تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815168631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز ملی فناوری هسته‏ای روز مردم ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه چناران: روز ملی فناوری هسته‏ای روز مردم ایران است چناران- ایرنا- امام جمعه چناران گفت: روز ملی فناوری هسته‏ای روز مردم ایران است که با استقامت بدان دست یافته اند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلامˈمظفر تاجیˈ در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر چناران، افزود: کشورهای زورگو و قدرتمند، دانش هسته‏ای را امتیازی انحصاری برای خود می‏دانستند و تصور نمی‏کردند روزی دانشمندان جوان ایرانی با اتکا به دانش و امکانات بومی این انحصار را بشکنند.
وی اظهار کرد: دستاوردهای گسترده ایران در عرصه هسته‏ای از تأسیس مراکز هسته‏ای اصفهان، نطنز، اراک، بندرعباس، فردو و تولید نسل‏های دوم، سوم سانتریفیوژ ، ساخت مرکز آب سنگین اراک نمادی از قابلیت‏ها و ظرفیت‏های بالای نسل جوان ایرانی است.
وی گفت: انحصارات و موانع فیزیکی و روانی نظام‏های سلطه قادر به شکست اراده ملت‏ها نخواهند بود زیرا پیشرفت ایران در عرصه فناوری صلح‏آمیزهسته‏ای امروز به مرزی رسیده است که قدرت‏های سلطه جو که زمانی اصرار بر توقف کامل این فعالیت‏ها داشتند، امروز حتی از این موضع خود نیز عقب نشسته‏اند.
حجت الاسلام تاجی افزود: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران تنها هدف خود از غنی‏سازی اورانیوم را تولید سوخت اتمی مورد نیاز برای نیروگاه‏های اتمی و مصارف صلح‏آمیز عنوان کرده است، غرب و در صدر آن آمریکا، هدف از تصویب تحریم‏ها بر علیه ایران را واداشتن این کشور به متوقف ساختن غنی‏سازی اورانیوم قرار داده است.
وی تاکید کرد: واقعیت مسلم این است که ساکنان کاخ سفید حتی فعالیت هسته‏ای صلح‏آمیز ایران را در چارچوب موازین قانونی و بین‏المللی نیز قبول ندارند و چنین توجیه می‏کنند که اگر ایران به فناوری هسته‏ای دست یابد، این امر به چالش کلیدی سیاست خارجی آمریکا تبدیل خواهد شد.
امام جمعه چناران با اشاره به سالروز قطع رابطه ایران با آمریکا نیز گفت:این قطع رابطه فرصت را برای جهش علمی و عملی ایران در زمینه های مختلف فراهم کرد و باعث شد که ایران در بسیاری از زمینه ها جزو چند کشور برتر دنیا باشد.
حجت الاسلام تاجی با اشاره به دشمنی های آمریکا و غرب علیه ایران گفت:علی رغم حسن نیت ایران در مذاکرات هسته ای متاسفانه در همین هفته، شاهد بودیم فرمانده نظامی آمریکا باز هم از گزینه نظامی روی میز سخن گفت .
وی اظهار کرد: مسائل ایران و غرب منحصر به هسته ای باقی نمانده و کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا قطعنامه ای در قبال ایران را تصویب و برای تأیید نهایی به پارلمان اروپایی ارایه کرده و طی آن ادعا نموده که نقض حقوق بشر در ایران ادامه دارد.
امام جمعه چناران گفت: غرب و آمریکا صرفا به دنبال بهانه جویی از ایران اسلامی هستند و نمی خواهند گامی به نفع مردم ایران بردارند.
حجت الاسلام مظفر تاجی با اشاره به شهادت حضرت فاطمه(س) افزود:شخصیت و مکتب حضرت زهرا (س) الهام گر یک اندیشه سازنده برای انسان ها است، این اندیشه متعالی و سازنده انسان را به سوی رشد و تعالی و شکوفایی ارزش ها و قوای انسانی فرا می خواند تا وی برای اسلام و جامعه، فردی مفید و ارزشمند باشد.
وی اظهار کرد: مکتب فاطمه(س) به دختران و زنان ما می آموزد که مسوولیت شناس و مسوولیت پذیر باشند و بدین نکته اساسی در زندگی خود توجه کنندکه هر کسی باید در روز قیامت، پاسخگوی اعمال و استعدادهای خود باشد.
وی اضافه کرد: حیات حضرت فاطمه(س) به همه می آموزد که تنها در مسیر خدا گام بردارند، برای او زندگی کنند، لحظه ای از عمر و استعداد خود را در بطالت و بیهودگی صرف نکنند، برای زندگی و لحظات خویش برنامه ریزی داشته باشند و لحظه ای از مجاهدت در راه خدا و خدمت به مردم فروگذار ننمایند.
امام جمعه چناران گفت: حضرت فاطمه(س) به همه می آموزد چگونه از یک زندگی طیبه و حیات پربار انسانی برخوردار گردند، راه قرب به خدا و تکامل انسانی را بپیمایند و جز در راه و فداکاری برای اسلام گام برندارند.
/7504/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن