تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820771909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد «بیشکک» میزبان همایش پیشگیری از تروریسم+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
«بیشکک» میزبان همایش پیشگیری از تروریسم+عکس
بیشکک این روزها میزبان کارشناسان و نمایندگان کشورهای منطقه در قالب همایشی تحت عنوان تبادل‌ تجربه در زمینه پیشگیری از تروریسم بود.

خبرگزاری فارس: «بیشکک» میزبان همایش پیشگیری از تروریسم+عکس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در روزهای 13 و 14 فروردین یک کنفرانس منطقه‌ای با عنوان «تبادل‌تجربه در زمینه استفاده از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تروریسم» در هتل «حیات» در پایتخت قرقیزستان برگزار شد.

در این کنفرانس که با مشارکت سازمان ملل متحد، سازمان شانگهای، سازمان امنیت و همکاری اروپا و با حضور نمایندگان کشورهای آسیای مرکزی و 3 کشور جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و پاکستان و کارشناسانی از کشورهای هلند، انگلستان، روسیه، سنگاپور برگزار گردید، در مورد راه‌های پیشگیری از افراط‌گرایی خشن و تروریسم بحث و تبادل‌نظر شد. از جمله نگرانی‌های مشترک مطرح شده در این کنفرانس، گسترش افراطی‌گری و تروریسم به علت منازعات موجود منطقه‌ای بود.

اکثر کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس نسبت به عزیمت افراد تندرو به بهانه جهاد به مناطق منازعه خصوصا سوریه و افغانستان ابراز نگرانی کرده و در مورد اینکه این افراد در بازگشت از این مناطق خود منبعی برای تلبیغ و اشاعه افراطی‌گری خواهند شد، هشدار دادند. شرکت‌کنندگان همچنین در مورد سوء‌استفاده روزافزون گروه‌های افراطی و تروریستی از رسانه‌های تصویری و اینترنت برای انتشار پیام‌های افراط‌گرایانه و خشن و نیز عضوگیری برای اقدامات تروریستی به تبادل‌نظر پرداخته و راه‌های برخورد مناسب با وب‌سایت‌هایی که اقدام به تبلیغ و ترویج افراطی‌گری و تروریسم می‌کنند را مورد بررسی قرار دادند. علاوه بر این، کارشناسان شرکت‌کننده تجارب خود را در مورد شیوه‌های اصلاح افراد افراطی و جذب مجدد اعضای گروه‌های تروریستی به جامعه مطرح کردند.  

«اسماعیل بقایی» نماینده کشورمان نیز در این همایش با اشاره به تجربه طولانی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم، شرایط خاص جغرافیایی کشورمان که در مجاورت منازعات مزمن منطقه‌ای و ترانزیت مواد مخدر قرار گرفته است را خاطرنشان نمود و تأکید کرد که یکی از دلایل و علل اصلی گسترش تروریسم و افراطی‌گری در سال‌های اخیر، درگیری‌های نظامی تحمیل شده بر منطقه از خارج بوده و بنابراین لازم است کشورهایی که در بروز این وضعیت مقصر بوده‌اند نیز به مسئولیت‌های خود عمل کنند.  

.  نماینده کشورمان همچنین با اشاره به نقش برخی رسانه‌های رسمی در سخنگویی گروه‌های تروریستی و پخش پیام‌ها و تصاویر اقدامات تروریستی آنها با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی کشورهای هدف، خواستار تدوین قواعد و مقرراتی برای جلوگیری از سوء‌استفاده گروه‌های افراطی از رسانه‌ها برای تبلیغ اقدامات و دیدگاه‌های تروریستی و افراطی گردید. وی در ادامه تأکید کرد که آزادی مطبوعات یا آزادی بیان نباید دستاویزی برای سخنگویی گروه‌های تروریستی شود.  

نماینده کشورمان همچنین ضمن تبیین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم و تدابیر قانونی اتخاذ شده در این خصوص از جمله مواد قانونی مربوطه در قانون مجازات اسلامی، قانون مبارزه با پولشویی و نیز فعالیت‌های گسترده «واحد اطلاعات مالی» وزارت امور اقتصاد و دارایی در سطح ملی و منطقه‌ای و با اشاره به ابتکار پیشنهادی ریاست محترم جمهوری برای مبارزه با افراطی‌گری خشن، تصویب قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص توسط مجمع عمومی در تاریخ 18 دسامبر 2013 با عنوان «جهان عاری از افراطی‌گری خشن» (قطعنامه شماره 127) را نشانگر اشتراک‌نظر بین‌المللی در مورد جدی بودن خطر افراطی‌گری خشن دانست و ضرورت همکاری بین‌المللی برای مقابله با این معضل را یادآور شد.

در این همایش ضمن ابراز تأسف از اینکه برخی گروه‌های افراطی و تروریستی برای بسیج هواداران خود و فراهم کردن فضای روانی لازم برای اقدامات خشونت‌آمیز توسط آنها به مفاهیم مذهبی متوسل می‌شوند، بر این نکته تأکید شد که نباید ناخواسته در دام گروه‌های افراطی و تروریستی افتاد و افراطی‌گری را به اسلام و تعالیم اسلامی نسبت داد. این کنفرانس با تصویب مجموعه‌ای از توصیه‌ها برای بهبود راه‌های پیشگیری از تروریسم به کار خود پایان داد. انتهای پیام/ز  

93/01/15 - 01:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن