تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814729891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برداشت ناصحيح از فرهنگ امر به معروف آسيب جدي جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ فروردين ۱۳۹۳ (۱۸:۳۸ب.ظ)
توليت مسجد مقدس جمکران: برداشت ناصحيح از فرهنگ امر به معروف آسيب جدي جامعه است توليت مسجد مقدس جمکران برداشت ناصحيح از فرهنگ امر به معروف را آسيب جدي جامعه دانست و گفت: نهي از منکر مبارزه با گناهکار نيست بلکه مبارزه با گناه و فساد است آن هم براي نجات گناهکار.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدحسن رحيميان در مراسم گرامي‏داشت شهيد حجت الاسلام علي خليلي، آمر به معروف و ناهي از منکر که با حضور باشکوه مردم نمازگزار در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، از مردم خواست به صورت جدي براي ترويج امر به معروف و نهي از منکر اقدام کنند.
وي با اشاره به اين که اگر همه جامعه امر به معروف را ترک کنند در برابر پيامدهاي آن مسئوليت مستقيم دارند، اظهار داشت: همه مديران نظام اسلامي در برابر اين فريضه الهي مسئوليت دارند.
توليت مسجد مقدس جمکران گفت: هر کس به اندازه تمکن و توان خود بايد در اجراي فريضه الهي امر به معروف سهيم باشد؛ ترويج امر به معروف به فرد خاصي تعلق ندارد و تمام افراد جامعه حتي رييس جمهور و وزرا بايد توان خود را به ميدان آورند.
وي با اشاره به اين که افراد جامعه اسلامي چهار وظيفه اساسي دارند، به تشريح اين وظايف پرداخت و خاطرنشان کرد: اقامه نماز، امر به معروف و نهي از منکر و پرداخت زکات مي تواند جامعه را از زشتي هاي اخلاقي دور سازد؛ به ويژه نماز که دستاورد اصلي اش تحقق امر به معروف است.
حجت الاسلام والمسلمين رحيميان به شيوه تذکر لساني در جريان امر به معروف و نهي از منکر اشاره کرد و ابراز داشت: تذکر لساني در توان همه است و بايد همراه با احترام، مهرباني و دلسوزي نسبت به تارک معروف صورت گيرد.
وي برداشت ناصحيح از فرهنگ امر به معروف را آسيب جدي جامعه دانست و گفت: نهي از منکر مبارزه با گناهکار نيست بلکه مبارزه با گناه و فساد است آن هم براي نجات گناهکار؛ از اين رو امر به معروف و نهي از منکر راهي براي کمال و سعادت افراد غافل است و نبايد برداشت شود آمر به معروف نسبت به گناهکار غرض شخصي و دشمني دارد؛ حرکت آمران به معروف و ناهيان از منکر عين دلسوزي و مهرباني است.
توليت مسجد مقدس جمکران با بيان اين که در سال هاي گذشته 25 نفر در ميدان امر به معروف و تذکر به مرتکبين منکر به شهادت رسيدند، تصريح کرد: گناه شهادت اين شهدا فقط به گردن قاتلان آنان نيست؛ اگر فرد فرد ما امر به معروف مي کرديم شهداي امر به معروف تنها نمي ماندند.
وي ادامه داد: امر به معروف غريبانه و عدم ورود ديگران به صحنه، زمينه را براي جسارت اشرار و اراذل فراهم مي کند.
حجت الاسلام والمسلمين رحيميان با اشاره به رهنمودهاي رهبر انقلاب اسلامي مبني بر اين که اگر همه در امر به معروف نقش داشته باشند بساط منکر در جامعه اسلامي برچيده خواهد شد، بيان داشت: اوليا و انبياي الهي هم نگران جامعه خود بودند و مي دانستند عدم ترويج امر به معروف و نهي از منکر غضب الهي را به همراه دارد اگر مؤمنان هم شاهد گناه باشند و در برابر آن سکوت کنند مشمول عذاب الهي مي شوند.
وي حضور بانوان نمازگزار در مسجد مقدس جمکران را فرصتي براي تقويت ايمان و گام برداشتن به سوي سبک زندگي فاطمي دانست و گفت: جامعه اسلامي ايران عموما زنان پاک سرشت و پاکدامني دارد اما بيشتر بدحجابي‌ها از غفلت است که بايد با يادآوري و تذکر دلسوزانه آن غفلت را برطرف کرد.
وي در پايان درباره اندوه و بي تابي حضرت زهرا(سلام الله عليها) بيان داشت: حضرت از تغيير مسير تاريخ و جناياتي که بر مؤمنان و مستضعفان جهان پيش مي آيد نگران بودند، ضربت امير مؤمنان(عليه السلام) و شهادت امام حسين(عليه السلام) نشانه انحراف تاريخ و آغاز فجايع است، اگر آن انحراف صورت نمي گرفت امروز سر مسلمانان و شيعيان را نمي برديند و جريان فلسطين، بحرين و سوريه پيش نمي‏آمد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن