تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814708838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم سالگرد گرامیداشت مرحوم حاج سیدجوادی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مراسم سالگرد گرامیداشت مرحوم حاج سیدجوادی برگزار شد
آیین گرامی‌داشت اولین سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر احمد صدر حاج سیدجوادی در منزل وی برگزار شد.
آفتاب: به گزارش امید، در این مراسم که به میزبانی فرزندان آن مرحوم برگزار شد، جمعی از فعالان سیاسی و کنشگران مدنی و نویسندگان و پژوهشگران کشور حضور داشتند.


محمد ملکی، فعال سیاسی و نخستین رییس دانشگاه تهران پس از پیروزی انقلاب در سخنانی کوتاه، به شرح خاطره‌ای از نخستین برخوردش با دکتر حاج سید جوادی پرداخت.


وی توضیح داد که چگونه هنگامی که او جوانی هجده ساله بوده و در خیابان به‌خاطر دفاع از کارگری در برابر یکی از امرای صاجب منصب، دچار مشکلی حقوقی می‌شود و کار به دادسرا کشیده می‌شود، حاج سید جوادی دفاع از وی را برعهده می‌گیرد.


ابراهیم یزدی،  نیز در سخنانی با اشاره به سوابق مبارزاتی زنده‌یاد حاج سید جوادی از او به عنوان یک الگو یاد کرد که نام و یادش در ناخودآگاه جامعه ایرانی باقی می‌ماند. یار دیرین حاج سیدجوادی، او را برای ایران، مصداق «انعمت علیهم»ی خواند که در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است.


در ادامه‌ برنامه، تکمیل همایون از فعالان ملی و پژوهشگر ارشد تاریخ ایران نیز از ریشه خانوادگی حاج سیدجوادی‌ها و نقش‌آفرینی آنان در تاریخ معاصر سخن گفت.


داوود هرمیداس باوند، استاد روابط بین‌الملل نیز در مورد اثرگذاری شخصیت‌هایی چون دکتر محمد مصدق و دکتر حاج سید جوادی در بزنگاه‌های تاریخ معاصر صحبت کرد. باوند ضمن مقایسه تحولات جهانی از زمان جنبش ملی تا به امروز بر این نکته تاکید کرد که علت عقب ماندن جامعه ایرانی را باید در خودش بررسی و آسیب‌شناسی کرد.


بهاء‌الدین خرمشاهی، نویسنده و دین پژوه نیز از خاطراتش با دکتر حاج سیدجوادی در دایره‌المعارف تشیع ـ در مقام ریاست این پژوهشکده ـ با حاضران سخن گفت.


سیدحسین مجتهدی، استاد دانشگاه نیز ضمن مروری بر زندگی و آثار زنده‌یاد حاج سیدجوادی، به بررسی ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی و اجتماعی این حقوقدان ملی از دیدگاه روانشناسی پرداخت. ویژگی‌هایی که به داوری مجتهدی، موجب اثرگذاری عمیق در تلاش‌های سیاسی ـ اجتماعی آن مرحوم گردید.


برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی ازجمله حسین شاه حسینی، لطف‌الله میثمی، محمد بسته نگار، اعظم طالقانی، کوروش زعیم، خسرو سیف، مهندس حسین شاه ویسی، محمدجواد حق‌شناس، مرتضی الویری در این مراسم  حضور داشتند.




تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن