تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818913900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدبيني‌هاي پيش از مذاكرات و خوش‌بيني‌هاي بعد از آن!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بدبيني‌هاي پيش از مذاكرات و خوش‌بيني‌هاي بعد از آن!
مذاكرات كارشناسي جديد همچون دوره هاي قبل (به استثناي دور اول) با موجي از نااميدي آغاز شده و نگاه مثبتي به آن نيست. اما مسئله اين است كه همچون دوره هاي قبل بلافاصله پس از پايان مذاكرات موج خوش بيني جايگزين بدبيني ها مي شود!
دور جديد مذاكرات هسته اي در سطح كارشناسي از روز پنج شنبه در وين اتريش آغاز شده و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت. اخبار حكايت از آن دارد كه اين نشست جاده صاف كن نظرات سياسي در مذاكرات رسمي خواهد بود كه روز دوشنبه (18 فروردين) به رياست محمد جواد ظريف و كاترين اشتون آغاز خواهد شد.

نزديك كردن نظرات براي اين است كه طرف ها به سمت «توافق نهايي» پيش بروند. توافقي كه قرار است تا 29 تيرماه (20 ژانويه) مشخص شود و علارغم پيشرفت هاي حداقلي در دوره هاي گذشته هنوز اميدواري چنداني در آن ديده نمي شود. اين كم‌اميدي بيش از همه در طرف مقابل بخصوص در حوزه آمريكايي است.

مذاكرات كارشناسي جديد همچون دوره هاي قبل (به استثناي دور اول) با موجي از نااميدي آغاز شده و نگاه مثبتي به آن نيست. اما مسئله اين است كه همچون دوره هاي قبل بلافاصله پس از پايان مذاكرات موج خوش بيني جايگزين بدبيني ها مي شود!

اين تغييرات مي تواند نشانگر آن باشد كه در «ميانه» مذاكرات «توافق هايي رخ مي دهد» كه البته بر اساس توافقات اوليه بايد «محرمانه» بماند. طبق محرمانه ماندن مذاكرات، اين بدبيني پيش از مذاكرات و خوش بيني هاي بعد از آن همواره رخ داده است. بنابراين انتظار مي رود كه در اين دور نيز «همه چيز به خوبي و خوشي» به پايان برسد و مذاكرات به سمت توافق نهايي تا 29 تيرماه نزديك شود كه مسئله اصلي همان محرمانه ماندن مذاكرات و مشخص نشدن محتواي اصلي آن است كه وزير امور خارجه تاكيد دارد حتي اگر استيضاح شود جزئيات را افشاء نخواهد كرد.

البته در اين دور از مذاكرات يك متغير اصلي ديگر نيز اضافه شده كه از دل گروه 1+5 (روسيه،‌ چين، آمريكا،‌ انگليس،‌ فرانسه،‌ آلمان) درآمده است و آن تعميق اختلافات روسيه و آمريكا بر سر بحران اوكراين است كه به ديگر مسائل بين المللي تسري يافته است. حال بايد ديد اين مسئله چه تاثيري در مذاكرات هسته اي خواهد داشت و آيا كشورهاي مختلف بار ديگر به اين «خوش بيني بعد از مذاكرات» كمك مي كنند!



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: 15 فروردين 1393 - 15:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن