تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799157363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همزمان با سراسر کشور طرح آرامش بهاری در مازندران به کار خود پایان داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همزمان با سراسر کشور
طرح آرامش بهاری در مازندران به کار خود پایان داد
طرح نوروزی آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در استان مازندران با استقبال پرشور زائران و مسافران نوروزی به کار خود پایان داد.

خبرگزاری فارس: طرح آرامش بهاری در مازندران به کار خود پایان داد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، طرح نوروزی آرامش بهاری یکی از طرح‌های زیبای سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است که برای چهارمین سال متوالی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص سراسر کشور برگزار شد. از این رو سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طرح آرامش بهاری را در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌های تابع پایه‌ریزی و اجرایی می‌کند. 250 بقعه و امامزاده مازندران در ایام نوروز امسال مجری طرح آرامش بهاری بودند که امامزادگان و بقاع متبرکه استان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی به استقبال سال‌نو رفتند. طرح آرامش بهاری در مازندران همزمان با سراسر کشور از 28 اسفند با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در 250 بقعه و امامزاده مازندران آغاز به‌کار کرد. مردم ولایتمدار مازندران با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری استان سال جدید خود را در جوار خاندان ائمه اطهار(ع) آغاز کردند. آیین لحظه تحویل سال‌نو یکی از ویژه‌برنامه‌های طرح آرامش بهاری در مازندران بود که در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان با حضور پرشور مردم، زائران و مسافران نوروزی برگزار شد.

آیین لحظه تحویل سال‌نو امسال به صورت ویژه در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری با حضور پرشور مردم، زائران و مسافران نوروزی برگزار شد. مراسم تحویل سال‌نو با حضور آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، علیرضا یونسی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف مازندران، جواد واحدی فرماندار ساری و حجت‌الاسلام مسعود قربانی رئیس اداره اوقاف ساری برگزار شد. یکی از نکات قابل توجه برپایی سفره هفت‌سین فاطمی در امامزادگان مازندران بود که این اقدام برای اولین بار در امامزادگان استان مازندران برپا شده است. برپایی خیمه‌های معرفت یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران بود که در 25 امامزاده و بقعه متبرکه مجری طرح آرامش بهاری استان برپا شد.

این خیمه‌ها از ابتدای آغاز به‌کار خود در امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری مورد استقبال مسافران و مهمانان نوروزی قرار گرفت که به علت استقبال پرشور زائران و مسافران نوروزی سه خیمه دیگر به 25 خیمه معرفت طرح آرامش بهاری مازندران افزوده شد. حضور ائمه جمعه شهرستان‌های استان مازندران در خیمه‌های معرفت و اجرای ویژه‌برنامه‌های طرح آرامش بهاری یکی دیگر از نکات قابل توجه این طرح در ایام نوروز در امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران بود. یکی دیگر از شاخصه‌های استقبال پرشور مسافران و مهمانان نوروزی از امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران حضور مسئولان کشور از اجرای طرح آرامش بهاری در مازندران بود. علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با حضور در آستان امامزاده جمشیدکیا سلطان(ع) رویان از برپایی خیمه معرفت و اجرای طرح آرامش بهاری در این امامزاده بازدید به عمل آورد. همچنین آیت‌الله حسن صانعی نماینده ولی فقیه و سرپرست بنیاد 15 خرداد و حجت‌الاسلام مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی ایران از بقعه ناصرالحق آمل بازدید کردند. یکی دیگر از نقاط قوت اجرای طرح آرامش بهاری در مازندران، حضور توریست‌هایی از کشورهای آسیای میانه در امامزادگان مازندران بود. در روزهای ابتدایی آغاز طرح آرامش بهاری در مازندران، امامزاده عباس(ع) ساری میزبان یک زوج توریست اهل یکی از کشورهای آسیای میانه بود. همچنین یک کاروان 20 نفره از کشور یمن از اجرای طرح آرامش بهاری و بقعه بازسازی شده ناصرالحق آمل بازدید کردند. ثبت نخستین وقف جدید کشور در مازندران یکی دیگر از نکات قابل توجه طرح آرامش بهاری و برپایی خیمه معرفت در استان بود. این وقف جدید به موجب ارائه مشاوره وقف در خیمه معرفت طرح آرامش بهاری شهرستان نوشهر ثبت شده است.

همچنین برپایی خیمه معرفت در سواحل دریای مازندران یکی دیگر از نکات قابل توجه طرح آرامش بهاری در مازندران بود که این اقدام برای نخستین بار در سطح کشور در مازندران صورت گرفته است. خیمه سلامت یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های اداره کل اوقاف مازندران در امامزادگان شاخص استان بود که در ایام تعطیلات نوروزی در امامزاده عباس(ع) ساری، امامزاده قاسم (ع) بابل، امامزاده عبدالله (ع) آمل، امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر، امامزاده قاسم(ع) محمودآباد و امامزاده بسمل (ع) رامسر برپا شد. در این خیمه‌ها مسافران، مهمانان نوروزی، زائران و شهروندان مازندرانی به صورت رایگان در قالب طرح آرامش بهاری و از سوی پزشکان مجرب ویزیت رایگان شدند.

در روز 13 فروردین که روز ملی طبیعت نامگذاری شده است، مردم علوی مازندران در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان حضور یافتند و این روز را از خانه خود به‌در کردند. حجت‌الاسلام ستار علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با بیان اینکه همه ساله امامزادگان مازندران در ایام سال جدید میزبان مسافران نوروزی هستند، افزود: مردم ولایت‌مدار مازندران با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه استان سال جدید خود را آغاز کردند. *اجرای طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه سازمان اوقاف کشور طرح آرامش بهاری را در امامزادگان پایه‌ریزی کرده است، افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران مجری طرح آرامش بهاری در امامزادگان مازندران است. این مسئول با بیان اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تقویت باورهای دینی و بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان در ایام نوروز از اهداف طرح آرامش بهاری است، افزود: به جهت ارتقاء سطح فرهنگی زائران و مسافران نوروزی و نیز ترویج سنت‌های اصیل اسلامی، مراسم ویژه تحویل سال‌نو در جوار امامزادگان استان مازندران برگزار شد. *پایان طرح آرامش بهاری در 15 فروردین علیزاده با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال‌نو در جوار بقاع متبرکه با حضور ائمه جمعه، روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف جامعه برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم با قرائت قرآن و با حضور قاریان ممتاز، سخنرانی، اجرای برنامه‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، قرائت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال‌نو برگزار شد.

وی تصریح کرد: امسال برای چهارمین سال متوالی طرح آرامش بهاری در استان همزمان با دیگر استان‌های کشور با نزدیکی به سال جدید نوروزی اجرایی شد. این مسئول با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در مازندران همزمان با سراسر کشور از 28 اسفندماه آغاز به‌کار کرد، افزود: طرح آرامش بهاری با پایان مسافرت‌های نوروزی مسافران در 15 فروردین‌ماه به کار خود پایان داد. *اجرای طرح آرامش بهاری در 250 امامزاده مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه امامزادگان مازندران جایگاه مناسبی در بین مسافران نوروزی پیدا کرده است، افزود: 250 امامزاده مازندران مجری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز امسال بود. علیزاده به برپایی 28 خیمه معرفت در امامزادگان مازندران اشاره کرد و بیان داشت: خیمه‌های معرفت در امامزادگان شاخص مازندران با هدف خدمت‌رسانی فرهنگی به عموم زائران و مسافران به ویژه نسل نوجوان و جوان برپا شد. *حضور 150 روحانی مبلغ در امامزادگان شاخص مازندران وی به حضور 150 روحانی مبلغان اعزامی از قم و بومی در امامزادگان مازندران اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های همه واقف باشیم و ایستگاه‌های مشاوره وقف در خیمه‌های معرفت فعالیت کردند. علیزاده برپایی ایستگاه پاسخ به شبهات دینی را از دیگر فعالیت‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از 800 سوئیت‌ و زائر سراهای امامزادگان مازندران به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی کردند. وی تصریح کرد: ایستگاه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، سیمای عفاف و حجاب، برپایی غرفه‌های مشاوره دینی، مشاوره وقف، تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی اسلامی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری در امامزادگان شاخص مازندران است. *اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه طرح سوگواره یاس نبوی و آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی ادغام شده است، افزود: در ایام تعطیلات نوروزی سعی شد حرمت و کرامات عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) در ایام نوروز حفظ شود. علیزاده اظهار داشت: مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شب و روز شهادت این بانوی بزرگوار در امامزادگان شاخص استان مازندران همراه با برنامه‌های سوگواری و عزاداری همراه با سخنرانی، مرثیه‌سرایی، دسته‌روی هیات مذهبی و شام غریبان برگزار شد. وی بیان کرد: همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در عصر روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در 35 امامزادگان شاخص استان برگزار شد. علیزاده از ثبت پنج وقف جدید از ابتدای سال تاکنون در مازندران خبر داد و بیان داشت: ارزش تقریبی این موقوفات به حدود 5 میلیارد ریال می‌رسد. وی به زیارت 9 میلیون مسافر نوروزی از امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران اشاره کرد و بیان داشت: به 3 میلیون مسافر نوروزی در امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری مازندران خدمات رفاهی ارائه شد.

به گزارش فارس، طرح آرامش بهاری در مازندران با حضور آیت‌الله طبرسی در 28 اسفند آغاز به‌کار کرده بود و این طرح شب گذشته با حضور استاندار مازندران در امامزاده عباس(ع) ساری به کار خود پایان داد. انتهای پیام/86031/ر40

93/01/16 - 12:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن