیدگی کنیم، اگر به مشکلات مردم در ادارات رسیدگی نکنیم، مردم به سوی استانداری سرازیر خواهند شد و ما نمی توانیم به فکر توسعه و رشد استان باشیم و از سوی دیگر، نیازی نیست یک مدیر همه کارها را انجام دهد، بلکه می تواند برخی امور و کارها را به معاونین واگذار نماید.
وی تاکید کرد: عمل خوب در پنهان ‎ترین حالت خود زیبایی خودش را نشان خواهد داد و عمل زشت نیز در پنهانی ‎ترین حالت نمایان خواهد شد، بنابراین تمامی مدیران و مسئولان با یک عزم جدی و منطقی بر داشتن مدیریت استراتژیک و جهادی اهتمام ورزند تا تحقق شعار سال با سرعت بیشتری در عرصه عمل نمایان شود.
7467/602
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن