تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814682427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح مسیر سبز در نوروز 94 برای همه استانها اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طرح مسیر سبز در نوروز 94 برای همه استانها اجرا می شود تهران - ایرنا - مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از گسترش اجرای طرح مسیر سبز از شش استان فعلی به تمامی استانهای کشور در نوروز 94 خبر داد.


محمد درویش روز شنبه درباره طرح «مسیر سبز، ساحل پاک» که امسال برای اولین بار به صورت آزمایشی در شش استان کشور به اجرا درآمده است، به خبرنگار علمی ایرنا گفت: این طرح از 26 اسفندماه 92 در استان های تهران، البرز، قزوین، گلستان، مازندران و گیلان آغاز شده است و تا 16 فروردین ماه (پایان تعطیلات نوروز 93) ادامه خواهد داشت.
وی میانگین آمار گردشگران نوروزی این شش استان را حدود 20 میلیون نفر ذکر کرد و اظهار داشت: در اجرای این طرح از توان تشکل های مردم نهاد
(سمن ها)، پلیس راهور و استانداری های این شش استان بهره گرفته ایم و جلسات هماهنگی متعددی دراین زمینه برگزار کرده ایم.
درویش توضیح داد: در طرح «مسیر سبز، ساحل پاک» بسته های آموزشی و فرهنگی ویژه حفاظت از محیط زیست، در محورهای مبادلاتی شش استان تهران، البرز، قزوین، گلستان، مازندران و گیلان دراختیار گردشگران قرار می گیرد که در این بسته ها آموزش های لازم برای نگهداری از طبیعت ارائه شده است.
به گفته وی، نتایج اجرای طرح آ‍زمایشی مسیر سبز در گردهمایی استانداران این شش استان و مسوولان محیط زیست در اردیبهشت ماه امسال مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از برطرف شدن ایرادات احتمالی و اصلاحات لازم در تابستان نیز به اجرا گذاشته خواهد شد.
مدیرکل آموزش سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای طرح مسیر سبز در تمام استانهای کشور در نوروز 94 خبر داد.
وی ادامه داد: در این طرح، کیسه هایی زباله مخصوص درون خودرو دراختیار رانندگان قرار می گیرد تا زباله های خود را در آن ریخته و در جای مناسب تخلیه کنند و درعین حال سطل های زباله نیز در کنار جاده ها نصب می شود.

**رفتگران طبیعت خردادماه امسال گردهم می آیند
درویش با بیان اینکه افراد داوطلب با عنوان «رفتگران طبیعت» نیز در اجرای طرح مسیر سبز با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری دارند، گفت: جمع آوری زباله ها با همکاری رفتگران طبیعت، نه تنها از گردشگران سلب مسوولیت نمی کند بلکه مسوولیت آنها را سنگین تر خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: مردم باید توجه کنند هر زباله ای که بر زمین می افتد باید یک هموطن دیگر وقت خودش را برای برداشتن آن صرف کند.
این مقام مسوول محیط زیست، بررسی نتایج طرح آزمایشی «مسیر سبز، ساحل پاک» را از جمله محورهای همایش آتی رفتگران طبیعت عنوان کرد.
همایش سراسری رفتگران طبیعت قرار است خردادماه امسال در استان چهار محل و بختیاری برگزار شود.
علمی (4)**1055**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن