تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819082297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زلزله وحشتناک، اما کم تلفات در شیلی!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: زلزله وحشتناک، اما کم تلفات در شیلی!
در ساعت ۴۶ :۲۰ سه شنبه ۱۲ فروردین به وقت محلی شیلی زلزله‌ای با بزرگای ۲. ۸ در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری ساحل غربی این کشور رخ دادو در یادداشت حاضر تلاش می‌شود تا به ابهامات و سوالهایی که در این زمینه ایجاد شده پاسخ داده شود. ۱- چرا زلزله‌ای با این قدرت، چنین تلفات انسانی کمی به بار آورده است؟ ۲- آیا دولت و مردم شیلی برای آمادگی در برابر زلزله اقدامات خاصی انجام داده‌اند؟
کد خبر: ۳۹۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵ - 04 April 2014



زلزله وحشتناک، اما کم تلفات در شیلی!
تلفات گزارش شده در این زلزله در ‌‌نهایت ۶ نفر بوده است. بخشی از این مساله به دلیل آن بوده است زلزله در ساعات آغازین شب "۴۶: ۲۰ به وقت محلی" رخ داد و مثلا در ساعات نیمه شب به وقت محلی به وقوع نپیوسته است.


به گزارش "تابناک" به نقل از خبر آنلاین نکته و دلیل دیگر مسائلی است که از نظر مکان و عمق کانونی زلزله و شدت زمین لرزه، و بافت مسکونی در نزدیکی ایکوایکه، و میزان توسعه یافتگی شیلی در حدود سه دهه اخیر پرواضح است.


کشور شیلی از کشورهای نسبتا پیشرفته در زمینه مطالعات زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و مدیریت بحران است. متخصصان این کشور از دانشمندان شناخته شده در دنیا هستند.


مثلا استاد دکتر رائول ماداریاگا که استاد به نام زلزله‌شناسی در دانشگاه پاریس است (و اکنون بازنشسته شده) تبار شیلیایی دارد. در زمینه‌های علمی این کشور در عرصه‌های بین الملی بسیار فعال است به نحوی که شانزدهمین کنفرانس جهانی مهندسی زلزله در شهر سانتیاگو در سال ۲۰۱۶ در این کشور برگزار می‌شود.


از نظر توسعه زیرساختهای مناسب نیز در سالهای اخیر هم از نظر ایجاد سامانه هشدار پیش هنگام سونامی و هم ایجاد سازمان مستقل برای مساله مدیریت سانجه (ONEMI) شیلی کارنامه مثبتی دارد. همچنین آیین نامه‌های ساختمانی زلزله در این کشور به طور منظم به روز می‌شود. 


دولت شیلی هم از نظر توسعه کارآمدی و هم از نظر مهار فساد اداری موفق‌ترین دولت در آمریکای جنوبی در دهه گذشته بوده است.


این جنبه‌های مختلف در توسعه کمک کرده است که در زلزله‌های مهم اخیر به ویژه زلزله ٢٧ فوریه ٢٠١٠ ساحل بیو بیو در شیلی با بزرگای ٨. ٨ (که موجب مرگ حدود ۵٧٠ نفر و حدود ٣٠ میلیارد دلار خسارت شد) و یکی از مهم‌ترین زلزله‌ای ابتدای سده بیست و یکم است، بیشتر خسارت مالی به این کشور وارد شود تا خسارت جانی (شاخص و معیاری که بیشتر به کشورهای صنعتی پیشرفته لرزه خیز مانند آمریکا و ژاپن شبیه است تا کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگتر، لطفاً روی آنها کلیک کنید




































ارتباط با صفحه عکس
[email protected]


















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


تصویری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن